Gå til innhold

HK tatt kvelden (Tips til nytt)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Hei, fikk igjen maskinen min for en liten stund siden fra noen som hadde "fikset" den.

Problemet da var at den ikke bootet fra HD eller DVDrommen etter jeg satte inn en ny disk.

Det var mye rart der, men etter hvert fant de ut at det var en defekt DVDbrenner.

De fikk byttet den og formatert maskinen.

Når jeg fikk den tilbake nektet den å boote, men etter hvert fant jeg ut av det.

Så den bootet opp Win XP og alt så bra ut helt til jeg skulle logge inn.

HK kuttet rett og slett det som var koblet til. Altså USB enhetene får ikke strøm/har ikke kontakt. Prøvde med PS/2 overgang, men det hjalp heller ikke.

Så testet jeg med en Ubuntu Live CD og der funket både tastatur og mus uten problemer.

Jeg hadde ikke noe Windows CD så ble ikke noe formatering dengang.

 

Men nå har jeg brent ut en Windows CD og prøver å formatere pcen, men det fungerer jo ikke.

Får bare stander feilen at jeg skal sette inn en Systemdisk og trykke enter, men det står jp F*** meg en Win cd i cdrommen....

Så jeg trenger da ett nytt HK da det er trolig det som skaper trøbbel her.

Noen som har tips til HK, hadde ikke tenkt å bruke så mye penger på det så setter tak på 800,- socket LGA775.

 

Evt om noen som har tips om dette er noe jeg selv kan løse så tas det i mot med åpene armer.

 

btw brant ut Windows CDen med Alcohol 120% hvor jeg valgte "Disk bildefil Brenneveiviser" regner med det er riktig?

Og ja jeg har en ordentlig/ekte windows key, har bare ikke installasjons cden.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...