Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Rieju SMX


esp111

Anbefalte innlegg

Rieju SMX

 

Heisann!

Jeg har nettopp kjøpt en ny moped og jeg tenkte jeg skulle pusse den opp litt.

Det jeg skal gjøre:

 

-Flekklakere oppskrapte områder ; se bildene.

 

-Bytte bremsehendel

 

-Bytte spenningsregulator.

 

-Bytte lys: dashboard-lys, kjørelys/bremse -lys.

 

Annet småfiks..kommer etterhvert.

 

 

Legger inn bilder..

kommenter gjerne og gi tips :)

 

Oppdaterer etterhvert.

 

 

 

10.02

post-184587-1234280062_thumb.jpg

post-184587-1234280101_thumb.jpg

post-184587-1234280118_thumb.jpg

post-184587-1234280133_thumb.jpg

post-184587-1234280192_thumb.jpg

post-184587-1234280206_thumb.jpg

post-184587-1234280224_thumb.jpg

post-184587-1234280236_thumb.jpg

Endret av esp111
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rele'et brukes til å styre når strømmen skal sendes ut til en enhet(feks. lysene). Du har strøm rett fra batteriets pluss pol inn på det ene stikket, som oftest det som er merket med 30. Ett stikk som går ut til enheten som skal ha strøm, normalt den som er merket 87. Ett stikk med jording, som oftest det som er merket 85. Og til slutt ett stikk som styrestrømmen fra bryteren går inn på, som oftest det stikket som er merket 86.

 

Et relee brukes for å slippe å sende all strømmen gjennom bryteren, da det ofte blir spenningsfall da. Veldig grovt og kort fortalt. Er bare å google rele så står det mye på internett.

 

Edit: Finnes flere typer releer. Det jeg skrev om var et 4 punkts relee. Men det ble kanskje litt klarere hva et relee gjør?

Endret av sigurd90
Lenke til kommentar
Rele'et brukes til å styre når strømmen skal sendes ut til en enhet(feks. lysene). Du har strøm rett fra batteriets pluss pol inn på det ene stikket, som oftest det som er merket med 30. Ett stikk som går ut til enheten som skal ha strøm, normalt den som er merket 87. Ett stikk med jording, som oftest det som er merket 85. Og til slutt ett stikk som styrestrømmen fra bryteren går inn på, som oftest det stikket som er merket 86.

 

Et relee brukes for å slippe å sende all strømmen gjennom bryteren, da det ofte blir spenningsfall da. Veldig grovt og kort fortalt. Er bare å google rele så står det mye på internett.

 

Edit: Finnes flere typer releer. Det jeg skrev om var et 4 punkts relee. Men det ble kanskje litt klarere hva et relee gjør?

 

Takker.. :)

 

tror jeg har funnet spenningsregulatoren også :)

Lenke til kommentar
noen som vet hvor jeg kan få tak i ny?"

 

 

Jeg trodde at Mc-deler skulle ha disse men det ser ikke ut til og ha de på nettet. så ring til de istede.

 

Telefon: 700 48000 :)

 

Speedoptions fører ikke tror jeg :thumbup:

 

takker:)

 

Edit: Spenningsregulator bestilt :)

Endret av esp111
Lenke til kommentar
Hva sjer fortia me moppen da? :)

 

 

Nå er den nesten som ny :)

 

har skiftet spenningregulator, bremse hendel, og lakkert oppskrapte områder. Jeg har også byttet alle pærene, siden de strøk med da spenningregulatoren gikk..

 

Har funnet ut at jeg skal lakkere eksospotta også, siden den ser så rusten ut. Noe som senker helhetsutrykket :S

 

Bilder kommer..

Endret av esp111
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...