Gå til innhold

utvid skriveborde til en skjerm i nettverket.


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er mulig men håper det da.

jeg har 3.skjermer men pc'en har bare støtte for 2. et alternativ er å kjøpe et skjermkort til.

men jeg lurer på om det på en eller annen metode går an at denne 3skjermen er koblet til en pc2. og at pc1 kan ved hjelp av et program eller noe oppdage denne skjermen. og utvide skrive bordet på den og.

kjører Windows vista

 

lilfire

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@uffda. poenget var jo at jeg ville slippe det. desuten er dette en laptop.

 

Da sliter du, for det er ikke noen mulighet for å utvide skrivebordet via nettverk. Du kan bruke logmein som det sies, men da kobler du deg bare opp på en annen maskin og bruker den andre maskina eksternt. Det kan og gjøres med remote desktop (eksternt skrivebord) - men det gjør igjen at du bruker en skjerm for å se en annen så du er like langt.

 

Du kan jo investere i et usb skjermkort, men de har jeg ikke noe erfaringer med.

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1451688

Lenke til kommentar

@uffda.

 

det programmet hårek linker til gjør jo akkuratt dette. ved å lure windows til å tro at du har et skjermkort til. så har jo egentlig funnet et program som gjør jobben. problemet mitt er at dette programmet har noen problemmer med vista. derfor lurer jeg på om noen vet om noen tilsvarende programmer.

 

det nærmeste jeg har klart å google meg fram til er synergy som egentlig kun er rremote acsess men uten at du trenger en ekstra skjerm på hoved pcen. det programmet gjør erat når du fører musa ut i kanten(man bestemmer selv hvilken kant) av skjermen hopper den over til pc2. Men man kan ikke dra vinduer mellom disse pcene. så er ikke helt det jeg ser etter men dugger litt da..

 

skal se om jeg får in xp til helga(er et helvete siden det ikke finnes offisele drivere til mye av maskinvaren)

 

har sett på usb skjermkort og. MEN om dette kan løses med et program velger jeg heller det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...