Gå til innhold

Tunisia. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å reise til Tunisia rundt 1. august med et av de store kjente norske charterselskapene (Ving, Apollo eller Star Tour) og mest sannsynlig bo på all inclusive hotell. Reisetiden dit er perfekt og klimaet virker til å passe oss. I den forbindelse hadde det vært fint med noen erfaringer og litt informasjon om reisemålet. Prøvde å søke på forumet her, men fant svært lite om Tunisia. Fra før av har vi vært i Egypt, Thailand, Kypros, Kreta, Mallorca og Kos. Sammenlig gjerne med et av disse reisemålene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlignet med Egypt er det mye kortere sesong, færre severdigheter og ingen koraller.

 

Fra de jeg har snakket med bør man stort sett holde seg på hotellet som ellers i de fleste arabiske land. Går man ut blir man overfalt av masete selgere og kvinner kan selvsagt ikke gå alene.

Lenke til kommentar

Var der i 2004 i august, i Sousse. Det var kjempevarmt! Hotellet var helt greit, men med en gang vi beveget oss utenfor ble vi "overfalt" av selgere og små barn som skulle "gi" oss Jasmin-blomster. Ganske ubehagelig. I tillegg ble vi alle sammen, vi var 8 stk som reiste ilag, dårlige i magen, med diare og magesjau.

 

Ikke en plass vi kommer til å reise tilbake til, men har jo også kjenninger som reiser tilbake år etter år. Så det er jo ganske individuelt, som med alt annet!

 

Håper dere har bedre lykke enn oss! :)

Lenke til kommentar

Akkurat det samme som i Egypt. Der får 40% av alle turister magetrøbbel :) Har ikke bestemt meg for Tunisia ennå, og prøver å finne alternativer. Vil IKKE til noe typisk "sydenplass" som Mallorca, Kreta, Tyrkia osv. Det blir for dårlig og for harry etter å ha vært på mer eksotiske og opplevelsesrike plasser som Thailand og Egypt. Dog vil vi i år helst unngå noe særlig mere enn 5 timer med fly fra Oslo.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Anbefaler å vurdere Aqaba i Jordan. Charterturister var noe nytt der og da jeg var der sist høst opplevde jeg faktisk at ingen forfulgte eller plaget meg utenfor hotellet. Å kunne kose seg med en gåtur rundt i en arabisk by og se på folkelivet og markedet er noe man ikke kan oppleve mange steder.

 

Man kan også få med seg utflukter til Petra, Wadi Rum eller Dødehavet. Å bade i Dødehavet var spesielt. Fikk også med meg en dagstur over til Eilat i Israel med spesiell grensepassering.

Lenke til kommentar

Har vært i Tunisia 2 ganger. Senest i mai i fjor. Da var jeg i Monastir.

Generelt sett var jeg skuffet over Monastir. Det var svært få utflukter å få med seg, lite å se på og nærmest umulig å finne gode resturanger. Vi hadde 5 dager med overskyet vær og 2 dager med sol. Vi fikk solt oss litt, men ble desverre ingen badeturer på stranden. Dette var pga temperatur og at det lå søppel langs hele stranden.

 

Dro også på dagstur til Sousse, og gikk langs stranden der med 2 tyske jenter. Det var litt bedre standar enn i Monastir, men det var fortsatt mye søppel der, og et par plassa rant det olje rett ut i havet. Vi gikk et par km, og langs den strekka så jeg et handfull turistet.

 

Vær obs på at det er et muslimsk land. Å drikke kan virke noe frastørende for enkelte lokale.

 

Selv om ikke jeg har tenkt å anbefale tunisia for noen så angrer jeg ikke på turen. Hadde en morsom uke som kostet under 2500. Da var det flyreise fra Oslo og med opphold.

 

avslutningsvis vil jeg si at Tunisia (hovesakelig Monastir) ikke lever opp til et typisk Charter-syden-reisemål eller et eksotisk afrikansk reisemål.

 

Mats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...