vikingkylling Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg likte konseptet til FEAR, men det ble altfor ensformig og forutsigbart for min del. Hvordan er det andre? Har vi forskjellige fiender denne gangen? Er det forskjellige miljøer? Den irriterende jenta er selvsagt med, men gjør hun noe interessant denne gangen? Jeg overså henne i det første og kunne ikke brydd meg mindre om henne...
Sny91 Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Ignorerer du jenta er jo halve moroa borte. Hun som gjør FEAR til det det er.
Khogn Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 FEAR 2 er drittfett. Likte du eneren vil du like oppfølgeren. MEN dual pistols og muligheten for å lene seg til sidene er fjernet. Skuffende.
vikingkylling Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Jeg brydde meg om hun jenta en stund, men bare til jeg la merke til at hun ikke gjorde noe som helst for å skade meg. Om hun ikke er farlig er hele poenget med henne borte. Det blir jo som Jason med papp-matchete...
Khogn Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg brydde meg om hun jenta en stund, men bare til jeg la merke til at hun ikke gjorde noe som helst for å skade meg. Om hun ikke er farlig er hele poenget med henne borte. Det blir jo som Jason med papp-matchete... Det er flere fiender, våpen og steder enn i eneren. Når det gjelder skrekkscener er det litt som i expansion pack'ene til eneren: de KAN skade deg, og Alma viser seg nesten aldri som liten jente. Jeg er enig i at skrekkscenene i eneren ikke var så stressende siden det var bare visuelt. Endret 18. februar 2009 av Khogn
vikingkylling Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Skrevet 19. februar 2009 Flere fiender, våpen og steder? Hm... interessant. Om skrekkscenene faktisk kan skade deg denne gangen blir det nesten veldig interessant... Får se om jeg finner en demo. Takk for tips.
Krillekongen Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 FEAR 2 er drittfett. Likte du eneren vil du like oppfølgeren. MEN dual pistols og muligheten for å lene seg til sidene er fjernet. Skuffende. Savnet dual pistols. Jeg brukte aldri pistolen, men tror den hadde blitt flittig brukt om jeg hadde hatt to stk.
Licht Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Om hun ikke er farlig er hele poenget med henne borte. Med andre ord, du spilte ikke så langt?
vikingkylling Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Skrevet 20. februar 2009 (endret) Nei, det ble for ensformig og kjedelig. Det var bare de samme fiendene om igjen og om igjen i de samme kontorene hele tiden. Noen steder var jeg utenfor kontorene og noen ganger i kjelleren, men likevel. Hvor lenge må jeg spille før det begynner å bli bra? Edit: Gidder jo ikke kjede meg gjennom halve spillet før det begynner å bli interessant. Det er nok av andre spill å ha det moro med. Endret 20. februar 2009 av thecrow77
Khogn Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Andre skuffelser vedr. våpen: Hammerhead er kjedeligere enn Penetrator. Og den cannon som man gikk rundt med finnes nå kun montert fast på panserbilen. Så synd...
vikingkylling Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Panserbil? Må vi ha en on-rail bit?
Totenkopf Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Nja, det er vel mer en turret bit. Bilen står i ro når du bemanner kanonen.
Siselka Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Den irriterende jenta er selvsagt med, men gjør hun noe interessant denne gangen? Jeg overså henne i det første og kunne ikke brydd meg mindre om henne... Hun var jo en del av det som gjorde FEAR så skummelt og "gøy" som det var. Samboeren turde ikke spille spillet aleine så da endte vi opp sammen for pc-skjermen en mørk høstkveld. Hun skremte i alle fall vannet av oss da hun plutselig var midt på skjermen idet vi gikk ned en stige. Overse henne....
