Gå til innhold

Er Dell.no seriøse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er heilt enig at Dell sin service er toppers

 

Kan legge ut litt at vist du kjøper Garanti (via dell) så får du ein service du ikkje kan angre på. Likavel om du ikkje kjøper denne garanti av dell tar dei hånd om pc men tar litt lengre tid

 

Garanti via dell: Repratør neste arbeidsdag

Uten garanti: Sende inn til repratør verkstaden tar 14 dager

 

Har opplevd problem med dell kundeservice på merke utom XPS (XPS har eiget service tlf nr) til døme med at eg ikkje fekk Windows Vista cd med datamaskinen måtte krangle med dei inspiron folka i 3-4 veker.

 

XPS supporten er toppers! 24 timar i døgnet (etter arbeidstid ca 8-17 er da kun Engelsk)

 

Har ringt XPS supporten 5 ganger alle gangane har det blitt fikset under 10 minuter, ikkje lang ventetid på linjen heller (kan vere litt rundt 4 tiden) Anbefaler Dell supporten vist du treng hjelp med noko med dit eksisterande dell system

Lenke til kommentar

Dell er et så stort firma at de taper mer på å være tverr enn å bare ordne problemer raskt. Familien har vel 3 PCer fra Dell. Den stasjonære var det noe slags oljesøl inni da vi mottok den. Vi bare sendte den i retur, og noen dager senere kom ny PC tilbake med ekstra minne og noe tilbehør.

Lenke til kommentar

Det finnest Skandinavisk XPS support ja, Men du må ringe i kontor tiden 8-17 vist du i dette tilfelle blir sett til ein engelsk person i arbeidstiden kan du spør om eg kan bli sett over til ein norsk support.

 

Det same er da vist du har problem å fårstå svensk eller dansk kan dei sette deg over til ein norsk support (ta i tanke at du må kanskje vente litt)

Lenke til kommentar

ok, men når jeg ringte til xps supporten fikk jeg første snakke med en som jeg trur var fra India eller noe. Så fikk jeg snakke med en engelsk.

 

Jeg forstår engelsk veldig godt og snakker engelsk svært bra, men pga at lyden på supporten til dell er så lav klarer jeg knapt å høre hva de sier.

Lenke til kommentar
Rart det der, sist jeg snakka med tech support i Norge var lyden også veldig lav, klarte knapt å høre hva karen på den andre enden sa.

Det er fordi all supporten (utenom server og de som har mission critical-avtaler) er outsourcet og samtalen routes gjerne gjennom 3-4-5 nummer før du ender opp hos et menneske.

Be de ringe deg opp igjen, så er det problemet borte.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Dell er at supporten mildt sagt er variabel. Har du en "god" support-avtale (gold, platinum, business) så får du hjelp med en gang og kan bestille deler uten noen problemer.

 

Hvis du derimot har den vanlige basic-supporten blir alt mye verre. Spesielt etter at support-linjen ble satt bort til et svensk selskap (mulig Dell også eier dette, vet ikke) har det blitt vanskelig å få hjelp og du må gjennom 20 personer før du får beskjed om at de ikke kan/vil/skal hjelpe.

Lenke til kommentar

Har faktisk lagt merke til at lyden kan vere dårlig, og kan vere vanskeleg å høre kva kundeservicen sier på andre siden, men dette har eg kun merket på vaneleg dell kundeservice, xps kundeservicen har eg ikkje merket i det heile.

 

Men kan hjelpe vist du ber dem å ringe deg oppatt får å sleppe den låge lyden (har ikkje prøvd)

Lenke til kommentar
Supportkvaliteten har sunket på bedriftsavtalene også etter at svenskene tok over. Men jevnt over så vil jeg påstå den er god.

Har denne også blitt flyttet til Sverige? Får håpe de har fått tak i noen som faktisk kan litt der da.

Lenke til kommentar

Har kjøpt dei siste 2 pc'ene mine hos Dell, samt mine foreldre sin pc.

Fungere kjempe.

Dog så stemmer det som andre sier, basis pc'en er ofte billig. Spec'er du den opp på Dell blir den svinedyr.

Ps; XPS stj. pc på Elkjøp var billigere enn på Dell.no iflg ein kollega.

 

Ein annen ting er vel at Statoilhydro også bruker Dell pc'er.

Reknar med at dei ikkje hadde kjøpt Dell om det var fare for noe.

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...