Gå til innhold

New content, plix.


Anbefalte innlegg

Jeg husker, jeg husker, når casuals gikk fra å beundre hardcores til å whine som unger på forums. (mao deg bear)

 

Dette stemmer jo ikke helt da det er hardcores som klager, men de gjør det med god grunn riktig nok. Synd ingen klarer å holde seg konstruktive i sin kritikk. Men casuals forsvarer situasjonen på sitt aller beste for å befeste sin posisjon som blizzards prioritersgruppe.

 

Vil nå virkelig ikke si at det bare er casuals som whiner. Meste whininga ligger i hvor lett instancer er nå og jeg tviler på at mange casuals klager på dette.

 

Synest det bare har blitt bra at spillet er sånn at mange ikke bryr seg om de med bedre gear. Hvorfor skal de som ikke spille så mye bøye seg og beundre de som har mer fritid enn andre?

 

Føler virkelig dette har blitt diskutert nok i den naxx 10vs 25 mann tråden. Burde heller lage en ny tråd som heter noe annet der alle kan klage og diskutere dette:p Ligger jo 3-4 tråder oppe der alle veksler mellom å klage over det samme greiene.

 

Nå er denne tråden mer egnet til slik snakk enn naxx 10 vs 25 da.

Til det som er understreket. Du mener at alle skal ha lik "gevinst" til tross for ulik innsats. At dette er fritiden til noen er deres prioriteringer. Syns du det f.eks. er greit at sjefer for oljeselskap o.l. får flere titalls millioner kr for å få sparken etter en elendig jobb utført? Jeg vet det ikke anngår deg på noen som helst måte slik du kan se det, men det handler om å se det fra en aktuell synsvinkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker egentlig bare litt mer på hva Blizzard sikkert vil. For min del er det greit at de som spiller mer får mer ut av spillet.

 

Men jeg tror virkelig ikke Blizzard bryr seg om dette fordi de tjener ikke noe mer på de som spiller mer. Er ikke de som er hovudgruppa av inntektene deres.

Lenke til kommentar
(...)

 

Karazhan attunement likte jeg ærlig talt ikke, syns den ble for random. ''Blabla, besøk instance her, drep det og det der.''

 

(...)

 

Hadde absolutt støttet at man burde ha ''Champion of the Frozen Wastes'' eller noe slikt for å få adgang til Ulduar.

Litt selvmotsigende her kanskje, med tanke på at ''Champion of the Frozen Wastes'' ikke består av annet enn å cleare en haug med instancer?

 

Å ha clearet i Naxx hadde vært en grei attunement, ellers blir det kjedelig å attune nye alts.

 

Haha, så det nå. Aner ikke hva jeg tenkte, må ha tenkt at CotFW besto av kun Malygos, Sartharion og Naxxramas. Uansett ja, ganske selvmotsigende.

Lenke til kommentar
Til opplysning ble spillertallet doblet i løpet av TBC som etter din mening hadde alt som ville skremt vekk casuals og bads i følge deg selv.

 

Og enda flere kom med Wrath of the Lich king kom ut noe man så hvor fort det gikk å skaffe seg 500k nye abonenter. Klart det er de som har hengt seg på men det er og mange som har forsøkt innbitt å holde seg i gamet til tross for stor motarbeidelse.

 

Jeg husker, jeg husker, når casuals gikk fra å beundre hardcores til å whine som unger på forums. (mao deg bear)

 

Nå er det forøvrig flere hardcore som sturer over for lett content på de forskjellig forumene enn det er folk som sutrer at det er for vanskelig. Og for din opplysning er jeg vel ikke den som kan klassifiseres under casual lengere da de kan gå en god del timer unna på WoW i uka.

 

Det er jo hardcore folket som nå setter seg ned med den største flasken Whine de kan finne og sturer som gamle foliser på gamlehjemmet at alt var så mye bedre før når gear var gear og epics var epics og leets var leets. Har casual folket åpnet kjeften at ting var litt for vanskelig ble det høylytt klaging på hvor sutrete de var. Er rart hvor raskt ting kan endre seg.

Lenke til kommentar
du er jo casual når det kommer til raiding,kan ikke kalle noen hardcore bare fordi de afker et visst antall time i døgnet i IF

 

Svært så mye du vet om jeg, hvor mange ganger raider jeg i uken? Hvor mange timer spiller jeg om dagen? Hva gjør jeg når jeg er online? Du vet ikke en dritt om meg så slutt å lat som det. Og vennligst ikke kom med det forbanna achivement svadaet, forteller ingen verdens ting.

Lenke til kommentar

Så det forteller hvor mange ganger jeg har vært i Naxx, hvor mange ganger jeg har gjort vær heroics, hvor mange timer jeg har vært pålogget, hvor mange forsøk jeg har gjort på Malygos, hvor mange ganger jeg har tatt Sartharion, hvor mange ganger vi har forsøkt med 2 og 3 drager oppe på Sartharion?

 

Forteller det deg hvor mange ganger vi har forsøkt de forskjellige achivementene i heroics som On the Rocks uten å klare det? Eller hvor mange achivements man har forsøket men ikke klart???

 

Forteller det deg det?

 

Nei

 

Så kutt ut svadaet, det kler deg ikke.

Lenke til kommentar

Ikke drit deg ut Bear, du blir ikke hard core bare fordi du har raidet naxx i en to ukers tid.. Du som verken har raidet i vanilla eller TBC (utenom et eller to kara) vet nok desverre ikke hva det innebærer. Med dagens pve content er det ikke noe som er hard core. Du som har kalt deg selv super casual gjennom bortimot hele din tid på wow forumet, og hatt rimelige harde ord mot de som du i kjent stil kaller elitister som kun lever for wow (som tydligvis er alle som spiller mer enn deg).

 

Tror de fleste har hatt en ferie, en helg eller lignende der de har spilt utrolig mye. Så du må se det over tid.

Lenke til kommentar
Ikke drit deg ut Bear, du blir ikke hard core bare fordi du har raidet naxx i en to ukers tid.. Du som verken har raidet i vanilla eller TBC (utenom et eller to kara) vet nok desverre ikke hva det innebærer. Med dagens pve content er det ikke noe som er hard core. Du som har kalt deg selv super casual gjennom bortimot hele din tid på wow forumet, og hatt rimelige harde ord mot de som du i kjent stil kaller elitister som kun lever for wow (som tydligvis er alle som spiller mer enn deg).

 

Tror de fleste har hatt en ferie, en helg eller lignende der de har spilt utrolig mye. Så du må se det over tid.

 

Tror nok et er du som må se etter den brune massen på leggen, det er du som driter deg ut ved å begynne å diskutere person fremfor sak, er vel ikke rart at det blir krig her når man har supersoldater som deg i frontrekken.

 

Jeg anser meg ikke som noe annet enn en WoW spiller. Jeg har spillet spill siden rundt 1988 da jeg var 4 år og gammel nok til å fatte interessen for en brun pixelklatt på skjermen som spiste sopp. Men jeg klassifiserer meg aldri som hardcore, ei heller forsøker jeg å sette megselv i bås for jeg er en gamer, ikke noe mer enn det.

 

Jeg driter i elitister, jeg driter i hva du mener. Jeg hater egoister og personer som mener WoW kun har et nivå, the hard way. Personer som båsklassifiserer andre (som du og enkelte andre er veldig flinke med takket være det nye achivement systemet) og fradømmer dem retten til å kose seg med spillet; til å delta som de vil, ikke fordi de må. Det er elitister og det er holdninger jeg hater. Spill er ment for å spilles, dedikasjon har ingen ting med saken å gjøre. Hva skulle Epic gjøre, sette en tidsgrense og vanskelihetsgrad i Gears of War 2 slik at kun de som spilte X antall timer fikk lov å runde spillet? Det er et MMO, klart, man spiller ikke rundt, men folk har like stor rett til å oppleve spillet som du og andre har, det er ingen som har enerett eller hovedrett på utstyr og instanser. Man har like stor rett. Dedikerer du rompa og en arm til WoW, helt greit, ditt valg, du er herved en elitesoldat, men forvent ikke at alle skal spille spillet som deg, det er flere nivåer. Hadde dere Naxx fra starten av i Originale WoW? Har dere glemt at Naxx 40 mann kom 20 Juni 2006 i USA, nesten 2 år etter WoW ble lansert? Eller hva med Temple of Ahn'Qiraj, 3 Januar 2006 i USA. Eller hva med Blackwing lair, 12 Juli 2005. Såvidt det var meg bekjent var det Molten Core og Onyxia som kom med selve gode gamle perfekte Originale WoW. Hvor morsomt var det, 2 raid å velge mellom, begge som krevde attunments. Vanskelig, klart, morsomt, joda, men hva når man hadde gjort det raidet og var ferdig med det? Vi har 4 raid med Wrath of the lich king, 4 raid fra starten av. At dere er så elite skal vel ikke resterende folket slite under.

 

Dere har ikke fått det som dere vil fra release, dere har åpnet kjeften og sytt som barnehageunger fra releasen av Wrath of the lich king, sytt over hvor mye bedre originale WoW var, hvor mye vanskeligere Naxxramas originale var, ja, den som kom 2 år etter lanseringen av spillet og hadde gitt folk et hav av tid til å komme seg opp på det nivået, åja, så var det å attune seg til Argent Dawn eller slite skjorta av seg for items for å komme inn i Naxxramas.

 

Nei ærlig talt, dere har totalt glemt originale WoW, glemt at raidene lå ikke på sølvfat da spillet kom, glemt at alt var ikke perfekt da spillet kom, glemt at deres idioliserte originale WoW ikke var så perfekt som det bildet dere maler. Kanskje det var vanskeligere da, kanskje ikke, kanskje det var morsommere da for enkelte, kanskje det var et helvette for andre.

 

Som sagt, dere hadde kanskje 2 raids da WoW kom ut, de resterende kom i patcher i etterkant. Nå har vi fått et spill servert med 4 raid fra starten av og 2 som kommer i fremtiden, Ulduar og Icecrown. Ulduar kommer snart, men jeg kan tippe at når Ulduar er kommet så er osten og vinen fremme igjen, det evinnelig sytet om at blizzard har glemt kjernespillerne. Tror jeg med 100% sikkerhet kan fastslå at det er umulig å gjøre dere fornøyd. Blizzard kan male det mest perfekte bildet for dere og selv da vil dere syte over feile nyanser.

 

Er det casual spillerne som syter eller er det dere båsfanatikere som proklamerer dere som hardcore? Jeg tipper det siste.

 

Ooh, så Bear^ er hardcore, han har cleara naxx...

 

 

Nei.

 

 

Når du har wipa 102 ganger på M'uru før han gikk ned, da er du hardcore. Ikke når du har facerolla naxxramas to uker som Christeven sier.

 

Gratulere Grendel, du har lært et nytt ord, faceroll. Vær nå snill gutt nå å ikke bruk det opp, jeg tipper du har mye vin du skal servere oss når Ulduar kommer, over hvor trist og trasig verden er og hvor slem store Blizzard er med dere. Italiener med liten fiolin er sendt i posten til deg, enjoy.

Lenke til kommentar

Klart, om man var Exalted med Argent Dawn, eller har du glemt at på honored måtte du ha 5 Arcane crystals, 2 nexus crystals, 1 righteous orb og 60G? Endret seg selvfølgelig etter honor levelen. Eller man kunne grinde Scholomance og Stratholm til man hadde exalted med Argent Dawn. Whopido Bassil.

 

E1:

 

Fjerner irrellevante ting.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Så tok de da faen mye lenger å bli level 60 i starten enn det gjør å bli 80 nå, og spillet var nytt, så man prøvde gjerne flere class og servere før man fant ut hvilke character man var fornøyd med. Så det å sammenlikne hvor mange raids det var i starten av wow, så i lich king synes jeg ikke blir riktig, det er for mange variabler som spiller inn. At lich king er flere hakk lettere og kjedeligere for mange av oss, går det faktisk ikke an å si noe imot samme hvordan folk vrir på det.

 

Men det er blizzard som vet hvordan de vil ha det, og hvordan man holder på massene og i tillegg hvordan de skal få flere, jeg skal ikke sitte her å belære blizzard. Men et stort stort stort antall spillere har kjørt igjennom alle raids i lich king i halvsøvne, og for mange er dette gørr kjedelig. Alle raids blir jo pugget lett og kjedelig, hvor ofte skjedde det før? Jeg synes wow var bedre før - mye bedre før, men er det kun pga ting var annerledes før? Nei spillet var nytt også da og alt var spennende, og etter noen år kan man bli lei av wow.

 

Har ramlet helt ut av hva dere krangler om, så tenkte jeg skulle skrive et annet innlegg folk kunne hakke på :D

 

Wow har forandret seg mye og blitt dumbed down noe ganske vanvittig, og det er irriterende si det i utgangspunktet ikke var sånn, men det er blizzard som velger hvordan ting skal være, så hva kan vel vi gjøre? Nada.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Jeg synes og det er viktig å huske at Naxx 10 mann er mer eller mindre et samme som Naxx 40 mann i sin tid, dvs mange kjenner til allerede taktikker, spells og hva som skjer med bossene. I tilegg vil de som har vært her noen år nå ha god kjennskap ikke bare til sin klasse men og til andre klasser, noe som gjør det lettere å lede fordi man vet hvilken abilities de forskjellige klassene har og kan benytte seg av.

 

Jeg ville ventet å bedømme Wrath of the Lich king til for lett til man får noen nye raids som ingen har spillet før. Ulduar virker svært lovende utfra hva jeg har lest. Tror og Icecrown når det kommer blir et spennende raid. Jeg tror ikke disse instansene blir for lett heller i starten når man ikke har kjennskap til hva som venter. Derimot blir det sikkert lett når man har tatt det et par ganger og begynner å få kjennskap til det.

Lenke til kommentar

Problemet er egentlig det at content ble cleara 5x timer etter WOTLK ble sluppet.

 

Det folk klager på er at blizzard har brukt for lite tid på å lage endgame content for folk som vil raide mer enn 1 gang i uka.

 

Casuals har også vært ute av raidcontent i flere mnd og, de mest hardcore har ikke hatt nytt content siden uken wotlk kom ut.

 

Dette er helt motsatt av release/tbc.

 

Det må finnes en balansegang, om content er så lett og tilgjengelig at det blir cleara før folk har fått tid til å sove en natt, blir det for dumt.

 

Trenger ikke å ha som i TBC/Release hvor det tok flere uker/mnd før content var cleara. (Verdens første 1-60 brukte litt under 2 uker, noe vi bruker mye mindre på 1-80 atm)

 

Det er noe galt når alt content blir cleara et av pugs 1-2 mnd etter release.

 

Som sagt, de må ha en balansegang, blir for dumt når man kan dinge 80, og ha full naxx 25 gear etter 4-5 timers /played på 80 (jeg hadde 4/5 t7.5 + armageddon på 7 timers /played på min warrior etter jeg dinga 80 for 2-3 uker siden)

 

Faktumet er vel at alle "typer" gamerere i wow nå, som tenker på raiding i det hele tatt, ble ferdig cleara for flere mnd siden.

Lenke til kommentar

Nå får vi se hvordan Ulduar blir, instansen har muligheten til å bli det mange her søker.

 

Jeg er helt enig i at en balansegang er nødt å finnes men den skal da heller ikke gå på bekostning av noen av gruppene som spiller. Var derfor jeg også foreslo dette 10, 25 og 40 manns oppsette i et forsøk på å opprette en balanse slik at folk får det de søker etter i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...