Gå til innhold

BK! HDR-Skog (mitt andre forsøk av hdr er på BK)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske kontrastløst ja. Men det editerte bildet anbefaler jeg kun for de som vil leke at de er på syretripp.

 

Men selv om farger og kontraster mangler ser jeg ikke så mye av andre problemer. Kanskje det hjelper hvis du jobber litt med utgangsbildene før du lager HDR-bildet (ikke vet jeg, har overhodet ikke peiling på hvordan lage perfekt HDR bare så det er sagt)?

Lenke til kommentar

Synes pybalto sin er best.

 

Bilde #1 ble, som sagt, alt for kontrastløst.

Bilde #2 hadde "dårlig" kontrast, hvis du tar en titt på skyggene, vil du se at det er dårlig "farge".

Bilde #3 var mer lignende et bra HDR, selv om mange bra HDR bilder har ENDA mer kontrast, og vibrance forsterking.

Lenke til kommentar
Nå er jo dette et "fake" hdr, orginalbildet er ET jpeg bilde, tipper at det hadde blitt bedre hvis jeg hadde tatt flere ved hjelp av "bkt".

Og det sier du nå? Dette vil aldri komme i nærheten av HDR, spesielt ikke når utgangpunktet er JPEG. Hva var poenget med denne øvelsen egentlig?

Lenke til kommentar

Hvorfor sier du det?

 

Når man stiller en RAW-fil i f.eks. ACR så får man om man vil masse utbrent himmel og flere detaljer frem i det mørke. Så kan man gjøre motsatt og få detaljene i himmelen mens skyggene er svarte. Og så lagrer man i Jpeg, fjerner exif og så setter det sammen med HDR-funksjonen med falske verdier. Poenget er å øve seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...