Splinten Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Hei, jeg skal bytte rom nå og kunne trengt litt hjelp. Skal legge opp fra første veggkontakt, altså "inn-kontakten". Deretter skal det gå 25m strekk til rommet hvor det vil være et modem og router. Deretter skal det en linje tilbake til det samme rommet hvor "inn-kontakten" er. Må ha router og modem på det rommet lengst vekk fordi det er der ting vil foregå. Prøvd vise med et bilde: http://bildr.no/view/344998 Er det mulig å gjøre dette på en enklere måte? Mvh Philip *takker for all hjelp på forhånd*
Peat Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Med mindre du flytter modem og router til rommet hvor det første uttaket er får du neppe gjort noe særlig annerledes. Eventuelt kan du kjøre trådløst - en trådløs router i hvert rom, modem på rommet hvor første uttaket er, og så bruker du switchen i de trådløse routerne som "uttak", isteden for fra veggen. Routerne setter du opp til å "snakke sammen", så slipper du kabling ^^ Eneste du bør ta hensyn til da er rekkevidde vs. hindringer mellom routerne. Endret 12. februar 2009 av Peat
Cpt.Awsome Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Det ser greit ut med kablingen men du må ha det noe ala dette Edit: Mulig det ble litt feil så laget en ny. Endret 12. februar 2009 av Potion
Splinten Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Skrevet 12. februar 2009 Peat. Mente du at det er mulig å få en router til og ha en trådløs kontakt med en annen router lenger vekk? Edit: Finne det noe sted hvor man kan få handlet 8par's kabel så jeg slipper strekke 2 stk på 25m?
Cpt.Awsome Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Det er nok vanskelig og oppdrive 8 par TP kabel men du kan du se på Link. Er ikke sikker på hvordan dette fungerer men diskuteres i denne tråden. ( Litt nede på siden)
Splinten Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Skrevet 14. februar 2009 Takk for god idè, men løser det hele med at min søster ikke får noe kablet nettverk.. Hun får klare seg med det trådløse fant jeg ut:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå