Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjenner en som driver med stoff.


Gjest usikker_nervøs

Anbefalte innlegg

Gjest usikker_nervøs

Hei, snakker med en på msn, som driver med stoff, og er litt redd. Han spør hvor jeg bor, hva jeg heter og om vi kan møtes på sånn danse party. Jeg har skrivd at det ikke helt passer siden jeg ikke er gammel nok.

 

Er litt smånervøs angående det der, har selv dårlige erfaringer med personer som bruker narkotika, og har ikke lyst og si for mye. Har heller ikke tenkt og blande inn hjelp og sånt(er dette galt?) siden han er opp i åra(sikkert 20 eller noe).

 

Eller, altså, ja. Hva bør jeg gjøre? Bare prate normalt med han, og ikke snakke om noe privat? eller bør jeg slette han? Er det noe risiko om jeg ikke utleverer sensitiv info?

 

 

Synest ellers det er litt merkelig/skummelt å snakke med han, er redd for at han prøver og lede meg inn på noe negativt.

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gi ut til folk du ikke kjenner ja. jeg gjorde det en gang med kontonr mitt.. Fikk inn 7000 kr :hrm: ( sant... Lønn.. )

 

Men jeg ble sport opp av en sånn fyr, han sendte meg sms og trua med masse rart.

Helt til han fant ut at jeg var større enn han, og hadde flere , Voldelige venner. Stoppet plutselig opp med de banke-truslene.. Rart det der.. :mellow:

Lenke til kommentar

Er det her en venn? I så fall, si ifra at du ikke vil ha noe med slik å gjøre. Vær 100% ærlig og si at det med stoffet plager deg. Reagerer han defansivt og agressivt er han ingen venn å spare på. Reagerer han forståelsesfult så gi han alternativer utenom "miljøer med tilgang til stoff". Spill fotball, se en film på kino osv.

 

Er han ikke en venn så be han slutte å ta kontakt med deg. Vær så konstruktiv og "høfflig" som mulig, og bare hold fokus på at du ikke vil ha kontakt og at han ikke vil tjene noe på å ta kontakt med deg. Slik pleier å fungere.

Lenke til kommentar
Du burde si ifra til noen voksne hvis han fortsetter å plage deg.

(Er det voksne generelt eller foreldre?)

 

Det vil jeg si beror på alderen til TS og hvorvidt den personen vil ha trøbbel. Er hun/han under 15, vil jeg si det er usmart å "brenne seg selv". Hvis foreldrene finner ut at hun/han har kontakt med en ukjent 20-åring, vil de mest sannsynlig bli ganske sure og ikke stole like mye på TS.

Lenke til kommentar
Du burde si ifra til noen voksne hvis han fortsetter å plage deg.

(Er det voksne generelt eller foreldre?)

 

Det vil jeg si beror på alderen til TS og hvorvidt den personen vil ha trøbbel. Er hun/han under 15, vil jeg si det er usmart å "brenne seg selv". Hvis foreldrene finner ut at hun/han har kontakt med en ukjent 20-åring, vil de mest sannsynlig bli ganske sure og ikke stole like mye på TS.

 

Er gutt og 17 år, han er vel rundt 20 årene. Er ikke det, har jo venner som er eldre enn han og(og yngre) er bare at det er et litt merkelig når han sier at han skal hive innpå med stoff. Er jo destruktivt liksom.

 

Har jo vært bort et par slike før, men de har liksom ikke fortalt meg at nå skal de ta så mye speed at de ikke vet hva de heter.

 

 

Men, tror jeg bare overreagerer litt, er vel bare første gangen jeg hører andre sier noe slikt. Forøvrig er jo fyren veldig hyggelig å prate med, så det går nok bra.

 

Blir såklart forsiktig med å utlevere informasjon om meg selv, men det er jo ikke alltid nødvendig med det om man vil ha noen og snakke med over msn. Går jo og snakke om alt og ingenting liksom.

 

Takker for svar forresten :)

Lenke til kommentar

Er han en kompis du liker? Hvis han er det så er det jo bare å fortsette å være sammen med ham. Det er bare å si nei. Har mange kompiser som driver med stoff, og de har gjort det mens jeg har vært med dem. Det var ikke verre enn å si "nei". Skulle han hate deg for å si det er han jo ikke noe å være venn med heller.

Lenke til kommentar

Jeg syns at hvis denne personen er noen du liker å snakke med, så fortsett gjerne med det.

Men så er det delen med stoffet. Hvis du ikke er venn med ham, så foreslår jeg at hvis han fortsetter å plage deg og foreslå(?) stoff, så sier du strengt at du ikke vil. Fortsetter han etter det, er han ikke noen god venn (hvis dere er offisielle venner, da). Vil han rett og slett at du skal ta stoff eller ryke og reise, foreslår jeg at det er akkurat det du skal gjøre.

 

Ikke la ham plage deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...