Gå til innhold

Naxx 10 vs 25

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men ta meg som et fint eksempel

Igjen.. man skal være forsiktig med å generalisere fra seg selv. ;)

hvordan KLARER dere si at ting kan gi motstand?

Det er jo ikke veldig vanskelig å forstå hvis man tenker seg om.. 11.5 millioner spillere... Selvfølgelig vil ikke alle være like gode, selvfølgelig vil ikke alle være i like gode guild, selvfølgelig vil folk ha forskjellig erfaringsbakgrunn. Alt annet ville vært absurd. Noen vil finne utfordringer i Naxx, noen (få kanskje) vil kun finne utfordringer i S3D pr. idag. Og noen vil kanskje syns Naxx er vanskelig... det var vel ca. 10 (?) millioner spillere pr. TBC... nå er det 11.5 så kanskje 1.5 millioner nye kunder som Blizzard ønsker nå også...

Når BT-patchen kom tok det vel Nihilum 2 uker (?) på å cleare det.. De ville sikkert si at det var alt for lett..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel du ser jo dato for achievementet. Skjønner ikke hvorfor noen i det heletatt greier å sette spørsmålstegn ved vanskelighetsgraden. Greit, de er verdens mest dedikerte guild, men ærlig talt..

post-61908-1234999214_thumb.jpg

Skrevet (endret)
Skjønner ikke hvorfor noen i det heletatt greier å sette spørsmålstegn ved vanskelighetsgraden.

Egentlig et rimelig absurd spørsmål i utgangspunktet.. er vel ca. 11.5 millioner forskjellige meninger om vanskelighetsgrad.. både opplevelse av nivå og ønske om nivå.

Og achievement-datoen syns jeg forsåvidt er et godt eksempel på hvor utopisk det er å håpe på innhold som alle syns er vanskelig nok.

Endret av pax1
Skrevet
Skjønner ikke hvorfor noen i det heletatt greier å sette spørsmålstegn ved vanskelighetsgraden.

Egentlig et rimelig absurd spørsmål i utgangspunktet.. er vel ca. 11.5 millioner forskjellige meninger om vanskelighetsgrad.. både opplevelse av nivå og ønske om nivå.

Og achievement-datoen syns jeg forsåvidt er et godt eksempel på hvor utopisk det er å håpe på innhold som alle syns er vanskelig nok.

Vel, som du selv sa tok det Nihilum 2 uker og cleare BT og det var ETTER 1.5 månede med trening på PTR realmen, så egentlig tok det dem nesten 2 måneder. De clearet Wotlk på 3 dager. Sier sitt?
Skrevet (endret)

Naxx var oppe på beta i evigheter. Dessuten kunne alle tacticts fra før av, så ingen læringsprosess der. Og igjen: Naxx skulle være lett.

Endret: Naxx kom jo ut for mange år siden, så de har hatt flere år å trene på, sier jo sitt. :p

Endret av Matsemann
Skrevet (endret)

Og i de dagene, så var det 70->80 lvl'ing samtidig.

De startet jo Naxx med 10-15 personer, så kom folk inn ettersom de ble 80.

Det vil også si at de hadde null tid til å ta heroics for å få gear, og jeg regner med at 40-50% av gearet de hadde var Tier6/SWP epics når de gjorde dette.

Noe som igjen forsterker at det faktisk er litt for lett.

(25thNov / Ensidia er verdens mest dedikerte spillere, men at dette overhodet er mulig viser at blizzard bommet med vanskelighetsgraden.)

Og til Editen over: Naxx var ute tidligere, så ja, de hadde i realiteten trening med det, men forsvarer det malygos og sartharion?

Endret av BrAtTeRn
Skrevet
Naxx var oppe på beta i evigheter. Dessuten kunne alle tacticts fra før av, så ingen læringsprosess der. Og igjen: Naxx skulle være lett.

Endret: Naxx kom jo ut for mange år siden, så de har hatt flere år å trene på, sier jo sitt. :p

Malygos gikk vel ned samme dag?
Skrevet

Alt gikk vell ned samme dag eller en dag i forskjell. Utenom S3D som var faktisk Method som greide først. Dette var vell Ensidia ganske treige med.

Men må og huske hvor forberedte Ensidi/ andre ekstreme guilder var før WotLK kom ut. Farmet SWP i fleire måner og klare med alt. Sikkert gjennomført Naxx fleire ganger via beta.

