Gå til innhold

Monster energi drikk


Porto

Anbefalte innlegg

Først lurer jeg på, er denne ulovlig i Norge?

Har aldri sett den på noen matbutikker, koisker eller bensinstasjoner, kun i USA har jeg sett en.

 

Saken er slik at jeg tok bussen inn til min "kjære" søster i Oslo i dag. Vi gikk ned på Arcaden også fant jeg en butikk som het JeanTv(?) og tok en titt. Ved disken sto den en sånn kjøleboks med Monster merket på. Tenkte at de sikkert bare hadde kjøpt en sånn kjøleboks sak, men neida, oppe i boksen lå det en boks igjen. Kjøpte da denne og sparer den til et LAN på fredag.

 

Så, er disse ulovlige i Norge?

Hvis de er det, hvordan kan da denne butikken selge dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt research har jeg kommet fram til at Monster Energy inneholder dobbelt så mye koffein som Red Bull, som vi alle vet er ulovlig i Norge. Det inneholder også taurin, som i enkelte lan, inkl. Norge, går for å være et legemiddel. Tipper den finnes i Sverige.

 

Utnytt det mens du kan, sier jeg bare! (: Synd jeg ikke bor i Oslo, hva betalte du? Personlig, så er jeg for slike energydrinks i Norge, folk får gjøre som de selv og ta konsekvensene av et evt. misbruk, heller ha en 18+ grense på det enn et totalt forbud, om det er så viktig! :roll:

Endret av deu
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Etter litt research har jeg kommet fram til at Monster Energy inneholder dobbelt så mye koffein som Red Bull, som vi alle vet er ulovlig i Norge.

 

Monster Energy inneholder dobbelt så mye koffein som Red Bull, men Monster Energy boksene er dobbelt så store.

 

Red Bull - 8Oz - 80mg caffeine

Monster Energy - 16Oz - 160mg caffeine

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Etter litt research har jeg kommet fram til at Monster Energy inneholder dobbelt så mye koffein som Red Bull, som vi alle vet er ulovlig i Norge. Det inneholder også taurin, som i enkelte lan, inkl. Norge, går for å være et legemiddel. Tipper den finnes i Sverige.

 

Utnytt det mens du kan, sier jeg bare! (: Synd jeg ikke bor i Oslo, hva betalte du? Personlig, så er jeg for slike energydrinks i Norge, folk får gjøre som de selv og ta konsekvensene av et evt. misbruk, heller ha en 18+ grense på det enn et totalt forbud, om det er så viktig! :roll:

 

Det er dobbelt så mye pågrunn av at den er dobbelt så stor, like mye pr. 100ml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...