Gå til innhold

Vørterøl som gainer?


Anbefalte innlegg

Har begynt å trene altså, og ligger da litt i kaloriunderskudd. Istedenfor å proppe i meg mat til alle døgnets tider for å dekke forbruket (jeg bør ligge på ca. 3000 for å ha et overskudd) så begynte jeg for en uke siden å tenke på å kjøpe såkalte gainere.

 

Men dette er som alt annet veldig dyrt, og isted slo det meg: Hva med å ta en vørterøl hver dag?

 

Vørterøl er alkoholfritt øl, på en måte øl som ikke har gjennomgått gjæring. Det inneholder mineraler, maltsukker, noen mineraler og litt b-vitaminer som jeg vet. Fant en veldig interessant liste via google:

 

http://www.næringsinnhold.no/vørterøl.html

 

Er dette en gjennomførbar idé?

 

EDIT: Ettersom jeg selv ser på listen ser jeg at det ikke er så fryktelig mye kalorier i vørterøl. Men listen er vel for 100g, dvs 1dl? Så er ca. 100kalorier i én øl?

Endret av Nytt_liv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva snakker vi om? Jeg vet ganske godt at protein ikke er alt, som jeg fikk frem i innlegget mitt.

 

Folkens, kan vørterøl brukes som en gainer?

 

 

... Det vil jeg påstå er en helt spesiell måte å få i seg kalorier på :D Men som det står på flasken: "For sunnhet og styrke". Nå skal du hvertfall få høre ! Det jeg pleier å gjøre er å ta en tunfiskboks, miksmaster sammen med halvliter appelsinjuice (sørg for at tunfisken nærmest "pulveriseres") + en god neve nøtter og der, du har et kjapt, sunt mellommåltid som er billig og blir 60gram karbohydrater, 45 gram protein og 15 gram godt fett. 500 kalorier. Øker veldig bra på dette selv !

... Og ta det knusende med ro, tunfisksmaken kommer du ikke til å ense, appelsinjuicesmaken tar helt overhånd. Blir bare som litt ekstra fruktkjøtt. Var selvfølgelig veldig skeptisk selv først, men dont worry, det er ikke gale i det hele tatt :D Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...