Gå til innhold

Billigste abonnement på 5800 for oss som prater lite


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å kjøpe Nokia 5800, men er ikke noen storbruker av mobil. Er avhengig av Netcom pga familie og venner, og bruker til vanlig kontantkort :blush: Tidligere når jeg har kjøpt meg ny mobil så har jeg kjøpt med Youngtalk, men bruker ikke opp de 200 kronene i løpet av en måned, så jeg har etter hvert "samlet" ganske mange penger på abonnementet mitt. Har vært innom Telehuset og hørt, og de skulle ha 2500 for mobilen, så kommer jo i tillegg de 200 hver måned i 12 måneder. Spørsmålet mitt er hvordan kan jeg få telefonen på billigste måte? Er Youngtalk det beste abonnementet for meg, og får jeg den til noen lavere pris enn 2500?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare innrømme at jeg har SVÆRT lite peiling på abonnement, ringemønster og hva som lønner seg økonomisk... :blush: Var og så på linkene dere sendte meg... Ble ikke så mye klokere... Hvis jeg, med mitt lave ringeforbruk (la oss si et forbruk i måneden på ca 100 kroner) så vil fleksitalk lønne seg mer enn youngtalk? Og hvilke fleksitalk er det snakk om da? Mulig dette er helt opplagt hva jeg bør velge, men jeg har rett og slett ikke anelse... :)

Lenke til kommentar

Netcom har et abb. som heter Flexitalk. Du finner det her Du betaler kun for forbruk, og nedbetaler telefonen med 199,- hver måned. Det du betaler for er ringetid utover.

 

Totalprisen blir 798 + 12(199)+200=3386.

 

Jeg og fruen min har det, med fri bruk oss imellom. Telefonregningene våre overstiger sjelden 300 per måned.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Netcom har et abb. som heter Flexitalk. Du finner det her Du betaler kun for forbruk, og nedbetaler telefonen med 199,- hver måned. Det du betaler for er ringetid utover.

 

Totalprisen blir 798 + 12(199)+200=3386.

 

Jeg og fruen min har det, med fri bruk oss imellom. Telefonregningene våre overstiger sjelden 300 per måned.

 

 

Men hva er forskjellen på det og youngtalk? Der betaler du jo kun 200 i mnd, og der er alt ringetid? Telefonen er jo en del dyrere i innkjøp, men likevel...

Lenke til kommentar
Forskjellen er at Youngtalk er et svindyrt dritabonnement.

Svart bra og informativ svar, må man si... *NOT*

 

Forskjellen er at YoungTalk er et forskuds betalt abbonemang, med en maxs grense/sperre på 200, slik at du "fysisk" har en kostnads kontroll på abbonemanget. Noe som er perfekt for dem yngre, eller for folk som trenger en hjelpende hånd når det gjelder økonomi styring.

 

Desverre pga. at YoungTalk faktisk er et "kontant" kort, å man får igjen allt man betaler av "måneds avgift", å mere, i form av 30 SMSer, 10 MMSer og 200 i ringeminuter.. Så er ringeprisen ganske mye stivere en anndre billig abbonemanger..

 

Når det gjelder Flexitalk, så er det det billigeste privat abbonemanget Netcom har, å er beregnet for den prisbeviste, som bruker litt mere, å ikke trenger noen form for kostnadskontroll.

 

Legger man på 199 i nedbetaling her, så får man faktisk en svært så billig Nokia 5800 te 798,-, samtidlig som man også får et konkeranemessig abbonemang. :thumbup:

 

(Å før noen kommer å sier at: Abb X, med operatør Y, er billigere minnut pris.. Så vit at noe av det som gjør Netcom bra, er alle de mulige tilegs tjenestene, som tilsammen utgjør en bedre total pakke i mange situvasjoner, enn andre billig operatører..)

 

Ps. Trur nok du har vært på Telebutikken, da hverken Telehuset eller Telekjosken har Netcom. ;)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Nja, sjekk først hva det er slags abb. før du kritiserer det.

 

Det blir ikke noe billigere eller dyrere for meg med min bruk å velge Onecall eller lignende, og kjøpe telefonen på cdon.com. Og ja, jeg har regnet på det, forskjellen er utelukkende marginal.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
For dem som enda ikke har skjønt det, Abonnomenter med mnd pris og binding er lureri fra ende til annen

Telebutikken, telehuset ,you name it.......dyrere kjøp finner du ikke selv om du kanskje sparer en 100 lapp på selve kjøpet

 

Våkn opp folkens

LOL!!! Hehe, dette e som å se ein onecall reklame, som skriver "uten binding" som om det er noe posetiv...

 

Uten binding = Uten mulighet å velge litt høyere måneds avgift, for så å få mye billigere mobil.

^^Same som du skriver her, dvs. at binding er noe negativt.. Hvis du har et abb, der du selv kan velge uten binding, eller med, og billigere mobil, så er ikke binding noe negativt..

