Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med justering av lasteavhengig bremseventil!


Anbefalte innlegg

Jeg har en tråd til her ang samme ventil.

nå har det oppstått et problem ang denne ventilen.

jeg kom idag for å hente bilen da han sier til meg "vi har et stoort problem!!" problemet var at de har vanskligheter med å stille ventilen ned. den er på 50 og må justeres ned til 34. Men det går ikke å justere mer på denne ventilen.

han jeg kjøpte bilen av har tydligvis ikke visst om dette. så nå lurer han som jeg har kontakt med ang dette hva de kan gjøre. for muligens må de kjøpe en ny ventil eller kanskje bytte ut senkesettet mitt..

de fikk et el annet tips av Møller bil, men det hjalp ikke så veldig. noen her som har vært borti samme problemet før? smule fortvila jeg nå ass..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en tråd til her ang samme ventil.

nå har det oppstått et problem ang denne ventilen.

jeg kom idag for å hente bilen da han sier til meg "vi har et stoort problem!!" problemet var at de har vanskligheter med å stille ventilen ned. den er på 50 og må justeres ned til 34. Men det går ikke å justere mer på denne ventilen.

han jeg kjøpte bilen av har tydligvis ikke visst om dette. så nå lurer han som jeg har kontakt med ang dette hva de kan gjøre. for muligens må de kjøpe en ny ventil eller kanskje bytte ut senkesettet mitt..

de fikk et el annet tips av Møller bil, men det hjalp ikke så veldig. noen her som har vært borti samme problemet før? smule fortvila jeg nå ass..

 

Hvilken bil har du?

 

På de jeg har sett, er det ikke alle som kan justeres. Noen har mutter på hver side med gummidemping på en gjengestang, slik at den kan da justeres.

 

Det burde være mulig å modifisere denne slik at du får rett bremsekraft.

 

Hvordan måles dataene btw, noen som vet?

Lenke til kommentar
Har aldri sett under en slik bil, men de er vell temmelige like andre VAG.

 

Sa verkstedet som hvilke løsninger de hadde, evt hva som var problemet?

 

 

Det som var problemet var at de ikke fikk stilt lenger ned på ventilen. den sto på 50 og måtte justeres til 34 sa de. sier ikke meg så mye men. de sier at det går hvis jeg setter på orginale fjører og dempere men. men bilen må jo kunne ha senkesett..

Lenke til kommentar
Det som var problemet var at de ikke fikk stilt lenger ned på ventilen. den sto på 50 og måtte justeres til 34 sa de. sier ikke meg så mye men. de sier at det går hvis jeg setter på orginale fjører og dempere men. men bilen må jo kunne ha senkesett..

 

På noen biler må en arm på ventilen byttes, på andre hele ventilen.

I noen senkesett følger de nødvendige delene med, uansett er det bedre å ta en telefon til ei sjappe som selger tuning og senkesett en til Møller (der er alt uorginalt som å banne i kjerka)

Lenke til kommentar

Nå har jeg snakka med han fyren som tar seg av bilen min. En fra teknisk avdeling hadde visst snakka med noen på en fabrikk i spania el no. det var vel fabrikken som produserer seat el no sikkert. det er visst veldig vanlig å bytte ventilen på bilen når man senker den.. så nå hadde de bestilt ventilen da. ser ut til at det skal ordne seg nå.. håper virkelig d ass.. hadde han jeg kjøpte bilen av bestilt derifra, så hadde den fulgt med. men han har sikkert bestilt via nettet tenker jeg.. krysser fingre for at det skal gå i orden nå. mangler bare at det ikke passer el no, men burde vel dt nå??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...