Gå til innhold

Hva er fair pris for canon 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På dette kameraet må du nok levere det inn for å finne ut antall eksponeringer.

Med mindre du ikke har formatert minnebrikken siden du kjøpte kameraet, går det jo an å finne det ut ved hjelp av å ta et bilde, og se på filnummeret bildet har.

 

Som regel er kamera innstilt på å telle kontinuerlig, så det kan egentlig være ganske lett å finne det ut. Om du har formatert minnebrikken inni mellom har ingenting med det å si, jeg formaterer den hver gang jeg har tømt den men har likevel god overskt over hvor mange eksponeringer kameraet mitt har gått.

 

Over 3000 blir alt for mye for 30D. Jeg ga 3000kr for et brukt 30D i rimelig bra stand (gått rundt 7000 eksponeringer, tror jeg) for ett år siden. Det er tvilsomt verdt like mye i dag med mindre det virkelig er noe spesielt med det eller følger med batterigrep, flere originale batterier e.l.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet enig i at over 3000 er drøyt, men jeg synes bruktkamerapriser på foto.no ligger veldig høyt, ofte mye over det jeg ville vært villig til å betale med dagens priser på nye modeller. Hva de faktisk får for dem er jo noe annet, men det er det ikke så lett å finne ut.

 

Når det gjelder antall bilder så funker ikke det hvis kameraet har vært innom andre modeller uten å ha blitt reformatert. Da virker det som telleren settes til det høyeste tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...