Murto Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 nettopp, er ekstremt god service Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Er heilt enig at Dell sin service er toppers Kan legge ut litt at vist du kjøper Garanti (via dell) så får du ein service du ikkje kan angre på. Likavel om du ikkje kjøper denne garanti av dell tar dei hånd om pc men tar litt lengre tid Garanti via dell: Repratør neste arbeidsdag Uten garanti: Sende inn til repratør verkstaden tar 14 dager Har opplevd problem med dell kundeservice på merke utom XPS (XPS har eiget service tlf nr) til døme med at eg ikkje fekk Windows Vista cd med datamaskinen måtte krangle med dei inspiron folka i 3-4 veker. XPS supporten er toppers! 24 timar i døgnet (etter arbeidstid ca 8-17 er da kun Engelsk) Har ringt XPS supporten 5 ganger alle gangane har det blitt fikset under 10 minuter, ikkje lang ventetid på linjen heller (kan vere litt rundt 4 tiden) Anbefaler Dell supporten vist du treng hjelp med noko med dit eksisterande dell system Lenke til kommentar
Murto Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 finnes det norsk support på xps? jeg har bare snakka med engelske Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Dell er et så stort firma at de taper mer på å være tverr enn å bare ordne problemer raskt. Familien har vel 3 PCer fra Dell. Den stasjonære var det noe slags oljesøl inni da vi mottok den. Vi bare sendte den i retur, og noen dager senere kom ny PC tilbake med ekstra minne og noe tilbehør. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Det finnest Skandinavisk XPS support ja, Men du må ringe i kontor tiden 8-17 vist du i dette tilfelle blir sett til ein engelsk person i arbeidstiden kan du spør om eg kan bli sett over til ein norsk support. Det same er da vist du har problem å fårstå svensk eller dansk kan dei sette deg over til ein norsk support (ta i tanke at du må kanskje vente litt) Lenke til kommentar
Murto Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 ok, men når jeg ringte til xps supporten fikk jeg første snakke med en som jeg trur var fra India eller noe. Så fikk jeg snakke med en engelsk. Jeg forstår engelsk veldig godt og snakker engelsk svært bra, men pga at lyden på supporten til dell er så lav klarer jeg knapt å høre hva de sier. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Rart det der, sist jeg snakka med tech support i Norge var lyden også veldig lav, klarte knapt å høre hva karen på den andre enden sa. Endret 15. mars 2009 av phoNte Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Rart det der, sist jeg snakka med tech support i Norge var lyden også veldig lav, klarte knapt å høre hva karen på den andre enden sa. Det er fordi all supporten (utenom server og de som har mission critical-avtaler) er outsourcet og samtalen routes gjerne gjennom 3-4-5 nummer før du ender opp hos et menneske. Be de ringe deg opp igjen, så er det problemet borte. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Min erfaring med Dell er at supporten mildt sagt er variabel. Har du en "god" support-avtale (gold, platinum, business) så får du hjelp med en gang og kan bestille deler uten noen problemer. Hvis du derimot har den vanlige basic-supporten blir alt mye verre. Spesielt etter at support-linjen ble satt bort til et svensk selskap (mulig Dell også eier dette, vet ikke) har det blitt vanskelig å få hjelp og du må gjennom 20 personer før du får beskjed om at de ikke kan/vil/skal hjelpe. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Supportkvaliteten har sunket på bedriftsavtalene også etter at svenskene tok over. Men jevnt over så vil jeg påstå den er god. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg er super fornøyd med Dell. Både produktet og service. Langt over topp og hva man kan forvente! Jeg kommer utelukkende til å velge en Dell pc nestegang jeg skal kjøpe maskin. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Har faktisk lagt merke til at lyden kan vere dårlig, og kan vere vanskeleg å høre kva kundeservicen sier på andre siden, men dette har eg kun merket på vaneleg dell kundeservice, xps kundeservicen har eg ikkje merket i det heile. Men kan hjelpe vist du ber dem å ringe deg oppatt får å sleppe den låge lyden (har ikkje prøvd) Lenke til kommentar
DCG Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Supportkvaliteten har sunket på bedriftsavtalene også etter at svenskene tok over. Men jevnt over så vil jeg påstå den er god. Har denne også blitt flyttet til Sverige? Får håpe de har fått tak i noen som faktisk kan litt der da. Lenke til kommentar
hanzen1337 Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Ja, dell er seriøse, har hatt min pc i snart 4 år. Å når Cd rommen gikk i stykker, så var det vips en ny gratis en etter noen dager.. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 23. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Har kjøpt dei siste 2 pc'ene mine hos Dell, samt mine foreldre sin pc. Fungere kjempe. Dog så stemmer det som andre sier, basis pc'en er ofte billig. Spec'er du den opp på Dell blir den svinedyr. Ps; XPS stj. pc på Elkjøp var billigere enn på Dell.no iflg ein kollega. Ein annen ting er vel at Statoilhydro også bruker Dell pc'er. Reknar med at dei ikkje hadde kjøpt Dell om det var fare for noe. Endret 23. mars 2009 av Akvarius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå