Gå til innhold

Valg av fulltower


Anbefalte innlegg

Har funnet ut nå at jeg skal kjøpe fulltower, er lei av trange miditower.

 

Valget har kommet på Cooler master, men kan godt ha annet merke og.

 

Cooler Master Stacker 831: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330958

Cooler Master Stacker 832: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=368289

Cooler Master Cosmos S: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347264

 

Hva ville dere valgt av de 3? Tenker mest da på luftgjennomstrømning, kom med andre tips til kabinett hvis dere har det og :D

 

Antec Twelve Hundred er uaktuelt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte HAF 932 som er linket til ovenfor.

 

Kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd. Ett perfekt kabinett for vannkjøling da det er plass for enten en 2x120 radiator i bunnen eller en 3x120 i toppen.

 

3 230mm vifter som du nesten ikke hører selv på full hastighet sørger for veldig bra luftgjennomstrømmning. 1 i fronten, 1 i toppen og 1 i sidedøra. Du kan også velge om du vil montere power i toppen eller bunnen.

 

En veldig smart detalj er at bunnplata for hovedkortet har 2-3 cm avstand fra sidedøra og flere hull slik at du kan trekke kabler på baksida slik at du får ett nesten kabelfritt interiør. Det er også hull i bunnplata rett under cpu slik at du kan bytte cpu/kjøler uten å ta ut hovedkortet.

 

Eneste minus med dette kabinettet må være at det er laget i stål, så det er tungt (13 kg). På den annen side følger det med hjul så du kan velge om du vil ha hjul eller knotter. Litt lettere å flytte med hjul :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg kjøpte HAF 932 som er linket til ovenfor.

 

Kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd. Ett perfekt kabinett for vannkjøling da det er plass for enten en 2x120 radiator i bunnen eller en 3x120 i toppen.

 

3 230mm vifter som du nesten ikke hører selv på full hastighet sørger for veldig bra luftgjennomstrømmning. 1 i fronten, 1 i toppen og 1 i sidedøra. Du kan også velge om du vil montere power i toppen eller bunnen.

 

En veldig smart detalj er at bunnplata for hovedkortet har 2-3 cm avstand fra sidedøra og flere hull slik at du kan trekke kabler på baksida slik at du får ett nesten kabelfritt interiør. Det er også hull i bunnplata rett under cpu slik at du kan bytte cpu/kjøler uten å ta ut hovedkortet.

 

Eneste minus med dette kabinettet må være at det er laget i stål, så det er tungt (13 kg). På den annen side følger det med hjul så du kan velge om du vil ha hjul eller knotter. Litt lettere å flytte med hjul :)

 

Hei!

 

Jeg ar intressert i akk dette kabinettet da jeg synes Antec 1200 er litt kjedelig pga. at det er så mange som har det.

 

Men utifra bildene jeg ser på det så stemmer det ikke det du sier at man kan ha en 360 radiator i toppen? går da bare med en 240?

 

Åssen er det med støydempende oppheng på HDD og det optiske? Er meget viktig at jeg velger rett nå... gidder ikke bytte kabinett på lenge! :D

Lenke til kommentar

Har selv Antec Three Hundred som jeg er storfornøyd med. Er litt usikker på om dette er fulltower eller miditower. Men har tre 3,5" harddisker, en Coolermaster V8 cpu-vifte og en 4870X2 i den.

Synes ikke det er trangt i det hele tatt.

 

Folk kan synes den er litt kjedelig fordi den ikke har gjennomsiktige vinduer og alt det andre fjaset, men et kabinett som det blir som en bil. Det kan hende den er styla til tusen, men motoren/innmaten er urørt og dårlig.

 

Edit: Antec Three Hundred har også to kabinettvifter hvor hastigheten kan reguleres med low, medium og high. Er storfornøyd. :)

Endret av simensk
Lenke til kommentar
Eneste som er dårlig med HAF er at det ikke har støv filter. Jeg har støv filter på PC'en min og må nesten bytte de annen hver dag.

 

Er litt enig med deg der. men er jo ikke noen problem og montere det selv, veldig lett igrunn. Men hva tror du om å bygge vannkjøling i dette? jeg er litt opptatt av plass jeg da, så det ikke blir så trangt;)

 

Har selv Antec Three Hundred som jeg er storfornøyd med. Er litt usikker på om dette er fulltower eller miditower. Men har tre 3,5" harddisker, en Coolermaster V8 cpu-vifte og en 4870X2 i den.

Synes ikke det er trangt i det hele tatt.

 

Folk kan synes den er litt kjedelig fordi den ikke har gjennomsiktige vinduer og alt det andre fjaset, men et kabinett som det blir som en bil. Det kan hende den er styla til tusen, men motoren/innmaten er urørt og dårlig.

 

Edit: Antec Three Hundred har også to kabinettvifter hvor hastigheten kan reguleres med low, medium og high. Er storfornøyd. :)

 

Antec blir litt litet når man skal ha vannkjøling og vill ha god plass, men sånn ellers er det ett meget godt kabinett.

 

Silverstone TJ07.

 

Finnes veldig mye kule mods til den. Søk på murdermod

 

Jo... men da snakker vi en helt annen pengesum også. er jo nesten dobbelt så dyr!!

Lenke til kommentar
Vannkjøling i HAF er ingen problem. Der er det mange vifteplasser så radiatoren skal få plass.

picture.php?albumid=825&pictureid=2824.jpg

 

Det er ett ganske stor kabinett så resten av vannkjøling blir null stress å montere.

 

EDIT: Du kan jo f.eks sette tanken i en av 5.25 plassene ;)

 

Blir mer eller mindre akk slikt ejg skal ha det... samme pumpe å greier. Men jeg tenkte og ev få satt Reservoaren i en av 5,25 plassene. men jeg får se når jeg kommer så langt. Men er greit å sjekke her på forumet hva dere synes og hva dere har for erfaring med ting å tang;)

 

Eneste som er dårlig med HAF er at det ikke har støv filter. Jeg har støv filter på PC'en min og må nesten bytte de annen hver dag.

 

Da tror jeg du må støvsuge rommet ditt :) Jeg har P182 med støvfilter, vaskes hver måned.

 

HELT enig her:D:D

Lenke til kommentar
Vannkjøling i HAF er ingen problem. Der er det mange vifteplasser så radiatoren skal få plass.

 

 

Det er ett ganske stor kabinett så resten av vannkjøling blir null stress å montere.

 

EDIT: Du kan jo f.eks sette tanken i en av 5.25 plassene ;)

 

Blir mer eller mindre akk slikt ejg skal ha det... samme pumpe å greier. Men jeg tenkte og ev få satt Reservoaren i en av 5,25 plassene. men jeg får se når jeg kommer så langt. Men er greit å sjekke her på forumet hva dere synes og hva dere har for erfaring med ting å tang;)

 

Eneste som er dårlig med HAF er at det ikke har støv filter. Jeg har støv filter på PC'en min og må nesten bytte de annen hver dag.

 

Da tror jeg du må støvsuge rommet ditt :) Jeg har P182 med støvfilter, vaskes hver måned.

 

HELT enig her:D:D

 

Se hva jeg skrev til slutt.

 

Ja, men du har en dør. Jeg har Lian Li B70 Der går støvet rett i filtret. Det blir et sug rett foran dem

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...