Gå til innhold

Koble til min SQL-server fra den store, vide verden :)


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har egentlig en tråd om dette her, men siden den egentlig er feilpostet, så prøver jeg mer her i Database-kategorien :)

 

Altså, jeg har en database som ligger i SQL-serveren min (SQL Server 2005 Express). Jeg har denne strengen som jeg bruker for å koble til (ps: denne er noe "oppdatert" i forhold til den som ligger i den opprinnelige tråden):

 

NETWORK LIBRARY=dbmssocn;USER ID=SQL-server-TEST;PASSWORD=TEST_sql_server;DATA SOURCE=192.168.1.36\SQLEXPRESS,1433;INITIAL CATALOG=TestDatabase;INTEGRATED SECURITY=False;POOLING=False

 

Når jeg sitter hjemme og bruker en av mine datamaskiner til å koble til, så går det helt fint.

 

Men hvis jeg, sånn for eksempel, sitter på den andre siden av jorda, og skal koble til med denne strengen,

NETWORK LIBRARY=dbmssocn;USER ID=SQL-server-TEST;PASSWORD=TEST_sql_server;DATA SOURCE=213.239.187.159\SQLEXPRESS,1433;INITIAL CATALOG=TestDatabase;INTEGRATED SECURITY=False;POOLING=False

hvor jeg setter inn min "eksterne" IP-adresse (altså den jeg får her)...

 

...så får jeg denne feilmeldingen:

Det oppstod en nettverksrelatert eller forekomstspesifikk feil ved oppretting av forbindelse

til SQL Server. Serveren ble ikke funnet eller var ikke tilgjengelig. Kontroller at forekomstnavnet

er korrekt og at SQL Server er konfigurert til å godta eksterne forbindelser. (provider: TCP Provider,

error: 0 - Kan ikke koble til fordi målmaskinen avslo tilkobling.)

 

Jeg har forøvrig fulgt instruksjonene fra denne diskusjonen, og alt funker helt fint når jeg bruker min "interne" IP-adresse.

 

Men altså ikke med den eksterne... Hva gjør jeg feil???

 

Håper dere skjønner hva jeg mener med spørsmålet :)

Endret av _powerade_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok:)

 

Men jeg fant et program, PFConfig, på den linken du ga meg, som angivelig skal kunne forwarde porter uten å gå om routeren. Tenkte jeg skal prøve det.

 

 

OPPDATERT:

No luck... Den måtte selvsagt ha brukernavn og passord... :/

 

Da hadde jeg bytta isp, til en som leverer full 2 veis internet forbindelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...