Gå til innhold

BK: Iskald Overvåkning

einaros

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får flashbacks til Bela Tarrs filmer når jeg ser dette. Kanskje kunne du kuttet vekk litt mer murvegg til høyre i bildet, men det har en fin, simpel stemning og at du ikke har valgt å skarpe det ytterligere gir det et veldig behagelig preg. Liker dette.

Skrevet

Enig i den, Tor. Hadde gjerne sett at jeg dro med mer til venstre for kameraet da jeg snappet bildet, men det ble nå engang sånn. Har gjort utsnittet hakket strammere nå. Var redd det skulle gjøre hele bildet vel trangt, men det fungerte greit til tross :)

Skrevet
Har gjort utsnittet hakket strammere nå.

Nå så ikke jeg originialen, men når du først har dette utsnittet tror jeg at jeg ville kappet litt til. Dvs. akkurat nok til å kvitte meg med ledningen som går nedover. Da hadde det blitt enda et hakk mer minimalistisk, stilig er det forøvrig fra før også.

Skrevet (endret)

Jeg liker forsåvidt at ledningen går ned og ut av bildet -- det bidrar med mer enn det stjeler.

Men her er en utgave med en tynnere stripe av veggen.

post-90782-1235127225_thumb.jpg

Endret av einaros
Skrevet

Blir nok mye smak og behag det der. Nå er #2 kuttet rett ved ledningene. I #1 bidrar de til symbolikken, mens #2 er mer stilren, hvis man virkelig er ute etter minimalisme :)

Skrevet
Blir nok mye smak og behag det der. Nå er #2 kuttet rett ved ledningene. I #1 bidrar de til symbolikken, mens #2 er mer stilren, hvis man virkelig er ute etter minimalisme :)

Vurdering av et fotografi er jo i bunn og grunn snakk om smak og behag da, selv om man har visse komposisjonsteknikker man kan forholde seg til.

Nå når jeg ser resultatet, og kan sammenlikne de to variantene, så begynner jeg faktisk å helle til at originalen var best. Dermed kan vi fastslå at stillingen så langt er:

einaros - k.n.b: 1-0.

Skrevet

Ikke misforstå meg, jeg argumenterte ikke *mot* måten du ville se det på :) Er helt klar på at oppfattelse av kreative konstruksjoner er en subjektiv sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...