HDSoftware Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Folkens jeg har en knapp som sletter en post som vises i en liste. Selve slettingen går greit å få til, men jeg vil gjerne at brukeren skal kunne verifisere slettingen ved å trykke JA i en dialog som spør. Er det en enkel måte å få til en slik meldingsboks på klient siden?
Aqualong Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Dette funker i hvert fall i en GridView: <ItemTemplate> <asp:LinkButton ID="delete" runat="server" OnClientClick="return confirm('Vil du slette denne posten?');" CommandName="delete">Slett</asp:LinkButton> </ItemTemplate>
HDSoftware Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Nå forutsetter du at dette er en DELETE kommando inne i en eller annen form for .NET component. Jeg snakker om en knapp i grensesnittet som ikke er inen in noen slags itemtemplate etc.
Aqualong Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg forutsetter ingen ting. Det jeg sa var: "Dette funker i hvert fall i en GridView". Du sa ingen ting om grensesnitt.
HDSoftware Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Du har rett. Men jeg var altså ute etter en måte å få til en CONFIRM. Jeg har prøvd å legge på det men får feil under kjøring på klient siden
Lachrymol Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Hvis du har en knapp som utfører slettingen (btnDelete i dette eksempelet) kan du slenge på denne i koden din: btnDelete.Attributes.Add("onclick", "return confirm('Er du sikker på at du er hypp på å slette dette)"); Er jo egentlig akkurat det samme som Aqualong sier over her. Kjører en javascript-dialogboks med to knapper. Trykker du 'ok' fortsetter den; trykker du 'cancel' skjer det ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå