Gå til innhold

Trene hele kroppen 2-3 ganger i uka.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg lurer på hvordan det hadde funket om jeg hadde trent hele kroppen min 2-3 ganger i uka. Med hele kroppen tenker jeg mest på mage, biceps, triceps, skuldre.

 

Jeg har en liten vekt liggende på hybelen som ikke brukes nevneverdig mye for tiden. Planen er at jeg skal få bedre deff, og da gjelder mange reps. Såpass vet jeg. :p

 

Men er det dumt å trene hele kroppen på en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer hvis en tynning trener bra, men når han spiser så spiser han dårlig? Dvs. uregelmessige måltider, ofte junkfood, brus og annet godteri? Vil kroppen likevel bygge seg opp? Vil det gå treigere? Finnes det noe dokumentasjon på dette i så fall? Links?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis en tynning trener bra, men når han spiser så spiser han dårlig? Dvs. uregelmessige måltider, ofte junkfood, brus og annet godteri? Vil kroppen likevel bygge seg opp? Vil det gå treigere? Finnes det noe dokumentasjon på dette i så fall? Links?

Jeg er slik selv. Meget tynn. Har alltid vært sånn.

 

Men! Jeg trente fast før på friskhuset (drakk proteiner, kreatin og kosttilskudd), og jeg må si at jeg ble seende (kroppsmessig) mye bedre ut. Tingen når man er så tynn er at man får veldig lett deff. Hvis du i tillegg er senesterk, så blir du også sterkere enn du ser ut til å være. ^^

 

Selvfølgelig du kan ikke bli svær med å være tynn. For det første ville det bare sett dumt ut, og for det andre må kroppen UANSETT ha mat for å bygge muskler. Det er det aller første du burde fikse på om du skal bli "stor". Men som sagt, bare for deff (litt-medium størrelse: women size^^) så gjør det ingenting om du er for tynn (av natur!).

Lenke til kommentar
Spørs om du vil bli sterk, stor eller en god kombi.

 

Jeg ønsker ikke bli muskelbunt , men ønsker meg en sterk modifisert kropp som jeg kan være stolt av. En frisk og sterk kropp. Takk for tipsene forresten , da skaljeg igang jeg:)

Gleder meg til forbedringene!

2009 er et "Year Of Changes" for meg serru;)

 

Er senesterk og har kraftig benbygning , så dette tror jeg blir bra!

Sjekker ut programmet og setter igang en "slagplan" med det første!

 

Wee!!!

 

:new_woot:

 

 

Jepp, det funker veldig bra :) Dog bør det nevnes at det viktigste for tynninger er kostholdet. Uten å spise vannvittige mengder mat er det vanskelig å legge på seg muskler, uansett hvor bra programmet er.

 

Klart kostholdet må forandre seg hos meg også.

Men det skal gå bra. Jeg spiser egentlig bra med mat , men forbrenningen tar unna mer enn jeg klarer fortære for å si det sånn , he he

Lenke til kommentar

Jeg begynte å trene for ca. 2 uker siden, føler livet mitt har snudd helt rundt. Følger RYP programmet, som jeg mener er ganske bra.

 

Er 16 år, 64kg og 177cm. Har lyst å bli sterkere, få bedre kondis, større/hardere muskler. Tror RYP vil lage et fint grunnlag, følger grunnprogrammet.

 

Er noe jeg har lurt på, kan jeg legge inn trening utenom de 3 dagene nevnt i programmet? Etter de faste settene er jeg kjempesliten og kunne ikke greid mer, men kort tid etter kunne jeg lett gjort mer, og dagen etter gjør jeg jo ingenting.

 

Vil ikke avvike fra programmet, ettersom jeg regner med det er idé bak treningen. Og man skal jo ha hvile, som er viktig.

 

Hvordan er det med dette? Mulig å trene mer?

Lenke til kommentar
Kan ikke se hvorfor det skal være dårlig å trene fullkroppsprogram, men du burde for all del ikke fokusere på "mage, biceps, triceps, skuldre."

Det er det eneste jeg har mulighet til å kjøre med den ENE vekta jeg har. I tillegg kjører jeg bryst, ved å gjøre armhevinger.

 

Grunnen til at jeg lurte på om det kunne være dårlig var at kroppen blir jo sliten. Feks på "vanlige" program kjører vi jo hver muskelgruppe maks 2 ganger i uka, slik at den skal få hvile seg også. Så om jeg kjører øvelsene mine 4 ganger i uka, så kan det jo hende at jeg blir fort sliten i musklene. Derfor lurte jeg.

Lenke til kommentar

Sjekk veiledning for nybegynnere. Der er det to treningsprogram med bare kroppsvektøvelser som du kan kjøre, for så å evt. supplere med litt hantler :)

 

Hva er problemet med hvile? Du skrev at du trente 2 - 3 ganger i uken, og da får jo musklene flere dager med hvile. Hvis du tror at det ikke er meningen å bli sliten, så tror du feil ;)

Lenke til kommentar

Er du noldus? går du fra å trene 0 til 6-7 ganger i uka pådrar du deg fort skader...! Er det i tilegg snakk om styrke hver dag?! haha.. er vel litt opplagt at det ikke er bra for hverken restuisjon eller effektivitet... fungerer vel kun for bodybuildere som har trent lenge å ta en styrkeøkt hver dag, og de er ikke nybegynnere for å si det mildt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...