Gå til innhold

Hvem er billigst på SMS?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Om ikke lenge er youngtalk-abbonementet mitt gått ut, samt den ekstra-sms-delen.

Nå betaler jeg 400kr/mnd for 200kr å ringe for og 2000sms. Det jeg synes er synd er at jeg kun benytter meg av 500-1000sms i måneden, og om man regner på det, gir jeg jo på en måte 100-150kr til NetCom.

 

Ønsker derfor å kikke litt etter et annet abbonement, gjerne fra annen operatør også.

De må være billige på SMS, og jeg ringer ikke mye, kanskje for 100kr i måneden.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Om ikke lenge er youngtalk-abbonementet mitt gått ut, samt den ekstra-sms-delen.

Nå betaler jeg 400kr/mnd for 200kr å ringe for og 2000sms. Det jeg synes er synd er at jeg kun benytter meg av 500-1000sms i måneden, og om man regner på det, gir jeg jo på en måte 100-150kr til NetCom.

 

Ønsker derfor å kikke litt etter et annet abbonement, gjerne fra annen operatør også.

De må være billige på SMS, og jeg ringer ikke mye, kanskje for 100kr i måneden.

 

:)

 

Hvis du sender 1000 sms pr. mnd. og betaler 200 kr for dette så betaler du i praksis 20 øre pr. sms. Sender du derimot kun 700 sms så ender du på litt over 0,28 øre pr. sms.

 

Så uansett så har du en ganske grei pris pr. sms selv om du ikke benytter deg av kvoten din. Så hvis du sender 1000 sms +++ pr mnd. så ville jeg nok godt for Flexitalk og Smsmania. Flexitalk har en minste bruk på 99 kr pr. mnd hvis du ikke er inne i en avtaleperiode (kjøper du en subsidiert mobil frafaller minimumsforbruket).

 

Tror dette er en like grei løsning som å flytte til Chess, da slipper du også portering. Endring til Flexitalk gjøres enkelt på Mine Sider, eller så kan du ringe kundeservice.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Om ikke lenge er youngtalk-abbonementet mitt gått ut, samt den ekstra-sms-delen.

Nå betaler jeg 400kr/mnd for 200kr å ringe for og 2000sms. Det jeg synes er synd er at jeg kun benytter meg av 500-1000sms i måneden, og om man regner på det, gir jeg jo på en måte 100-150kr til NetCom.

 

Ønsker derfor å kikke litt etter et annet abbonement, gjerne fra annen operatør også.

De må være billige på SMS, og jeg ringer ikke mye, kanskje for 100kr i måneden.

 

:)

 

Hvis du sender 1000 sms pr. mnd. og betaler 200 kr for dette så betaler du i praksis 20 øre pr. sms. Sender du derimot kun 700 sms så ender du på litt over 0,28 øre pr. sms.

 

Så uansett så har du en ganske grei pris pr. sms selv om du ikke benytter deg av kvoten din. Så hvis du sender 1000 sms +++ pr mnd. så ville jeg nok godt for Flexitalk og Smsmania. Flexitalk har en minste bruk på 99 kr pr. mnd hvis du ikke er inne i en avtaleperiode (kjøper du en subsidiert mobil frafaller minimumsforbruket).

 

Tror dette er en like grei løsning som å flytte til Chess, da slipper du også portering. Endring til Flexitalk gjøres enkelt på Mine Sider, eller så kan du ringe kundeservice.

 

tull, med chess får du også mye lavere samtele priser ingen minimums fakturering uansett hva du gjør og siden han topper seg ut på 1000 sms en gang i bland vil han helt klart spare på og gå til chess. netcom har tross alt ekstremt mye dyrere samtale pris, flexi talk du snakker så varmt om har 89!!!!! øre i oppstart, det vil i praksis si at du betaler en krone vær gang du tar en telefon og atpåtill 49? øre per tellerskritt + ekstra til utenforstående oppratøerer, mens hos chess betaler han kun 1 øre per sekund til alle, det vil i praksis at en kort beskjed på 30 sekunder koster 30 øre, ikke 89+49øre jeg lurer fælt på hvordan du får det til og bli liksågreit og bli hos netcom.

 

anyway, gå inn på www.telepriser.no og plott inn ditt gjennomsnittelige forbruk så der du fort hvor det er billigst.

 

EDIT: en liten update, ser nå at tele to har redusert sitt 1 øres abbonoment til 0,8 øre i sekundet, det vil i utgangspunktet si at det koster 0,48 øre minuttet hos dem uten oppstart, og 29 øre per sms, jeg vil påstå det er sikelig mye bedre en noe netcom eller telenor har. mend mindre du sender 1500+++ sms i mnd da kansje en SMS deal kan lønne seg.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...