Gå til innhold

Hvordan trene for å oppnå mine mål?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har som mål å klare dette:

(Skikkelige) Armhevinger: 45

Sit ups m/ bein 90 grader opp: 70

(Skikkelige) Hang Ups: 14

Spring/jogge/gå/whatever 3000 m: 12:00 min.

Hittil tar jeg:

Armhevinger: 24

Sit ups m/ bein 90 grader opp: 20

Hang Ups: 6

3000m: Starter med 5 min @ 7 km/t, jogger deretter i 10 min på 12 km/t. Er vell 3100m +/- på 15 min, vell?

 

For å oppnå mine mål må jeg selvsagt gjøre masse av disse øvelsene, men jeg lurer på om det finnes alternative metoder for å oppnå disse? Annet jeg kan trene, på siden, for å oppnå målene.

 

Takker forsvar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Heisann.

Jeg har som mål å klare dette:

(Skikkelige) Armhevinger: 45

Sit ups m/ bein 90 grader opp: 70

(Skikkelige) Hang Ups: 14

Spring/jogge/gå/whatever 3000 m: 12:00 min.

Hittil tar jeg:

Armhevinger: 24

Sit ups m/ bein 90 grader opp: 20

Hang Ups: 6

3000m: Starter med 5 min @ 7 km/t, jogger deretter i 10 min på 12 km/t. Er vell 3100m +/- på 15 min, vell?

 

For å oppnå mine mål må jeg selvsagt gjøre masse av disse øvelsene, men jeg lurer på om det finnes alternative metoder for å oppnå disse? Annet jeg kan trene, på siden, for å oppnå målene.

 

Takker forsvar. :)

 

Trener du for militæret?

I såfall, så bør du trene armhevinger for å ta flere armhevinger. Det du kan gjøre, er at du legger til 3-4 sett. Samme med situps.

 

Når du ligger på 6 hang-ups, er nedtrekk en gunstig øvelse å trene.

 

Finn deg en løpebane å løpe på istedet for tredemølle, da tredemølle belaster musklene på en annen måte enn utendørs.

Skjønner ikke hvorfor du ligger på 7 km/t i 5min og deretter 10 min på 12 km/t. Ville heller hatt en forholdsvis konstant fart under hele 3000meteren. Kanskje hatt en litt roligere i begynnelsen og raskere på slutten, men ellers konsant.

 

Anbefaler å kombinere intervall øvelser og rolig/hurtig lankjøring. 4x4 min er en god øvelse.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har de samme målene som deg og har fulgt befalskoleprogrammet.

Ligger på ca:

Armhevinger: 40

Sit ups m/ bein 90 grader opp: 50

Hang Ups: 10

3000m: 13 min +

 

Har ihvertfall fått god framgang på pushups, sit ups og hang ups med befalskoleprogrammet. Kondisjonen er på vei oppover og trener hovedsaklig 4 x 4 og langkjøring. Den farta du har på 3000 meteren er ALT for lav. For og klare 3000 meteren på 12 min må du ha en snittfart på 15 km/t. Med den farta du har klarer du litt under 2600 meter på 15 minutter hvis jeg har regna riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...