Gå til innhold

Lurer litt på politiutdannelse? har ikke gjennomfrt førstegangstjeneste

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070
Skrevet

Takker for bra svar :)

Vil ikke gå inn i detaljer på hvorfor jeg dimmet, men det var ikke slik at militæret ikke ville ha meg, snarere at jeg ikke var helt 100% tent på det, men det var på ingen måte slik at jeg fusket meg unna. Tror nok jeg får dokumentert det med førstegangstjenesten greit hvis jeg blir bedt omd et.

Men ang jobb forhold:

noen år med patrulering først er jo bare spennende, ville hatt det uansett. Hvordan er det å få andre jobber etterhvert som spaning eller f.eks narkopoliti? ER det mye videreutdanning, vanskelig å få jobb? Hva ligger lønna på i de forskjellige stillingene, hvor er det mest penger?

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg søkte PHS i år og kom ikke inn, og jeg har ikke avtjent førstegangstjenesten. Hvorfor vil jeg ikke gå inn på, men det hadde nok noe med en kjæreste å gjøre og at jeg følte meg tvunget til å sløse bort ett år på noe jeg syns er meningsløst.

Nok om det. Jeg gjorde det veldig bra både på det fysiske og på intervjuet, syns jeg selv da. Allikevel var det ikke godt nok. Selv tror jeg avslaget skyldtes det at jeg enda er ung og at det er første gang jeg søker PHS.

Men..

Kanskje jeg lurer meg selv? :)

Kan nevne at alle tre som jeg visste hadde søkt kom inn. Den ene hadde en bachelor i økonomi og var fengselsbetjent, den andre hadde vært marinejeger og den tredje hadde avtjent verneplikten sin og vært flink gutt.

Endret av _Feroz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...