Gå til innhold

Ny Gamer PC @ 1920x1200 til 17-22K


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det på tide jeg skaffer meg en ny gamer rigg! ettersom alt gikk opp i flammer sist mandag. :ermm:

 

Virker som det er skjedd store forandringer siden sist jeg så på nye deler i sommer.

Mye spennende på markedet, og ser man runner av kjapt 20 lapper. Jeg kan strekke meg til rundt 20-22k men helst noe imellom 17-20k.

 

Hva jeg ser på :

 

- X58 HK, ASUS

- DDR3 1600Hz

- 1920x1200 Skjerm

- Nvidia 280,285 eller 295

- Intel Core i7

- 1-2 TB HDD (+ OS HDD`?)

 

Som nevnt ønsker jeg en gamer rigg, kjørt i 1920x1200. Hvilken GPU ville gitt en "laggfri" opplevelse? Tror GTX 295 blir i drøyeste laget for den oppløsningen jeg kommer til å kjøre. Virker som jeg vil få mest ut av en singel GTX 285. Mulig GTX 285 i SLI senere. :hmm:

 

Når det kommer til CPU er jeg usikker. Jeg hadde tidligere E8500 @ 3.16Ghz jeg var svært fornøyd med, og det kan hende jeg anskaffer denne CPUen igjen ut ifra hvilke tilbakemeldinger jeg får.

Velding nysjerrig på å få testet ut en i7 920 også.

Ser ut til at jeg sikter på 920 for øyeblikket.

 

1000W er vel kanskje en smule overkill, kunne kanskje holdt med en 750W eller 850W ? Kom gjerne med forslag! Hadde en Corsair 750W sist, men var så utrolig mye ledninger jeg ikke brukte som tok noe sykt med plass! Ønsker en PSU hvor jeg kan "koble" av enkelte pins jeg ikke bruker.

 

Samsung T240 virker som en fin og god skjerm til gaming. Om dere har andre forslag til bedre skjermer i samme prisklasse så kom med de!:)

 

Er det ambefalt å ha en hardisk for kun OperativSystemet ? Kommer til å kjøre Ultimate 64-bit.

 

Handleliste for Øyeblikket! :

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73472

 

Ønsker tilbakemeldinger på selve systemet og forslag til endringer!

 

Tusen takk for alle svar!

 

- Coco Loco

Endret av II-COCO-II
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville kanskje valgt et x2 kort , siden det er ganske bra prosessor og hovedkort ville jeg nok valgt et 4870x2 kort :) hk har også støtte for x3 kort og det burde holde i lange baner fremover .

 

Hvilket spill skal du spille ?

 

Takk for svar:)

 

Spiller vel alt mulig, alt ifra AoC til SP spill som Crysis/Farcry 2. Veldig all-around egentlig. Ønsker et system som kjører "alt" plettfritt.

 

Hadde et 3870x2 sist, men hadde en del driver problemer jeg ble frustrert over. Fornøyd med ATI ellers, men liker synet av GTX 285/295 testene. Et off topic spørsmål, hvordan er dette med PhysX`? Er dette ekslusivt for Nvidia sine kort??

Lenke til kommentar
Ville kanskje valgt et x2 kort , siden det er ganske bra prosessor og hovedkort ville jeg nok valgt et 4870x2 kort :) hk har også støtte for x3 kort og det burde holde i lange baner fremover .

 

Hvilket spill skal du spille ?

 

Hva er grunnlaget ditt for å anbefale HD4870x2 fremfor GTX 295?

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

 

Slik jeg ser det er GTX 295 500-1000 kr dyrere enn 4870X2. Er dette verdt det i forhold til den oppløsningen jeg kommer til å spille på?

 

Største grunnen til at jeg faktisk vurderer 285 er at det er en singel GPU. Gjør en god jobb i SLI. Som gjør levetiden straks lenger, ved at jeg kan skaffe kort helt opp til tri-sli (3 kort). Ser jeg får gtx 285 for 2500 på ebay (300+ i frakt). Noen som har erfaring med å handle ifra ebay? Er det så enkelt, eller blir det avgift på varer ifra usa etc.

 

EDIT: er ganske sikker på T240:) Så tviler jeg anskaffer en større skjerm en det.

Endret av II-COCO-II
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 280 GTX og 285 GTX er minimal, tho tror jeg prisen de to GPU'ene imellom er relativt lik så ville selvsagt gått for 285 GTX.

 

Skulle jeg hadde friheten (Pengemessig) mellom 4870X2 og 295 GTX, så ville valget mitt ihvertfall, falt på 295 GTX. Mye pga Ati sine "Driver Problemer" (Selv om det vist nok er alle andre i verden som har feil, ifølge Ati :p). Har selv gått fra et Ati 4870 1 Gb til 280 GTX, nesten mer en nedgradering fra min side, men jeg valgte det da jeg var dritt lei den nokså støyende viftap å 4870 1 gb kortet, 280 GTX oppfører seg mye mer stillegående.

 

Dog er det rapportert at viftene på 295 GTX og 285 GTX støyer mer enn 280 GTX har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...