Gå til innhold

Hjelp til oppgradering 3-4000


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som ikke klarer spill som TF2 uten store framesdropp,jeg har noen tusen til oppgradering ,men er usikker på om noen av delene i pcen egentlig holder mål.

Jeg tenkte at en bra prossesor+hovedkort og muligens litt mer ram skal holde men trenger råd med dette.

 

Det jeg har idag er

 

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB

Sapphire Radeon HD 3850 256MB GDDR3

Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz Socket

MSI P4M900M2-L, VIA P4M900, Socket-775

 

Det jeg er ute etter er ytelse på spill og har rundt 3-4000 til det.

edit: skal ikke klokkes

Endret av Astl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En AMD basert pakke,

NB(1)! hovedkortet er demovare så kabler følger ikke med skal ikke være nødvendig når du sikkert har de fleste kablene fra ditt gammle hovedkort

NB (2)! skjermkortet trenger en strømforsyning på 500w

 

Gigabyte HK

HD 4870

AMD Phenom™ II X3 720

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

 

4113,- kr

 

Intel pakke

NB(1)! hovedkortet er demovare så kabler følger ikke med skal ikke være nødvendig når du sikkert har de fleste kablene fra ditt gammle hovedkort

NB (2)! skjermkortet trenger en strømforsyning på 500w

 

Gigabyte HK

Intel C2D E8400

HD 4870

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

 

4503,-kr

 

Om eventuelt ikke skulle ha en 500w strømforsyning kan du alltids gå for et HD 4850 skjermkort så sparer du også en del penger

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Tenkte bare å sette sammen mest mulig for 4000kr, men Ati HD 3850 skal holde lenge for Source motoren.

 

Det som er flaskehalsen i ditt system er cpuen, tror ikke det hovedkortet du har er veldig egnet for overklokking, og det har heller ikke støtte for Intel core 2 duo's 45nm cpu'er i følge denne siden

så et nytt hovedkort og en ny prosessor fra de jeg anbefalte hadde sikkert vært en fin oppgradering.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Du har nok minne til å kjøre spillet glatt, skjermkortet skal kunne dra dette spillet (ikke på de høyeste instillingene og høyeste oppløsningene såklart), CPU er en tydelig flaskehals. TF2 har anbefalt 2,4 Ghz CPU.

 

MEN: Jeg må stå på min første anbefaling når budsjettet er stramt, lær deg basic overklocking og kjøp deg en ny kjøler. Overklokking er ingen heksekunst og om du bytter en kjøler som ikke koster deg mer en 400kr inkludert frakt, så får du cpu lett over 2,4 ghz.

 

Grunnen til at jeg ikke vil anbefale nycpu er at nå har nettop Intel og AMD kommet med nye CPUer og sokkler. Da er det litt surt å kjøpe en ny Socket 775 CPU.

 

Edit:

NY Cpu var billigere enn jeg trodde, sjekk prisguiden.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...