Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Når man slette noe fra papirkurven, er det da borte for godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har slettet noe fra papirkurven, er det da borte for godt? er det mulig og få det tilbake igjen`? isåfall,hvordan?

Og hvordan kan jeg da slette noe for godt?slik at det blir umulig og få det tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Dersom du ønsker å slette filer for godt. Er Eraser et godt alternativ. Denne overskriver og sletter filen en mengde ganger.

Nvm.. 2 late for de karene her oppe

Endret av Zulboom
Skrevet

Kommer flere tusen filer jo, ikke bare ting som er slettet fra papirkurven, men filer fra programmet som jeg fjernet med "avinstaller eller endre program"

Hvordan kan jeg få tilbake noe jeg slettet nesten nettop? ikke slettet noe etter det.

Er foresten bilder vist det hjelper noe.

Skrevet (endret)

Filene er ikke helt borte selv om du reformaterer harddisken. Velger du hurtigformatering er alle data helt inntakte, og bare markert som ledig plass. Ved standard formatering er det litt vanskeligere å gjenopprette, men slett ikke umulig.

For å sikre at alle data er uleselige må du bruke et spesialprogram som skriver over hele disken med tilfeldige data gjentatte ganger. Eraser, som ble nevnt over her, er et bra program som gjør jobben. Beregn dog godt med tid til prosessen.

Edit: rettet skriveleif

Endret av Horrorbyte
Skrevet (endret)
Filene er ikke helt borte selv om du reformaterer harddisken. Velger du hurtigformatering er alle data helt inntakte, og bare markert som ledig plass. Ved standard formatering er det litt vanskeligere å gjenopprette, men slett ikke umulig.

For å sikre at alle data er uleselige må du bruke et spesialprogram som skriver over hele disken med tilfeldige data gjentatte ganger. Eraser, som ble nevnt over her, er et bra program som gjør jobben. Beregn dog godt med tid til prosessen.

Edit: rettet skriveleif

Det jeg vil gjøre, er og få en fil tilbake som jeg slettet fra papirkurven, og deretter slette det med eraser, slik at det er borte for alltid.

Endret av Sjokoladefisk
Skrevet

Du trenger ikke gjenopprette filen for å slette den igjen, med mindre du vil ha kopi av den da. Det er bare å slette alt fra papirkurven og kjøre eraser programmet, det overskriver dataene på hdden så det ikke er mulig å gjenopprette

Skrevet
Du trenger ikke gjenopprette filen for å slette den igjen, med mindre du vil ha kopi av den da. Det er bare å slette alt fra papirkurven og kjøre eraser programmet, det overskriver dataene på hdden så det ikke er mulig å gjenopprette

Hvordan gjør jeg dette? :D

Skrevet
Installer ganske enkelt Eraser. Og høyreklikk på papirkurven. I et av valgene her har du mulighet for å fjerne filene med Eraser. Velg dette, og jobben er gjort..

men filene er slettet fra papirkurven fra før av.

Skrevet

Åpne eraser>File>New Task

Velg hdden du vil overskrive data ifra. Trykk ok.

Høyreklikk på det du valgte under NAME, trykk RUN, den advarer da om at den vil overskrive alle data.

Skrevet

Er ikke sikker på spørsmålet ditt. Bruker du Earser til å fjerne innholdet i papirkurven, ja, så fjerner den alle filene i papirkurven for godt.

For å gjøre det ekstra klart for deg "Ved hjelp av avanserte overskrivnings- algoritmer sørger programmet for at slettede filer blir borte for alltid."

Er du forsatt usikker, kan du sjekke DinSide's artikkel om programmet

Skrevet

Jeg hadde en fil i papirkurven, og så tømte jeg papirkurven. Jeg ønsker at filen jeg slettet i fra papirkurven skal bli HELT borte. Hvordan bruker jeg da eraser til og bli kvitt den? må jeg finne filen igjen med recuva programmet for så og slette den med Eraser? eller er det en annen måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...