Hva synest dere om beta egentlig? Såg at det skulle komme beta for Ulduar nå der folk kunne teste ut. Vet at det er for å teste bugs og slikt men det hjelper jo også på hvor fort det kommer til å bli clearet når Ulduar går live. Ensidia kommer jo garantert til å gjøre mye på beta og vil vere enda mer klare for Live patch.

Skrevet
We're going to be performing testing differently than in the past. We're looking for much more targeted feedback, and we don't want to just have the zone freely open and allow extended, unsupervised testing to take place. So, when the PTR servers come up with 3.1.0, by default Ulduar will be turned completely off. We'll instead enable Ulduar and specific bosses during times where the encounter team can observe testing.

Shortly after 3.1.0 PTR is up and running, I'll post a schedule that will indicate when we will open specific bosses to testing. We'll have testing opportunities for both EU and NA region PTRs in their respective prime time playing hours. There might also be a boss or two we do leave up for extended testing, and some bosses will only be tested in either the EU or NA. Some encounters won't be up on the PTR at all! There's 14 boss encounters in Ulduar, there will be lots to test. The schedule will be quite flexible, check in the Dungeons & Raids forum and on the PTR forum for updates.

Så de får ikke samme muligheten til å prøve ut alt.

Skrevet (endret)

Vel, for å være helt ærlig så er jeg 117% sikker på at testing på PTR IKKE er den avgjørende faktoren når det gjelder hvor fort instancet blir clearet. Skal vedde rimelig mye på at Ulduar er clearet innen et par dager så lenge de ikke har noe ala SWP-gates.

Om Blizzard følger sin nye policy på at alle skal få sett alt av content som de så pent går rundt å sier ( som er så ubeskrivelig og åpenbart idiotisk ), så vil jo dette si at det blir tunet alt for lett.

Endret av -Grendel-
Skrevet

Du kan tro hva du vil og være negativ, eller du kan faktisk prøve å se frem til noe. Opp til deg.

Og jer er uenig med PTR utsagnet ditt. I TBC fikk noen prøvd bosser i SWP mye, og kan da tacticts og alle abilities før det er blitt lansert.

Skrevet

Tror Ulduar (slik vi kjenner progress) kommer til å være clearet innen 48 timer gitt at de åpner alle encounters med en gang.

Selv er jeg negativ til trenden med å legge til hard mode på fights, jeg vil ha fights som er harde i utgangspunktet, som betyr lang progresskurve. Dette må jo da selvfølgelig være optional boss slik at den ikke hemmer progress i instancen. (Tenk Viscidus, lang kurve, lett med mestring.)

-MEGET- skeptisk til en jævla vehiclefight. Håper det blir bare en.

Skrevet

Blizzard har sagt content skal være åpent for alle. Da er vel hard-mode bedre enn kun easy-mode?

Og kanskje folk clearer Ulduar fort, men alle hard-modes bør nok ta en del lenger tid.

Skrevet (endret)
Du kan tro hva du vil og være negativ, eller du kan faktisk prøve å se frem til noe. Opp til deg.

Og jer er uenig med PTR utsagnet ditt. I TBC fikk noen prøvd bosser i SWP mye, og kan da tacticts og alle abilities før det er blitt lansert.

Så kan du dermed forklare meg hvorfor Eredar Twins ble drept 11.april når gaten dems åpna 10.April på EU?

Om du ført skal bruke PTR som et argument får du greie å backe det.

Endret av -Grendel-
Skrevet (endret)

burde være tunet som før synes jeg. Vanskelig som bare det i starten, så myke opp old content når nytt kommer, da har d esom spiller mye hele tiden noe vanskelig å raide, og de som vil ha noe let får tilgang inn senere, men selvfølgelig må det være noe for begge gruppene hele tiden.

Og om noen kommer og sier at "jammenjammen, alle skal ha muligheten til å se det!". Så mener jeg at alle har samme muligheten, selv om du ikke har 20 timer i uka på spillet, så har du samme mulighet til å gjøre det samme som de som sitter i 30 timer +, selv så sitter jeg på ganske mye, og det er kun i raid tid at jeg faktisk gjør noe matnyttig med charateren min. ellers går det på å lete etter Time-Lost, og evt gjøre achievements på side(evt lvl'e alt).

