Gå til innhold

Ang. ytelses test i counter strike source.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper han har det på norsk, som blir til Bilder Per Sekund... og det er "om å gjøre" å få mest :roll:

Kaller du 50fps lagg? :p

"Lagg" er vel egentlig under 30fps eller hur?

Rart det der egentlig, hos meg lagger det når jeg får rundt 50 fps. Hos en kompis kan han ha 30 fps uten at det blir synlig lag :/

Lenke til kommentar

Fps=Frames Per second.

Du har Norsk som språk i CSS og da blir det BPS=Bilder Per Sekund som betyr det samme. Høyere er bedre, har du et snitt på 50+. Jeg får 59.02 når jeg tester, dette er fordi jeg har Vsync på. Dette hindrer spillet i å gå over 60 fps som etter min mening er unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vsync velger fps etter hvor mange Hz du har på skjermen. feks 60Hz = max 60fps

Det betyr egentlig det at du burde hatt en 100hz skjerm for å vise 100 fps sånn som 100 fps ville blitt opplevd.

Det hjelper ikke noe særlig med 300 - 400 fps når du spiller hvis skjermen takler max 75hz, du tror det blir bedre men øyet opfatter ikke mer enn 69.7 fps uansett (tror det var det iallefall)

Lenke til kommentar

Øyet oppfatter kun ca. 30fps. Det er bl. a. derfor TV'en vår har 50 eller 100Hz interlaced bilde. Dersom du spiller med 30FPS så vil du i stor grad oppfatte at det er flyt i spillingen og ikke at det hakker. Derimot er øyet dyktig til å detektere endringer... altså hvis du spiller med 60FPS, men så faller det plutselig til 30 så er sannsynligheten stor for at du opplever at det hakker eller går tregere i bildet. Altså er en konstant FPS viktigere enn en høy FPS - spesielt med FPS < 100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...