Gå til innhold

Microsoft med et fildelingsprogram


Anbefalte innlegg

Jeg er enig. Folk her krever at Microsoft ikke skal ha muligheten til å konkurrere eller gjøre noe bra for sine egne produkter fordi Microsoft er altfor store blitt. Microsoft må deles opp i mange små firmaer under tvang fra EU slik at Linux kan slå seg opp som det eneste mulige OS-et en kan bruke. Kun slik kan menneskeheten utvikle seg videre og blah blah blah..

 

jeg er drittlei.

 

Dessuten er det helt sant det KVK sier. Grunnet uduglig artikkelskriveri her på hardware.no så blir folk ledet inn i en debatt på villspor.

 

Hvis dere bare hadde lest det som Microsoft skriver på sine sider så hadde dere forstått at dette er langt mindre dramatisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig. Folk her krever at Microsoft ikke skal ha muligheten til å konkurrere eller gjøre noe bra for sine egne produkter fordi Microsoft er altfor store blitt. Microsoft må deles opp i mange små firmaer under tvang fra EU slik at Linux kan slå seg opp som det eneste mulige OS-et en kan bruke. Kun slik kan menneskeheten utvikle seg videre og blah blah blah..

 

Phhhf, vis du har Microsft Windows og bruker deres løsning og venne dine har GNU/Linux, BSD'r og OS X maskiner ville du ha brukte denne låste tjenesten? Eller for å si det på microsoft språk: "Hvorfor bytter ikke vennene dine til Windows så de kan bruke disse løsningene?". Hmmm, hadde MS vært platform kompatibel hadde jeg ikke en gang gidda å brydd meg.

Lenke til kommentar

Om jeg hadde hatt Windows 7 på min stasjonære hjemme og på min bærbare så hadde jeg hatt god nytte av denne tjenesten og brukt den uten problemer selv om jeg ikke kjente ett eneste annet menneske som hadde hørt om Windows engang.

 

Som sagt så virker det ikke på meg som om dette er en løsning som skal erstatte torrent eller noe annet p2p-oppsett, men det er rett og slett en utvidelse av Homegroup-"teknologien" som kommer i Windows 7.

 

Det er ihvertfall slik jeg forstår det når jeg leser litt mer rundt emnet enn det HW skriver.

Lenke til kommentar
Hvilke problemer vil Microsoft lage for de som ikke ønsker å ha Microsoft ID-konto, ikke ønsker Microsoft OS, ikke ønsker Microsoft nettleser og ikke ønsker ActiveX?

1. Hva er problemet med å ha en Windows Live-ID konto?

2. Dette er såvidt jeg ser ett produkt for Windows 7, så de som ikke ønsker Microsoft OS vil ikke få noen problemer da dette ikke er ett program for de.

3. Jeg ser ikke noe om at dette skal kreve IE.

1. Hva er problemet med å ikke ha en?

2. Du ser altså ingen problemer med at Microsoft-brukere ikke får lov til å dele filer med ikke-Microsoft-brukere? Du ser overhodet ikke noe lock-in-forsøk i dette?

3. Jeg har ikke sett noe om at dette kan brukes uten IE, men håper du har rett.

 

Jeg trodde ikke du brukte MS i det hele tatt jeg! Du vil fremdeles kunne velge å benytte deg av en hvilken som helst annen p2p-løsning, For alle som ikke ønsker å ha MS-produkter er vel dette ikke noe å bry seg med i det hele tatt.

Joda, jeg bruker noen MS-produkter, både hjemme (XP) og på jobb (XP + MS-Office).

Vil jeg kunne velge hvilken som helst annen p2p-løsning når brukere av Microsofts fildelingsprogram vil dele filene sine med meg? Eller låser MS meg ute fra deres p2p-nett?

 

Om du vil bruke noke anna, så får du sikkert lov til det.

Ingen grunn til å være sånn sinnatagg som du er fordi om Microsoft langserer ein P2P tjeneste mellom venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...