Gå til innhold

Nokia 3650 eller Sony Ericsson P800


Anbefalte innlegg

bidz: 1. Hvor lenge tar det før du må lade bateriet?  

2. Har sett standbytiden på den er 105 timer og andre plasser 400 timer, hva er riktig?  

3. Går bateriet fort tomt hvis du bruker PDA?  

4. Hva er taletiden på den?

5. Er hele sjermen trykkfølsom?

6. Kommer det ofte feilmelding?

7. Er det bra å snakke med andre i den? (om det er bakgrunnstøy eller ikke)

På forhand takk for svar! :D  

Håper du svarer fort! :yes:

 

1. Det står at et helt tomt batteri bør lades i 4 timer i manualen.. men ca. 1 1/2 - 2 timer tar det til meg iallefall (de første gangene så tok det lengre tid dog.. for og "kjøre inn" batteriet).

 

2. Standbytiden er oppgitt til 400 timer fra Sony Ericsson. Jeg har normalt sett min på i 2 døgn før jeg må lade den, og da bruker jeg den endel også.. skjermen suger litt strøm, siden den er rimelig stor.

 

3. Batteriet går ikke tomt med engang nei? men selvsagt, des mere du bruker telefonen, des fortere blir batteriet tomt..

 

4. Taletiden er vel oppgitt til 20-30 timer (husker ikke helt, bare og sjekke på www.sonyericsson.com/p800 det)

 

5. hele skjermen er trykkfølsom og antireflex-behandlet ja. spørs hvilket modus du bruker den i.. bruker du den i PDA modus er selvsagt hele skjermen trykkfølsom, bruker du den i telefon-modus så er kun nedre del trykkfølsom (der hvor tastene/virtuelle keyboardet er).

 

6. Jeg har ikke opplevd noen feilmelding enda, forutom et tredjeparts program som bugga en gang (betaversjon av MiniGPS) - men det har jo ingenting med telefonen eller software'n i telefonen og gjøre.

 

7. Ja! lydkvaliteten i den er helt konge! har hatt Nokia 6100, 7210, SE T68i, Motorola V50, Nokia 6310/6210 og div. andre telefoner, og jeg vil påstå og si at dette er den telefonen med best lydkvalitet jeg har hatt til nå.

 

Det er også programvare i utvikling for opptak av video osv, samt ogg-vorbis player, osv.. http://my-symbian.com og http://allaboutsymbian.com er kjekke sites og følge med på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bidz: 1. Går det ann å få bilder du har tatt som bakgrunnsbilde?

2. Hvordan er menyen? (ligner den på t68 eller 3650 eller noen andre)

3. Tok det lang eller kort tid før du ble vant til mobilen (f.eks. sms)

På forhand takk for svar! :D

 

1. Du kan ha bilder som bakgrunnsbilde i telefon-modus ja.. i PDA modus kan du dog ikke dette (enda), men det skal visstnok bli mulig i en software oppdatering som kommer etterhvert (UIQ 2.1 update'n).

 

2. Menyen ligner overhodet ikke på T68/i sin. 3650 er jo basert på Symbian Series 60 (6.0), så det ligner jo bitte-litt.. men P800 bruker nyeste Symbian Series 70 (7.0), og har mye mer muligheter for customizing.. Jeg synes også systemet er bedre, men det er smak og behag. Hvis du drar innom ei telesjappe så får du sikkert prøvd ut både 3650 og P800 og sammenligne hvis du vil.

 

3. Tok ikke så lang tid nei.. ble jo litt uvant i begynnelsen, siden jeg bytta fra en 6100, og har ikke hatt en PDA/Telefon (smartphone) tidligere, og det er jo endel mer funksjoner i en slik telefon enn i en basic telefon.. Når en i tillegg har lasta ned 20-30 applikasjoner og like mange spill, så blir det jo litt og prøve ut også =)

Lenke til kommentar

Det har også nettopp kommet en oppdatering til P800, R2D heter den. Den har store forbedringer på det innebygde kamra, du får bla en "night Shot" funksjon, flere andre avanserte funksjoner og.

 

Ellers kan man vel egentlig ikke sammenligne 3650 med P800. Den trykkfølsome skjermen gjør mye forskjell. Personlig klarer jeg ikke utseende på 3650.

Lenke til kommentar
bidz: 1. Når du har tatt et bilde på p800, er det god bildekvalitet eller er det kornette?

2. Hvorden overfører du de spillene som følger med på CD over til mobilen?

 

bildet har helt grei kvalitet synes jeg.. ikke kornete.. dinside.no har testet P800'en, og der har de tatt testbilder, så du kan jo sjekke bildene der..

 

og installere spillene er simpelt, bare dobbeltklikke på filene det (.sis filer), da starter installern automatisk opp.. ellers kan du browse hele P800'en (inkl. minnekortet) som en vanlig HDD i explorer'n og kopiere/flytte/slette på helt vanlig måte, som på en vanlig HDD (dog det går litt tregere selvsagt)..

Lenke til kommentar

Ja, det er full støtte for MMS meldinger, noe det IKKE er på 3650 ifølge Amobil sin test. Har ikke verifisert dette personlig

 

Ja, det er hurtigknapper til WAP (Internett) og til Kamera

 

Nei, Opera er ikke lastet opp når den er ny. Du må laste ned Opera selv fra nettet!

Lenke til kommentar

Nei, tro meg, MMS fungerte ikke særlig bra på vår testtelefon nei. Abonnerte på nyhetstjeneste fra TV2, noe som fungerte slik:

 

- Velg "overskrift"

- Les overskriften

- Trykk meny -> tilbake

 

- Velg "bilde"

- Se bildet

- Trykk meny -> tilbake

 

- Velg "tekst"

- Les teksten

- Trykk meny -> tilbake

 

og slik måtte du holde på for de 3-4 korte tekstsnuttene m/bilde du får tilsendt daglig. Rimelig irriterende i lengden, skal jeg love deg... :-?

Lenke til kommentar
bidz: 1. Er det full støtte for MMS i p800?

2. Går det helt fint å laste ned polyfoniske ringetoner fra http://www.tiscali.no/mobil/?inc=polykat, siden det er en litt anderledes mobiltelefon?

3. Er det hurtig knapp til kamera og wap?

4. Hvordan laster du ned musikk til mp3'en på p800?

På forhand takk for svar! :woot:

Håper du svarer :yes:  fort!

 

1. Ja det er 100% full støtte for MMS.

 

2. det går an og laste ned polyfoniske ringetoner eller whatever fra hvor en vil.

 

3. Ja det er hurtigknapp til kamera og internet (2 på høyre side)

 

4. Du laster inn musikk enten via internett, eller via PC'en (via IrDA, bluetooth eller USB kabelen som følger med). Dette har jeg forklart tydelig tidligere - du kan browse P800'en som en vanlig HDD i explorer.

 

Har du flere spørsmål så bruk www.google.com og søk - for alt dette kunne du lett ha lest i en review av P800'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...