Gå til innhold

touch i linux?


erln

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags touch-skjerm er det snakk om her?

Drivere ligger sammen med kjernen, og dermed støtter alle distribusjoner det samme gitt at de har samme kjerneversjon og det ikke kreves noen sære patcher for din hw. Konfigurasjonsverktøy bør også være tilgjengelig for de aller fleste distroer.

Jeg hadde prøvd nyeste Ubuntu og tatt det derifra.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det har skjedd store ting på berøringsskjerm-siden av linux-kjernen siden Ubuntu 8.04, kan ihvertfall ikke huske å ha lest noe om det i de nyeste kjernene. Linux har lenge støttet berøringsteknologi generelt, men selvfølgelig finnes det sær hardware som ikke dekkes.

 

Støtter NorthWave sitt utspill: Prøv med nyeste Ubuntu og ta det derfra :)

Lenke til kommentar

googling i 30 sekunder førte meg til et foruminnlegg fra 2007 som bekreftet at det fungerte. Det er strengt tatt ikke verre enn å laste ned og prøve. Har du mulighet til å bruke en minnepenn, minst 1 gb stor, anbefaler jeg deg å bruke Unetbootin for å laste ned Ubuntu 8.10 og boote med den. Går mye raskere enn LiveCD :)

Lenke til kommentar
ja jeg får prøve det viss det skulle være noe spesielt:p takker for svar;)

 

forresten.....er 800x600 veldig dårlig å se film på?

 

Vel.. Siden de aller fleste filmer er i widescreen-format vil du jo få svarte felter over og under bildet siden dette er en 4:3-skjerm.. og når skjermen allerede er såpass liten, vil jo det endelige bildet blir tilsvarende ca en 7" widescreen-skjerm, vil jeg tro. Dersom du planlegger å se film ville jeg nok sett meg rundt etter en 16:9-løsning på skjermen og kanskje helst en 720p oppløsning, men det er ikke så mange sånne med touchscreen tilgjengelige på markedet :( Da hadde det vært enklere å kjøpe en 12" laptop fra HP i TX-serien, de har touch og enkelte modeller har dreibar skjerm!

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en gang å sette opp en touch screen i ubuntu. Det fungerte ut av boksen, men kalibreringen fungerte ikke. Midten og hjørnene fungerte, men overalt ellers var det forskjøvet. Man traff aldri det man trykket på bortsett fra midten og hjørnene. Dette var ubuntu 8.04, kanskje det har blitt forbedret i det siste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...