vikingkylling Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Turret? Samme greia, så blir nok ikke kjøp. Om hun jente ikke gjør noe blir hun bare irriterende og plagsom. Jeg foretrekker skrekk som faktisk kan skade deg. Et eksempel er Silent Hill. Du går inn i en dør, og kameraet er på bakkenivå og rettet mot deg. Alt du ser er karakteren din og døren du kom fra... så hvem tilhører de slepende skrittene som kommer mot deg? Hm... Eller prøv det aller første. Du går inn i en liten bakgate, og kameraet snur seg og viser alt ovenfra. Det er litt vanskelig å se hva som skjer, men alt du ser er to hunder som angriper. Du løper i panikk, de følger etter. Du finner et gjerde, de angriper... og du våkner opp et helt annet sted. Kameraet, stemingen og alt det gjorde scenen til vannvittig skremmende, og ennå er det bare begynnelsen... FEAR er bare barnemat i forhold til "ekte" skrekkspill.
Licht Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Nei, det ble for ensformig og kjedelig. Det var bare de samme fiendene om igjen og om igjen i de samme kontorene hele tiden. Noen steder var jeg utenfor kontorene og noen ganger i kjelleren, men likevel. Hvor lenge må jeg spille før det begynner å bli bra? Edit: Gidder jo ikke kjede meg gjennom halve spillet før det begynner å bli interessant. Det er nok av andre spill å ha det moro med. Nå var det mer fysisk innblanding fra kvinnfolket du var ute etter - hvis du egentlig ikke liker selve grunnstammen i spillet (som er å skyte på klonede soldater i kubiske rom med litt forskjellig innredning), er jo det en annen sak. Det er plenty med anledninger i både FEAR 1 og 2 hvor det fort er game over om du ignorerer henne (noe som forsåvidt blir vanskelig når hun henger rundt halsen din og snapper etter ansiktet ditt). I FEAR 1 tar det litt tid før disse dukker opp, men de blir desto mer effektfulle i det de først gjør det. I FEAR 2 ser det ut til at Monolith har tatt lærdom av dette, og det tar ikke så lang tid før hun legger seg opp i ting for alvor.
vikingkylling Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Jenta var vel hovedpoenget med FEAR i første omgang, så om hun er dørgende kjedelig blir spillet ikke akkurat bedre av å ha de nøyaktig samme fiendene hele veien. Men FEAR2 har turret, så da blir det nok ikke kjøp. Enkelt og greit.
DeNile Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 FEAR 2 er ganske enkelt dårligere enn orginal spillet. Der hvor FEAR 1 prøvde å lage en skummel stemning som skulle følge deg gjennom hele spillet, så er dette fraværende i oppfølgeren. Skremslene er mer "in your face", for å bruke et engelsk uttrykk, samenlignet med det å skape en skummel stemning. Det var bare et relativt skummel scenario i hele spillet. Man frykter aldri for hva som er rundt hjørnet kan man vel si. Og skremslene blir veldig forutsigbare etter en time eller to. Ellers er AI'en svakere enn i FEAR 1. Den er i det minste mindre realistisk enn tidligere synes nå jeg. De bruker dekning en del, men de blir fort dummere om en stormer mot de. Man har for mye "Bullet-Time", så spillet blir uhyre enkelt uansett hvilken vanskelighetsgrad man spiller på. Det er også få våpen sammenlignet med andre FPS-spill. Man bruker de samme våpene stort sett hele tiden da det bare er et fåtall som faktisk er nyttige. På den andre siden så er lokalene langt mer varierte og interessant enn før. Samtidig er det flere fiender, noe som gjør det hele mindre monotomt. Til slutt, så er det den dårligste slutten noen gang i et spill. En eneste stor cliffhanger avslutning som bare er der for å rettferdiggjøre FEAR 3. Det er et kompetent skytespill, men ikke noe å rope hurra for.
deathshot Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Kjøpte fear2 for 4 dager siden, og har bare spilt ferdig første brett.. xD Synes den er skikkelig skummel!
Dracoknight Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Du skrek litt av første gangen i F.E.A.R 1 også, innrøm det... Personlig så er F.E.A.R 2 mer basert på "in your face" det er nesten ingen ting av stemningen i forhold til 1ern og for mye action til at en faktisk blir skremt synes da jeg... Det værste i slike spill for meg er når det er stille og det ikke skjer noe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå