Griffin Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Hei, Jeg sliter litt med en datamaskin som jeg ikke får brukt DVD rom'en på. Inntil nylig, så har denne fungert utmerket. Jeg finner DVD-rom'en i BIOS og enhetsbehandling, men får altså ikke access. Prøver å oppdatere drivere, men har alt siste drivere får jeg beskjed om. Jeg finner den ikke på "min datamaskin" I enhetsbehandlingen så står det i tillegg en varseltrekant ved. Legger ved ett bilde med feilmeldingen jeg får på den.
Durochris Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Dette vil jeg også har svar på. Skjedde med PC'en til en kompis. Forslaget fra butikken var å sende den inn på servie.
Chavalito Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Grunnen til at du ikke ser den Plextoren i Min Datamaskin er jo at driveren for den ikke installeres korrekt. Jeg regner med at du har prøvd å av-installere den og installere den på nytt. En grunn kan være at det er noe galt med den interne kontrolleren til Plextor, men hvis du finner den i BIOS og i Disk behandling tviler jeg at så er tilfelle. Kan nok være Vista som roter når det skal installere driveren. Dessuten er ikke det drevet en ekte Plextor, det kan faktisk være en Pioner 212, Plextor lager visst ikke sine egne brennere og slik lenger.
Griffin Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Skrevet 12. februar 2009 Grunnen til at du ikke ser den Plextoren i Min Datamaskin er jo at driveren for den ikke installeres korrekt. Jeg regner med at du har prøvd å av-installere den og installere den på nytt. En grunn kan være at det er noe galt med den interne kontrolleren til Plextor, men hvis du finner den i BIOS og i Disk behandling tviler jeg at så er tilfelle. Kan nok være Vista som roter når det skal installere driveren. Dessuten er ikke det drevet en ekte Plextor, det kan faktisk være en Pioner 212, Plextor lager visst ikke sine egne brennere og slik lenger. Brenneren er nok død... Satte i Windows Cd og prøvde å boote fra dvd-rom... No luck. Den finner ingen cd. Finner den i BIOS ja... Rett tilbake til shoppen med den...
torglenn Skrevet 20. mars 2009 Skrevet 20. mars 2009 Grunnen til at du ikke ser den Plextoren i Min Datamaskin er jo at driveren for den ikke installeres korrekt. Jeg regner med at du har prøvd å av-installere den og installere den på nytt. En grunn kan være at det er noe galt med den interne kontrolleren til Plextor, men hvis du finner den i BIOS og i Disk behandling tviler jeg at så er tilfelle. Kan nok være Vista som roter når det skal installere driveren. Dessuten er ikke det drevet en ekte Plextor, det kan faktisk være en Pioner 212, Plextor lager visst ikke sine egne brennere og slik lenger. Brenneren er nok død... Satte i Windows Cd og prøvde å boote fra dvd-rom... No luck. Den finner ingen cd. Finner den i BIOS ja... Rett tilbake til shoppen med den... Jeg vet ikke om du har sendt maskinen til reparasjon ennå, men jeg hadde tilsvarende problem, og løste det. Virker som Vista roter til noen registry-filer ved installering/oppdatering av visse programmer. Prøv følgende: 1. Start Registry Editor (gå inn i Start og skriv 'regedit' i søkefeltet). 2. I Registry Editor, finn frem til denne mappen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ {4D36E965- E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. 3. Se etter filer som heter UpperFilters eller LowerFilters, eller muligens begge deler, slett dem du finner og starte deretter maskinen på nytt. Ingen har klart å fortelle meg hvor disse filene kommer fra, men de hører ikke hjemme der, og min spiller/brenner fungerer helt fint igjen. Er visst et typisk Vista-problem. Håper dette hjelper
Griffin Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Skrevet 20. mars 2009 Grunnen til at du ikke ser den Plextoren i Min Datamaskin er jo at driveren for den ikke installeres korrekt. Jeg regner med at du har prøvd å av-installere den og installere den på nytt. En grunn kan være at det er noe galt med den interne kontrolleren til Plextor, men hvis du finner den i BIOS og i Disk behandling tviler jeg at så er tilfelle. Kan nok være Vista som roter når det skal installere driveren. Dessuten er ikke det drevet en ekte Plextor, det kan faktisk være en Pioner 212, Plextor lager visst ikke sine egne brennere og slik lenger. Brenneren er nok død... Satte i Windows Cd og prøvde å boote fra dvd-rom... No luck. Den finner ingen cd. Finner den i BIOS ja... Rett tilbake til shoppen med den... Jeg vet ikke om du har sendt maskinen til reparasjon ennå, men jeg hadde tilsvarende problem, og løste det. Virker som Vista roter til noen registry-filer ved installering/oppdatering av visse programmer. Prøv følgende: 1. Start Registry Editor (gå inn i Start og skriv 'regedit' i søkefeltet). 2. I Registry Editor, finn frem til denne mappen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ {4D36E965- E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. 3. Se etter filer som heter UpperFilters eller LowerFilters, eller muligens begge deler, slett dem du finner og starte deretter maskinen på nytt. Ingen har klart å fortelle meg hvor disse filene kommer fra, men de hører ikke hjemme der, og min spiller/brenner fungerer helt fint igjen. Er visst et typisk Vista-problem. Håper dette hjelper Hehe... litt for sent, men greit å vite dersom det skjer igjen. Jeg sendte Plextor'en til Netshop og fikk den rett i retur med regning... så der fikk jeg den Fikk glatt kontakt med den etter en re-install. Takker likevel for tips og skriver den bak øret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå