Gå til innhold

HK til Q6600 for vannkjøling og oc


Gammal Sokk

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut mitt AB9 Pro som i det siste har begynt å svikte meg.

 

Kikket litt rundt men blir ikke helt klok på hva jeg skal velge.

De mest interessante for øyeblikket er

Asus Maximus II Formula

Asus Rampage Formula

Gigabyte GA-X48-DQ6,

men er åpen for saklige forslag til alternativer. :)

 

Prosessoren, en Intel C2Q Q6600 G0 som i dag kjører fint på ca.3.2GHz på luft skal over på vannkjøling, og ønsker samtidig muligens å vannkjøle HK i samme slengen, men ikke ett must så lenge hk lar meg klokke denne prosessoren minst like mye som på det gamle AB9 Pro kortet.

Alle eventuelle forslagg bør støtte DDR2 da jeg har 8GB Corsair Dominator TWIN2X8500C5D liggende og slenge.

 

Så kort og godt, ett kort som lar meg klokke min Q6600 godt med støtte for DDR2 helst som det er enkelt å montere vann på hk og på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, selv om du har vannkjøling så er det kanskje ikke snakk om noe ekstremt, så du vil kanskje greie deg med et P45 hovedkort? P5Q for eksempel? Disse kortene klokker jo veldig bra. Om jeg ikke husker feil så får man med noen vifter som man kan sette på hovedkortet for å kjøle ned nordbrua når man bruker vannkjøling (tror ikke man fikk plass med luftkjøler og man skulle heller ikke forstyrre luftstrømmen fra CPU kjøleren).

 

X38 og X48 er jo ganske overprisa brikkesett og det er ikke sikkert at du trenger et slikt kort. Om du ikke har planer om å kjøre CrossFire så kan du sikkert finne et brukt P35 hovedkort som klokker ganske bra. Ellers, som nevnt er et P45 kort et bra alternativ. Maximus og rampage kort har kule navn og man får med et kjekt display, men jeg mener bare at det ikke er verdt å betale så mye mer kun for det.

 

Eller bare det kortet her. Tipper det vil fungere helt fint :)

 

EDIT: legger til en link

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Takker for det, da har jeg enda fler å vurdere :roll:

 

Ser bra ut de P5Q korta, men hva er forskjellen på de?

De har jo ett hav av forskjellige versjoner av det kortet, med pris fra under tusenlappen og opp til nesten like mye som det Maximus II Formula kortet... hehe, merker det er en del år siden jeg kjøpte hovedkorter ja... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...