Cybz Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har nettop kjøpt en Western Digital 1TB SATA2. Jeg har installert sata drivers som fulgte med hovedkortet. Når jeg kobler den til, finner ikke BIOS eller Windows den. Jeg har prøvd forskjellige utganger på hovedkortet. Mitt hovedkort er: ASUS A8N SLI-Deluxe NIVIDA nforce4 Håper noen her har noen tips som kan hjelpe
Ragnar Rakneball Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har nettop kjøpt en Western Digital 1TB SATA2.Jeg har installert sata drivers som fulgte med hovedkortet. Når jeg kobler den til, finner ikke BIOS eller Windows den. Jeg har prøvd forskjellige utganger på hovedkortet. Mitt hovedkort er: ASUS A8N SLI-Deluxe NIVIDA nforce4 Håper noen her har noen tips som kan hjelpe Har du muligheten til å teste den i ett eksternt kabinett hadde jeg gjort det. Bare for å med en gang avklare om DOA eller ikke. Trodde ikke det skulle være nødvendig med bios oppdatering til hovedkort med tanke på HDD, men kan kanskje forsøke å legge in siste bios. Hører du at disken spinner opp(sikker på at den får strøm) kan du kansje forsøke en annen datakabel også, tilfelle feil på den. Er det eneste jeg kan komme på =P
Kentegutt Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har nettop kjøpt en Western Digital 1TB SATA2.Jeg har installert sata drivers som fulgte med hovedkortet. Når jeg kobler den til, finner ikke BIOS eller Windows den. Jeg har prøvd forskjellige utganger på hovedkortet. Mitt hovedkort er: ASUS A8N SLI-Deluxe NIVIDA nforce4 Håper noen her har noen tips som kan hjelpe Hei! Hadde samme problemet selv! Det du må gjøre er og formatere den! Regner med at du har en hardisk til med os på Xp/Vista, i vista kan dette være litt problematisk, så slik jeg gjorde det var bare og sette i "Vista plata" og kjørte den helt til jeg kom til den menyen der du kan formatere og sette opp hardisker!! :-)
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Hei! Hadde samme problemet selv! Det du må gjøre er og formatere den! Regner med at du har en hardisk til med os på Xp/Vista, i vista kan dette være litt problematisk, så slik jeg gjorde det var bare og sette i "Vista plata" og kjørte den helt til jeg kom til den menyen der du kan formatere og sette opp hardisker!! :-) Hvofor bare ikke starte diskbehandling og formatere derfra? Det er jo en god del lettere.. windowsknapp+R og skriv inn diskmgmt.msc
Antatra Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hei! Hadde samme problemet selv! Det du må gjøre er og formatere den! Regner med at du har en hardisk til med os på Xp/Vista, i vista kan dette være litt problematisk, så slik jeg gjorde det var bare og sette i "Vista plata" og kjørte den helt til jeg kom til den menyen der du kan formatere og sette opp hardisker!! :-) Hvofor bare ikke starte diskbehandling og formatere derfra? Det er jo en god del lettere.. windowsknapp+R og skriv inn diskmgmt.msc Hjelper fint lite når disken ikke kommer opp i BIOS eller i Windows. Om alt er koblet til riktig, så ser det for meg ut som om disken er død. Men gjør som Ragnar Rakneball sier, hør om disken i det minste starter opp. Ser at jeg har samme hovedkort som deg på serveren min, der er det to forskjellige S-ATA kontrollere. Husker ikke hvilken farge som er hvilken kontroller, men om du benytter de sorte portene, bytt til de røde. Om du har installert driverne for den andre kontrolleren skal du kunne trykke ctrl+s eller F4 får å få opp konfigurering for den. Dette kommer opp rett etter POST-screen. Så lenge du ikke bruker mer enn 4 S-ATA porter så hadde jeg ikke stresset med dette. Endret 11. februar 2009 av CK_
Kentegutt Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Hei! Hadde samme problemet selv! Det du må gjøre er og formatere den! Regner med at du har en hardisk til med os på Xp/Vista, i vista kan dette være litt problematisk, så slik jeg gjorde det var bare og sette i "Vista plata" og kjørte den helt til jeg kom til den menyen der du kan formatere og sette opp hardisker!! :-) Hvofor bare ikke starte diskbehandling og formatere derfra? Det er jo en god del lettere.. windowsknapp+R og skriv inn diskmgmt.msc Ja i Xp funker det greit med diskbehandling men i vista funker det som regel ikke så jeg måtte gjøre det på den måten! Vet ikke hvilket os han kjører men!!
PerB Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 har du husket og sette den som slave? Ettersom det er snakk om SATA harddisk har Master/slave ingenting med saken å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå