Gå til innhold

Er dette et godt nybegynnerobjektiv? Nikon 16-85mm, 3.5-5,6G, ED VR AF-S DX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten tvil noe av det beste som finnes innenfor prisområdet. Dessuten et genialt objektiv å starte med siden det dekker alt fra vidvinkel til moderat tele.

 

Tror rett og slett ikke du kan gå feil her, VR er også bonus spesielt på tele-enden.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja, her er det ikke noe å lure på. Som de andre også sier. Dette er et meget fornuiftg nybegynnerobjektiv.

 

Det har gode optiske egenskaper og et dekker et godt brennvidde-omfang.

 

Jeg vil faktisk si at det er så gådt at du egentlig ikke trenger å tenke på noe mer optikk før du har brukt kamera+objektiv en god stund. For da vet du hva du mangler og kan kjøpe deretter.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hvilket Canon objektiv vil tilsvare dette?

Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS er vel det nærmeste, men denne holder ikke helt mål optisk i forhold.

 

Differansen er faktisk ganske brutal.

 

Ja, det er slik jeg har forstått det også ut fra det jeg har klart å lese meg til. Vil jo ha et godt objektiv. Er så i tvil om hvilket kamera jog objektiv eg skal velge. Takk for alle svar så langt.

Lenke til kommentar

Virker som Photozone har testet en "mandagsutgave" av 17-55mm f/2.8, men ingen tvil om at 16-85mm er bra. Av egen erfaring kan jeg ikke si at 16-85 er bedre optisk enn 17-55, men vi snakker her om mindre differanser i praksis. Ikke glem at 17-55 koster mer enn dobbelt

Lenke til kommentar
Virker som Photozone har testet en "mandagsutgave" av 17-55mm f/2.8, men ingen tvil om at 16-85mm er bra. Av egen erfaring kan jeg ikke si at 16-85 er bedre optisk enn 17-55,
Det er vel ikke det Klaus skriver heller, men at han ville foretrukket 16-85 fremfor 17-55 - antakelig på grunn av andre kvaliteter enn den rene optiske bildekvaliteten. Han tenker nok på 16 vs 17mm, 85 vs 55mm, bildestabilisator, samt at objektivet yter hederlig godt i hele omfanget sitt (selv om det ikke er hinsides bra i noe spesielt). At da prisen er ganske gunstig trekker ikke ned heller... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...