Du trenger ikke å investere mere enn 2-3 timer 2-3 kvelder i uken for å cleare allt end game content, det krever bare at alle 25 faktisk har rette instillingen, at de faktisk vil gi jernet når det kreves.

25 spillere som sitter 7 timer med wow i uken, og fokuserer på det de gjør, de vil cleare allt på få uker, taktikker ligger på nett, så les i 3 minutter før hver boss, og du vet nogenlude hva du må gjøre.

Det som gjør at guilds stagnerer i progresjonen er ikke at det er 1 eller 2 feil classes, noen som er dårlige spillere egentlig.

En dårlig (og da mener jeg skikkelig dårlig) spiller mangler hovedsakelig bare fokus og evt forståelse for classen og bossfighten. Dette vil han få ordnet om han leser litt og dedikerer seg til det.

Om man dedikerer seg (og de 24 andre i raidet/guildet), så trenger du bare 3-5 timer på å cleare allt content som er ute nå, istedet for 4 timer 4-5 dager i uka om man spiller characteren sin bare halvveis.

Kanskje litt rotete skrevet allt dette, men poenget kommer frem tror jeg.

Endret av BrAtTeRn
Skrevet (endret)

Ser ikke hvorfor det betyr at PTR ikke hjelper? Om det hjelper eller ikke er nok vanskelig å bevise, så jeg sa min mening.

Siktet til Grendel.

Endret av Matsemann
Skrevet
Ser ikke hvorfor det betyr at PTR ikke hjelper? Om det hjelper eller ikke er nok vanskelig å bevise, så jeg sa min mening.

Siktet til Grendel.

Du argumenterer med at bosser blir drept fort pga PTR. Når jeg trekker frem et eksempel på en boss som ble drept 1 dag etter den åpna ( atpåtill i SWP ) så bare driter du i det og ser ikke hvordan det er relevant? Hvordan måte å diskutere på er det?

Skrevet

Det er jo klart PTR hjelper til en viss grad. Men jeg tror heller ikke det er den avgjørende faktoren.

Ang. det med hardmode bosser så syns jeg det blir helt feil. Si at du clearer Ulduar på "easy" først etter en uke. Da har du jo klart Ulduar. Enkelt og greit.

Så skal du senere gå inn der og prøve på hardmode. Greit nok at det selvfølgelig blir vanskeligere, men du har jo fortsatt cleara det fra før av.

Selv om bossen har nye angrep, flere adds, enda en fase til eller hva det måtte være så har man allerede sett bossen falle til bakken. Så den eneste reelle verdien i hardmode er flere epics. Trist nok.

Litt surt å være hardcore, men du får ikke cleara mer enn hva en vanlig casual clearer.

Litt kult å være casual, og du får cleare like mye som hva hardcore's gjør.

Skrevet

Men er vell bare slik Blizzard må gjøre det for å gjøre alle glade:p Eller flertalet glade! De kan vell ikke ta hensyn til at det er noen få guilder som vil ta fri fra alt annet bare for å cleare nye instancer.

De synest vell det er bedre at de som raider sykt mye klager på at det er lett enn å ha flere millioner av de som ikke har tid/gidder å raide så mye klager på at det er for vanskligt:p

Jeg bryr meg egentlig svært lite om gear upgrade nå, og føler heller ikke at jeg ser på andre som nå har det beste gaeret og tenker at det har greid noe stort. Eller når jeg hører at guilder har greid å clearet alt som er ute.

Skrevet (endret)
Men er vell bare slik Blizzard må gjøre det for å gjøre alle glade:p Eller flertalet glade! De kan vell ikke ta hensyn til at det er noen få guilder som vil ta fri fra alt annet bare for å cleare nye instancer.

De synest vell det er bedre at de som raider sykt mye klager på at det er lett enn å ha flere millioner av de som ikke har tid/gidder å raide så mye klager på at det er for vanskligt:p

Jeg bryr meg egentlig svært lite om gear upgrade nå, og føler heller ikke at jeg ser på andre som nå har det beste gaeret og tenker at det har greid noe stort. Eller når jeg hører at guilder har greid å clearet alt som er ute.

Der har du essensen. De vil ikke putte noe mer tid i det overhodet en at de kan logge på akkurat når de selv vil for å cleare content.

Endret av -Grendel-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...