Gå til innhold

Ny telefon- fullt tastaur, godt operativsystem


Nettu

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker meg nå en ny mobiltelefon, etter å ha brukt den samme i mange år. Har virkelig ikke greie på mobiltelefoner.

 

Dette ønsker jeg:

- Fullt tastatur (IKKE touch-tastatur på skjermen)

- Skjermen kan gjerne ha bruksområder for touch, men ønsker tastaturet utenfor skjermen

- Wi-fi

- Mulighet til å koble til MSN, AIM el. på telefonen

- Gjerne mulighet til å laste ned brukerladge programmer slik du kan på iPhone, hvis dette faktisk er tilgjengelig på andre mobiler (som sagt, vet ikke noe særlig om slikt, har hatt en iPhone selv men orker ikke touch-tastatur)

- Er fint om den har jack plug inngang, men ikke viktig

- Pris HELST under 4000, absolutt maks vil være ca. 5500.

 

Jeg skal ikke bruke den som en jobbmobil, men en slags enkel, bærbar PC, ønsker mulighet til å browse, bruke msn ol. på mobilen ol. samt gjerne høre på musikk ol. hvis det er mulighet for det.

 

Er det noen som kan foreslå noen mobilen? Trenger sårt hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar!

Noen av de jeg har sett på er disse:

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i780/50205

http://www.amobil.no/artikler/htc_touch_pro/55695

http://www.amobil.no/artikler/nokia_e71/53566

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_xperia_x1/57094

 

Jeg vet svært lite om dette... men de har jo alle fått god kritikk. Noen å anbefale sterkere enn de andre?

Endret av Nettu
Lenke til kommentar

Hmmm, tar jeg rett i å tro at det er mulig å koble til MSN på mobiler? Ikke via sms, men altså via Wifi?

 

Vet også at på min iPhone, some var jailbreaket, så kunne vi laste inn masse programmer lett, og gratis.

Er dette mulig på Windows Mobile? Koster det penger?

Endret av Nettu
Lenke til kommentar

Ok takk! Har lest en del om dette nå.

Står egentlig imellom Xperia og HTC touch pro.

Er SVÆRT vanskelig, men tror siden den ene har såpass mye bedre skjerm, at jeg nesten må gå for den.

 

Vet noen om noen butikker i Oslo hvor du faktisk kan teste telefonene?

Endret av Nettu
Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Har bestemt meg for å gå for Xperia.

Men det jeg lurer på er om det er noe sted jeg kan lese om kommende telefoner? Siden denne ikke er helt ny lenger, bør jeg vente på noe som er rett rundt hjørnet?

 

 

Vent å se til Nokia E75 kommer... den har alt du spurte etter. Ryktet sier ca 12/3 som slippdato

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Har bestemt meg for å gå for Xperia.

Men det jeg lurer på er om det er noe sted jeg kan lese om kommende telefoner? Siden denne ikke er helt ny lenger, bør jeg vente på noe som er rett rundt hjørnet?

Du burde ta deg en tur til Elkjøp eller en annen butikk å prøve Xperia. Mange, inkludert meg, suntes tastaturet er veldig ubehagelig. Her er Touch Pro mye bedre. Skjermoppløsningen til Xperia er også litt overkill siden skjermen ikke er større. Det kan føre til at ting blir veldig smått og lite fingervennlig dersom et program ikke er tilpasset akkurat den telefonen.

 

Ellers, hvis du orker å vente litt, ser jo Touch Pro 2 veldig lovende ut. Denne er også garantert gratis offisiell oppgradering til Windows Mobile 6.5 når det kommer til høsten.

Lenke til kommentar

Hva med Samsung Innov8? Den har vanlig tastatur, S60 operativsystem (som gir deg muligheten til å installere programmer), Wi-fi, mulighet for MSN, jack plug inngang og koster ca 5k uten abb.

I tillegg har den også et av de beste mobilkameraene på markedet, og er omtalt som en multimedietelefon.

 

Bestilte meg denne telefonen i går, så tenker at den ligger i postkassen om et par dager! Kan skrive hva jeg synes om den her hvis du er nysjerrig :)

Lenke til kommentar

Jeg tror E71 er et godt alternativ. Knappene er litt små til å begynne med, men det er noe man vender seg til. Ellers har jeg E51, der hovedforskjellen er at denne ikke har full-tastatur, og er veldig fornøyd med den. Rask, godt operativsystem med mulighet for å installere mange nyttige programmer og også fin å se på. Den har også all tilkoblingsmulighet (har ikke sett på de andre), noe som gjør at man kan koble seg på trådløse nettverk og da slippe å bruke penger på å surfe, kjekt om man bruker skype eller msn.

 

Den har vel ikke 3,5mm jack, men man kan kjøpe billige overganger, så det er vel heller egentlig ikke et problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...