Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis av meg har laget en side, har han lov til å sende newsletter til medlemmer?


Daily-Drifter

Anbefalte innlegg

Hei,

 

En kompis av meg har laget en side hvor man kan vinne ting. Tjenesten koster ingenting og det er ikke noe reklame det. Siden har eksistert en god stund, men er nå lansert i en ny og forbedret versjon. For å informere medlemmer som har registrert seg, men sluttet å bruke siden pga. at den har vært inaktiv en stund, har han lov til å sende ut et newsletter til medlemmene ifølge norsk lov? De har akseptert at de kan motta informasjonsmail i terms of service.

 

Han vil ikke sende ut noe før vi har avklart at dette er lovlig, har noen en link til lovdata, eller paragraf som sier at det er lov?

 

 

Mvh Dailydrifter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

En kompis av meg har laget en side hvor man kan vinne ting. Tjenesten koster ingenting og det er ikke noe reklame det. Siden har eksistert en god stund, men er nå lansert i en ny og forbedret versjon. For å informere medlemmer som har registrert seg, men sluttet å bruke siden pga. at den har vært inaktiv en stund, har han lov til å sende ut et newsletter til medlemmene ifølge norsk lov? De har akseptert at de kan motta informasjonsmail i terms of service.

 

Han vil ikke sende ut noe før vi har avklart at dette er lovlig, har noen en link til lovdata, eller paragraf som sier at det er lov?

 

 

Mvh Dailydrifter

 

Her er det vel strengt talt unødvendig med paragrafer og henvisninger til noe lovverk. Brukerne har jo allerede akseptert at de kan motta slik mail og da er det ingen som helst vridninger som kan få dette til å bli ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...