Gå til innhold

Hvordan "aktivere" gf3-kortet som en video-inn enh


frenzy81

Anbefalte innlegg

Trenger å få spilt over noe greier fra vhs til pc'en, så jeg byttet tilbake til det gamle geforce3-kortet, som har s-video inngang.

 

Jeg brukte det mye i sommer til slik overføring og da virket alt som det skulle.

 

Men nå, etter å ha installert nyeste drivere osv., så blir IKKE kortet gjenkjent som en video-inn enhet. Og jeg må få spilt dette over før tirsdag. :-?

 

 

Er det noe ekstra drivere eller lignende som kan hjelpe meg?

 

Jeg har prøvd med både Windows MovieMaker og InterVideo WinProducer... Når jeg skal velge kilder, så får jeg kun et valg angående lyd-enhet, mens på video-delen står det bare "ingen tilgjengelige enheter" eller noe liknende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kort er det du har? Geforce3 er jo bare en chip...

 

Har du lagt inn nvidia driverne får du ikke støtte for video inn vel siden det ikke er en del av reference designet. Prøv driverne fra produsenten av kortet.. regnr med det er Asus kanskje? (Kjenner ikke til andre som hivr video inn på grafikkortet).

Lenke til kommentar

Men om de virket - DET var en annen sak.

 

Fikk installert og alt virket bra, helt til jeg *fortsatt* ikke fikk det til.

Får en "Kode 10 - denne enheten kan ikke starte" feil når jeg går inn på egenskapene til denne "nvidia wdm video capture" enheten.

 

Så jeg dro ut kortet og putta det i en annen pc her, men med SAMME resultat her også. Kode 10 - denne enheten kan ikke starte. Skulle tro det var noe galt med kortet, men svjv så er kortet blitt behandlet med silkehansker, skulle ikke være noe problemer der...

 

Slik ser det ut i kontrollpanel - på begge maskiner:

feil.jpg

Lenke til kommentar

Har du prøvd å bruke driverene som fulgte med skjermkortet ?

 

Mener å huske at det var noen MSI kort som bruker en spesiel tv-chip som ikke blir støttet av vanlige nvidia referansedrivere!

 

Prøv å bruke de skjermkort driverene som kom med på drivercden til kortet, (kanskje versjon 21.83??) eller se hvilke driver du finner på MSI sine sider til skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd opptil flere versjoner som lå på MSI sine sider, de hadde tilogmed en egen patch på 10MB til WinProducer og dette kortet jeg har, men den var tydeligvis for eldre versjoner av progget enn det jeg har her...

 

Jeg mener å ha prøvd det meste nå altså...

 

 

Men er det ingen som vet hva en "Kode 10" feil i WinXP er fornoe da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...