Gå til innhold

[Løst]Ny mobiltelefon som tåler "alt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emnetittel sier så skal jeg ha en telefon som tåler en GOD del(vann, slag osv). Prisklasse rundt 1500-2000 kr, og har ikke noen spesielle krav uten om:

-Lys

-Kamera

-fargeskjerm

-ikke alt for primetive menyer

-Tåle mye

Ut ifra kravene skulle enn tro at jeg var en håndverker, men der må jeg nok skuffe dere. Jeg har en merklig uvane, når jeg ikke har noe å gjøre gjør jeg triks med mobilen min ved å kaste den høyt opp i luften og ta den imot igjenn. Som oftest går det greit, men som alle andre mennesker gjør jeg feil og mister den iblandt. Og når jeg går til trening tar jeg en snarvei gjennom skogen, og der er du avhenngig av lys.

har sett på Samsung B2700hittil, og den ser jo ut som en grei telefon, men hadde vært greid med noen invendinger her.

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For litt siden, så jeg på waschera og der testet de hva mobiltelefoner tålte, husker ikke helt hva de het , men noen av dem tålte ganske mye. Men som oftest tåler de gammle mer en de nye. Kansje skaffe deg en gammel og litt feit mobil ? :tease:

Skrevet

Har sett på sonim XP3, men den blir litt for enkel, stor og håndverker preget. Telefonen tåler jo så og si alt(med unntak av pistolskudd).

Det å skaffe seg en gammel telefon er vel uaktuelt, med tanke på garanti, og utdatert teknologi.

Skrevet

B2700 er et veldig godt alternativ. Denne har praktiske funksjoner som kompass, høydemåler, skritteller. Imidlertid er kameraet ganske dårlig.

Et annet godt alternativ er SE C702, med mye bedre kamera. Den ser litt bedre ut enn B2700, men B2700 er nok enda litt mer robust igjen.

Skrevet

C702 er støv og sprutsikker. Ingenting mer!

Vil anbefale B2700. Riktignok tåler den ikke like mye som en Sonim, men den er mye mer telefon. Enklere å bruke, fler funksjoner, bedre skjerm, og ikke minst. Billigere.

Skrevet

Takker for svar, men ble litt usikker på om jeg skal ta samsungen eller SE C702 :hmm:

SE C702 er vel en mer moderne telefon med tanke på teknologi, men tåler ikke like mye som samsungen.

Skrevet (endret)

LG KF750 koster desverre ca 1000kr mer enn det du har angitt og tåler heller ikke vann, men sjekk julingen den tåler.

Endret av Duqe
Skrevet

KF750 med fipefritt glass hjelper vel ikke mot stort annet enn riper..

Syntes B2700 er et greit alternativ. Sonim blir muligens litt for ekstrem, men klart, det kommer litt ann på hva man er ute etter. Og C702 er ikke spesielt robust, selv om den er bedre enn mange andre modeller.

Skrevet

Takker for svar, det ble en SE C702. Kjempe telefon som tåler mer enn de fleste, men har også alle funksjonene jeg trenger.

Enda engang reddet av Diskusjon.no brukere :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...