Gå til innhold

nok en "ny tv" tråd, rundt 8k


Anbefalte innlegg

heisann.

 

jobba og sliti en stund for å få råd til en ny tv.

lest og titta en del rundt på nettet, men blir desverre ikke stort mye klokere.

 

TV'n vil bli parret med en HTPC med hddvd og bluray drev og HDMI samt Logitech Z-10 høytalere (elskepå)

det jeg er mest optatt av, er et godt bilde til film, SD tv igjennom kabel, og noe spilling. sport ser jeg aldri på, så er det noe poeng med 100Hz?

 

har sett på en del toshiba TV'er, sælig 42XV550PG ser ut som et knakende godt kjøp, særlig etter å ha lest testen i lyd og bilde.

 

jeg har også hørt mye godt om bildebehandlingen på Philips TV'er, særlig med tanke på oppskalering fra SD materiale, men jeg har ikke sett det selv. er dette bare hype?

 

jeg kan få panasonic TH-42PZ81 til 8600 hvis jeg handler raskt. hvordan er det med plasma disse dager? siden jeg skal bruke mye PC, er jeg litt bekymret for inbrenning av startmenyer ect, er dette fortsatt reelt? og hvordan er bildekvaliteten på plasma VS LCD om dagen?

 

totalt i bakleksa på det meste av elektronikk om dagen så jeg takker og bukker for alle svar.

 

-Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plasma i dag sliter ikke med så mye innbrenning som før... tar i dag rundt 20timer + før en innbrenning vil skje...

 

plasma har noe bedre bilde... spesielt med SD signaler... plasma har bedre gjengivelse av farger spesielt sort...

 

bruker du mye pc vil jeg dog heller anbefale en lcd... helt med full hd for å få litt oppløsning i bildet...

 

netshop har denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=113235

 

det vil jeg si er et godt kjøp :)

Lenke til kommentar

hei :)

 

panasonic'n jeg linka har et 1080 panel, og skalering fra SD materiale har vel mer med bildebehandling en paneltype å gjøre?

 

en annen ting jeg kom til å tenke på var hvis jeg ikke kjøper LDC med LED backlight, kommer jeg til å angre meg grønn? kan virke som om det er kvantesteget lcd trengte for å komme på nivå med plasma når det gjelder svartnivå?

 

når jeg kjøper TV blir det for å ha en stund. vasser ikke i penger om dagen. faen meg umulig å få seg 100% jobb med denna satans finanskrisa! >_<

Lenke til kommentar
var innom lefdal å så på samsung 9 serien. totalt solgt, fy faen for en tv!

 

spinke og spare en stund trur jeg. takker for alle svar.

Di derre samsungene er bare helt syke.

 

Holder med deg, spar videre og kjøp noe du er 100% fornøyd med, ikke forhast deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...