Gå til innhold

Bruk av mytrendyphone - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Dårlig erfaring:

 

Jeg bestilte en del forskjellige varer av de; deksel, batteri etc, og betalte med kort. Noen av varene var ikke tilgjengelige på lager, men hadde ventetid. Jeg hadde det ikke travelt, så gjorde ikke meg noe.

Dessverre så viste det seg at den ene varen ikke kom på lager på ubestemt tid, så den måtte avbestilles. Jeg påbemerket at de ikke måtte trekke meg for det fulle beløpet, og det sa de at det skulle de ikke gjøre.

Etter noen dager var det enda ikke noen forandring på reservasjonen, så jeg klagde igjen. De unnskyldte seg og garanterte at nå var det fikset og alt var i orden.

Etter noen dager trakk de meg for det fulle beløpet, og jeg klagde igjen. Da fikk jeg beskjeden at det fulle beløpet hadde aldri blitt trukket fra min konto (bankkontoen min var uenig). Dagen etter fikk jeg en overføring fra selskapet med den den ekstra summen de hadde trukket meg for.

 

Etter en ukes tid ankom varene. Da viser det seg at de har sendt pakken i to puljer, men begge av en størrelse så det ble krevd fortolling. (Det bør bemerkes at når man fortoller en pakke i Norge så påbeløper en avgift på 129kr i tillegg til MVA.) Mao jeg fikk et prispåslag på 260 kroner i tillegg til MVA. Var de late? Dumme? Hvem vet.

 

Mitt inntrykk av Mytrendyphone: Lite serviceinnstile småkjeltringer en må holde øye med og mase på. Vær forsiktig hvis du bruker de her.

Endret av Octo123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skal bestille et deksel til rundt 100 ,- Hvor mye ekstra må jeg betale for frakt, toll og porto osv...?

Pakker med vareverdi under 200 kroner behøver du ikke å betale moms på, og den vil slippes rett gjennom tollen uten at du må betale tollgebyr og moms.

 

Frakt kommer helt ann på hva butikken tar for frakt til Norge, men skal ikke regnes som en del av vareverdien.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye frakten er, men det står det sikkert noe om på nettsiden. Hvis du legger varen i handlekurven og skriver inn navn og adresse, så får du vel opp fraktbeløpet før du godkjenner handelen.

 

Og som sagt, hvis varens verdi er under 200 kroner, slipper du ytterligere avgifter ved innførsel til Norge.

 

Jeg ser ingen grunn til å fraråde mytrendyphone ved småhandler som dette her.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dersom varen går istykker skal du få dekket kostnadene ved å sende varen tilbake.

Men jeg ser problemstillingen rundt at de kan påstå at det er brukerfeil dersom man har tukla med det.. wink.gif

Ser den.

Jeg bestilte en lærveske til en 4s som gikk istykker kort tid etter jeg mottok denne fra mytrendyphone.

Jeg sendte dem bilder av den ødelagte varen.

Fikk så beskjed om å sende denne i retur. Jeg så gjorde til rett adresse med RMA nummer på pakken.

Så fikk jeg varen i retur.

Den var ikke en gang hentet av mytrendyphone. Klistremerker utenpå: Retur. Og krysset av for:

Ikke hentet.

Jeg tar så en tlf til kundeservice. Der får jeg beskjed om å sende varen IGJEN, at det ikke kunne gjøre noe uten å ha varen fysisk. Da spurte jeg hvorfor de ikke hadde hentet den? Det var heller ikke en sjef tilstede jeg kunne få snakket med. Jeg sa at jeg kunne sende dem bilder av pakken som kom i retur, fortsatt med ødelagt vare. Dette ble ikke godtatt.

Nå har jeg gått til en fysisk butikk og handlet der istedet for å skaffe meg den varen jeg hadde behov for. Elendig service og useriøs bedrift!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sendes varene fra Danmark eller Norge?

 

De har jo butikk her i Norge etter det som fremgår på sidene, men ifølge livechaten jeg hadde med dem hadde de kun butikk i Danmark. Så hva er fakta dere som har handlet der?

 

Samt ufattelig treg med å svare.

Varene sendes fra Danmark! Så om du vil unngå forenklet fortolling så bør du holde deg under 200,- grensen. Jeg var ikke klar over dette og måtte derfor betale over 200,- ekstra da jeg skulle hente ut varene som i utgangspunktet kostet rundt 500,- Dårlig av Mytrendyphone å ikke opplyse om dette på siden sin ......

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

varene sendes fra Danmark når en handler fra mytrendyphone, dette kan fort bli dyrt så ikke se på priser når du handler der, bestilte nettopp en phone case og den ble dobbel så dyr med moms og behandlings gebyr....ikke en plass jeg anbefaler og handle fra

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Varene sendes fra Danmark, og du må betale toll i tillegg til porto.

 

Kule produkter, ja. Men, kvalitet, nei..
Allerede fra start gikk glidelåsene opp slik at innholdet falt ut, og jeg fikk knust skjermen på mobilen. Dag 2 røk håndtaket, den løsnet i sømmen på selve vesken
Jeg fikk beskjed om å sende produktet i retur til avdelingen i Norge, men måtte betale portoen selv. Da jeg etterlyste respons fikk jeg beskjed om at de ikke hadde mottatt noe. Etter noen dager fikk jeg kontrabeskjed, de hadde mottatt den og de skulle sende nytt produkt. Siden har jeg kun fått et krav om fortolling, men ikke noe produkt.
Selv om jeg sendte produktet i retur til en norsk adresse ser det nå ut til at jeg må betale fortolling enda en gang, jeg har fått melding om dette.
Da jeg mottok produktet første gang ble jeg bedt om legge ut en kommentar om produktet. Jeg la ut en kommentar tilsvarende det dere ser over, men fikk etter en dags tid beskjed om at de dessverre ikke kunne publisere denne.
Ikke rart alle kommentarer på nettsiden er positive..
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

 

styrr unna mytrendyphone.no ren svindel: veldig lang liverings tid, pris pluss toll i tillegg som er ikke nevnt itotal prisen.

STYRR UNNA.

 

Nå har jeg lest dette innlegget så mange ganger her at jeg bare må kommentere det. "Styr unna" skrives med én r, ikke to.

 

Det er nok av skrivefeil å ta tak i i det innlegget :-)  Det er vel totalt 10 stk om vi også teller med grammatiske feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...