Gå til innhold

Intel.. Best for bucks?


foenix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke ram?

 

om du har god ddr2 ram fra før så er en E8400 og et asus p45 p5q en god oppgradering...

Jeg har ddr2 Ram fra før. Hvordan er denne prosessoren samenlignet med en firekjerner. Vil jeg merke noen forskjell?

 

Glemte å skrive at min gamle installasjon på harddisken er gjort på et kort med et p35 brikkesett og jeg vil helst ikke innstallere alt på nytt..

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spessielt behov for å overklokke og det må nødvendigvis ikke være Intel, men ytelsen er viktig og spessielt når jeg kjører flere programmer samtidig.

 

Jeg trodde 4 kjerners prosessorer var en fordel fordi man da får økt ytelse og ferre krasj med hensyn på multitasking pluss at alle programmene som kjører i bakgrunnen da blir fordelt på 4 prosessorer.

 

Må disse programenne da støtte 4 kjerners? Blir ikke det ordnet i prosessoren?

Lenke til kommentar

Kører man flere programmer/prosesser som ikke støtter flerkjerne blir disse fordelt over kjernene av OS(som i plassert på en av de som har minst å gjøre), men vill bare utnytte så mange kjerner som det programmet/prosessen er laget for å bruke, mange programmer/spill har hardkodet støtte for opp til 2 prosessorer der prosessen er satt opp slik att hvis det oppdages mer enn en kjerne/prosessor så blir bestemte ting satt over i egen tråd for å kjøre på denne kjernen. Dette fører til att de ikke har mye igjen for flere kjerner i selve programmet, men flere kjerner fører til att spillet/programmet kan kose seg med 2 kjerner fullt ut mens os og eventuelt andre bakgrunnsprosesser roter rundt på de 2 resterende kjernene.

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...