Gå til innhold

Lønn etter kveld og natt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100 kroner timen er da vel ikke mye å rope hurra for?

 

200 kroner timen er jo først når man har jobbet ca 11.5 timer

 

Som Eksentron sier så har man en lønn de første 7.5 timene, må man jobbe lenger så for man 50% i ca 4/5 timer og alt etter det er det 100% altså dobbel lønn

 

Kommer du derimot på jobb slik at din vanlige arbeidstid ville vært bare 2 timer, har du ikke krav på 50% selvom du jobber x antall timer lengere enn din normale tid. Altså du må jobbe dine 7.5 time før du kan få tilegget. 99% sikker på at det er sånn det er de fleste steder

 

Men man har jo jobber hvor det er skiftordning. F.eks morgenskift og kveldskift. Her vil man da få skift tilegg og kvelds tilegg?

 

Jobber man i butikk så har man nok mer enn 37.5 timers arb uke fordi man også må jobbe lørdager. M.a.o det er ikke overtid å jobbe en lørdag og man får eller ikke 50 eller 100% ekstra på lønna før du har vært på jobb den tiden som står i avtalen

 

edit:BTW 100 kroner timen på lærlinglønn er slettes ikke ille. Hvor lant ute i prosessen er du? Håper det ikke er i startsfasen :p

 

Husker selv at jeg startet på 35 kroner timen tror jeg det var da jeg var lærling :cry:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
100 kroner timen er da vel ikke mye å rope hurra for?

 

200 kroner timen er jo først når man har jobbet ca 11.5 timer

 

Som Eksentron sier så har man en lønn de første 7.5 timene, må man jobbe lenger så for man 50% i ca 4/5 timer og alt etter det er det 100% altså dobbel lønn

 

Kommer du derimot på jobb slik at din vanlige arbeidstid ville vært bare 2 timer, har du ikke krav på 50% selvom du jobber x antall timer lengere enn din normale tid. Altså du må jobbe dine 7.5 time før du kan få tilegget. 99% sikker på at det er sånn det er de fleste steder

 

Men man har jo jobber hvor det er skiftordning. F.eks morgenskift og kveldskift. Her vil man da få skift tilegg og kvelds tilegg?

 

Jobber man i butikk så har man nok mer enn 37.5 timers arb uke fordi man også må jobbe lørdager. M.a.o det er ikke overtid å jobbe en lørdag og man får eller ikke 50 eller 100% ekstra på lønna før du har vært på jobb den tiden som står i avtalen

 

derfor lurte jeg på hva han gjorde. lærling da er ikke det så dårlig da vettu.

hadde han vært vakt eller noe såp hadde det ikke vært så bra, men lærling er det ganske bra.

 

 

Lærling innen IKT-Servicefag. :)

 

ja da er det bra

Lenke til kommentar
Ja så det etter jeg hadde skrevet, så det kom med en liten edit i det inlegget du quoter ;)

 

Typisk at noen poster mens man skriver selv :p

 

ja, men skjønner hav du mente;)

ikke noe problem.

kanskje ikke så mye jobbing etter kl1700 som ikt lærling, eller?

Lenke til kommentar
100 kroner timen er da vel ikke mye å rope hurra for?

 

200 kroner timen er jo først når man har jobbet ca 11.5 timer

 

Som Eksentron sier så har man en lønn de første 7.5 timene, må man jobbe lenger så for man 50% i ca 4/5 timer og alt etter det er det 100% altså dobbel lønn

 

Kommer du derimot på jobb slik at din vanlige arbeidstid ville vært bare 2 timer, har du ikke krav på 50% selvom du jobber x antall timer lengere enn din normale tid. Altså du må jobbe dine 7.5 time før du kan få tilegget. 99% sikker på at det er sånn det er de fleste steder

 

Men man har jo jobber hvor det er skiftordning. F.eks morgenskift og kveldskift. Her vil man da få skift tilegg og kvelds tilegg?

 

Jobber man i butikk så har man nok mer enn 37.5 timers arb uke fordi man også må jobbe lørdager. M.a.o det er ikke overtid å jobbe en lørdag og man får eller ikke 50 eller 100% ekstra på lønna før du har vært på jobb den tiden som står i avtalen

 

edit:BTW 100 kroner timen på lærlinglønn er slettes ikke ille. Hvor lant ute i prosessen er du? Håper det ikke er i startsfasen :p

 

Husker selv at jeg startet på 35 kroner timen tror jeg det var da jeg var lærling :cry:

 

Har litt under 100. Har jobbet rett over et halvt år nå :)

Kan jobbe så mye overtid jeg ønsker (som følger loven selvfølgelig), og så lenge det er noe å gjør. Logger alt som blir gjort, så får jo lønn etter det.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Men man har jo jobber hvor det er skiftordning. F.eks morgenskift og kveldskift. Her vil man da få skift tilegg og kvelds tilegg?

 

De plassene jeg har jobbet får man utbetalt en fast sum hver mnd når man jobber skift, jo mer natt\helg arbeid skiftplanen legger opptil jo høyere tilleg.

 

Jobber man i butikk så har man nok mer enn 37.5 timers arb uke fordi man også må jobbe lørdager. M.a.o det er ikke overtid å jobbe en lørdag og man får eller ikke 50 eller 100% ekstra på lønna før du har vært på jobb den tiden som står i avtalen

 

Nei, man kan godt jobbe 50timer en uke og 25timer neste uke så lenge dette er lagt opp i en plan og snittet er 37,5. Jobber man skift så er det uker man har over 50 timer og andre uker har 24timer. Antall timer kan selvsagt variere fra plass til plass, men snittet skal bli 37,5timer, eller et årsverk pr år 17xx et eller annet timer.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...