 

Ps. Å skrive videre så bastant som du gjør her, e bare.. Ja.. Bull shit. :D

 

Det er mange situvasjoner som gjør at Tele2, Netcom, Telenor abbonemanger kan være bedre for folk.. same som at å kjøpe at abb med binding, og billigere mobil også kan være bedre for folk.. Samme som at Telebutikken, Telehuset, Telekjosken også te tider kan ha billigere mobil, ein på nett.. (Lel om regelen så KLART er det motsatte, at alt e billigere på nett, men igjen så går man da "glipp" av mye..)

 

Osv. osv.. Nå er ikke ta her for å starte en diskusjon, bare for å påpekke at å være så bestant som din komentar der, blir bare helt feil.. :thumbup:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar!!! :) Da forstår jeg at det vil lønne seg for meg å gå for Netcom fleksitalk der mobilen koster 798 - på Telebutikken ja :D Jeg har bestandig tenkt at å ha kontantkort eller abonnement a'la Youngtalk ville lønne seg for oss som bruker mobilen så lite som jeg gjør. Som sagt kan jeg ikke bytte til annen leverandør siden vi har familie og venner - og det er mest familie og venner jeg ringer til :) Så det blir bare litt småringing og en SMS i ny og ned. Da driver jeg og betaler for et abonnement som koster X antall kroner uten nesten noen bruk...

Lenke til kommentar
For dem som enda ikke har skjønt det, Abonnomenter med mnd pris og binding er lureri fra ende til annen

Telebutikken, telehuset ,you name it.......dyrere kjøp finner du ikke selv om du kanskje sparer en 100 lapp på selve kjøpet

 

Våkn opp folkens

 

Øh! Hæ? Nei.

 

Det er jo ingen operatører som forsøker å lure noen til noe. Såklart vil ikke en operatør gi bort en telefon som egentlig koster 6000kr til 1kr uten å få noe igjen for det. De leker ikke butikk. Derfor har man ofte tilbud på telefoner til 1kr mot bindingstid på et abonnement med en viss mndspris, hvor totalprisen blir høvelig nært opp mot det telefonen koster til fullpris, eller dyrere. Dette er helt normal praksis, intet lureri, og i grunnen veldig, veldig logisk.

 

Dette gjør jo såklart at personer som ikke har 6000kr tilgjengelig, men som vil ha en rå telefon NÅ, kan kjøpe seg noe heftig noe til en billig penge, og betale resten ved hjelp av mndsavgift i 12 mnd.

 

Med tanke på kjøp av 5800, så vil Flexitalk 199 gjøre den VELDIG billig nå, og da får du mndsavgift på 199kr i tillegg til bruken din. Dette utgjør selvfølgelig at totalprisen blir 3186kr. Ikke akkurat dyrt for en telefon det da.

 

Ikke for å være krass, men jeg tror kanskje du burde våkne opp;)

Lenke til kommentar

Beklager Monna men disse andre gir deg dårlige råd.

 

Dersom du skal kjøpe ny telefon, vil det alltid lønne seg å kjøpe en telefon kontakt på en nettbutikk og velge det abonnementet som er billigst for deg.

 

For en som ringer lite vil "OneCall Faktura" og "Tele2 Sheriff" være de helt klart billigste alternativene. Da kan du faktisk ende opp med telefonregninger på tilnærmet 0,- i måneden (hos OneCall vil du betale 0,59 øre per telefonsamtale i oppstart uansett)

 

Telefonen kjøper du billigst hos CDON for 3319,-

 

Å kjøpe telefonen med binding er det samme som å kjøpe telefonen på avbetaling. Og man får ALDRI en nedbetalingsavtale gratis. Med andre ord vil du ende opp med en dyrere telefon og et dyrere abonnement. Er 3319,- for mye for deg ville jeg heller spart noen måneder og kjøpt den senere (da er den også blitt billigere, eller en ny og bedre modell er på markedet til samme pris)

 

Vel, det er mitt velmente råd til deg.

 

- Miletic

Endret av miletic
Lenke til kommentar
Beklager Monna men disse andre gir deg dårlige råd.

 

Dersom du skal kjøpe ny telefon, vil det alltid lønne seg å kjøpe en telefon kontakt på en nettbutikk og velge det abonnementet som er billigst for deg.

 

For en som ringer lite vil "OneCall Faktura" og "Tele2 Sheriff" være de helt klart billigste alternativene. Da kan du faktisk ende opp med telefonregninger på tilnærmet 0,- i måneden (hos OneCall vil du betale 0,59 øre per telefonsamtale i oppstart uansett)

 

Telefonen kjøper du billigst hos CDON for 3319,-

 

Å kjøpe telefonen med binding er det samme som å kjøpe telefonen på avbetaling. Og man får ALDRI en nedbetalingsavtale gratis. Med andre ord vil du ende opp med en dyrere telefon og et dyrere abonnement. Er 3319,- for mye for deg ville jeg heller spart noen måneder og kjøpt den senere (da er den også blitt billigere, eller en ny og bedre modell er på markedet til samme pris)

 

Vel, det er mitt velmente råd til deg.

 

- Miletic

 

Saken er den at jeg må ha Netcom siden vi er flere i familien som har familie og venner, og da ringer vi gratis til hverandre.... Mulig det er andre abonnement som er billigere, men det får så være. Da er utfordringa å finne det beste abonnementet innenfor Netcom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...