Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd å oppdatere camera firmwaren nyligP?

 

 

*#3333#

 

 

Forresten. Etter den nye oppdateringen, er nå video opptak i 16000Hz mono 94Kbps(audio). Lydopptak er fremdeles i 48000Hz mono 64Kbps, som er samme audio som nokia n95 bruker under video opptal. Kor vanskelig kan det være for samsung å få tatt i bruk samme audio i video opptak...

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å oppdatere camera firmwaren nyligP?

 

 

*#3333#

 

 

Forresten. Etter den nye oppdateringen, er nå video opptak i 16000Hz mono 94Kbps(audio). Kun lydopptak er fremdeles i 48000Hz mono 64Kbps, som låter en god del bedre. Kor vanskelig kan det være for samsung å få tatt i bruk samme audio i video opptak..Men uansett. Mic'en er dritfølsom. Den kommer alltid til å skurre lett, uansett hvordan lydkvaliteten er. Greit med mulighetenene for volumjustering:)

 

Enig, men det burde være mulig å justere mic/lyd under settings i selve video-opptakeren, på samme måte som man kan stille inn fargebalanse etc. Kanskje noen presets hadde vært en ide for Samsung? Litt stress å gå inn og justere manuelt for hver gang man slår av/på tlf.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å oppdatere camera firmwaren nyligP?

 

 

*#3333#

 

 

Forresten. Etter den nye oppdateringen, er nå video opptak i 16000Hz mono 94Kbps(audio). Kun lydopptak er fremdeles i 48000Hz mono 64Kbps, som låter en god del bedre. Kor vanskelig kan det være for samsung å få tatt i bruk samme audio i video opptak..Men uansett. Mic'en er dritfølsom. Den kommer alltid til å skurre lett, uansett hvordan lydkvaliteten er. Greit med mulighetenene for volumjustering:)

 

Enig, men det burde være mulig å justere mic/lyd under settings i selve video-opptakeren, på samme måte som man kan stille inn fargebalanse etc. Kanskje noen presets hadde vært en ide for Samsung? Litt stress å gå inn og justere manuelt for hver gang man slår av/på tlf.

 

 

Det går ann å lagre voluminstillingene. Bare trykk på "back up" etter du har justert inne på *#0002*28346#

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å oppdatere camera firmwaren nyligP?

 

 

*#3333#

 

 

Forresten. Etter den nye oppdateringen, er nå video opptak i 16000Hz mono 94Kbps(audio). Kun lydopptak er fremdeles i 48000Hz mono 64Kbps, som låter en god del bedre. Kor vanskelig kan det være for samsung å få tatt i bruk samme audio i video opptak..Men uansett. Mic'en er dritfølsom. Den kommer alltid til å skurre lett, uansett hvordan lydkvaliteten er. Greit med mulighetenene for volumjustering:)

 

Enig, men det burde være mulig å justere mic/lyd under settings i selve video-opptakeren, på samme måte som man kan stille inn fargebalanse etc. Kanskje noen presets hadde vært en ide for Samsung? Litt stress å gå inn og justere manuelt for hver gang man slår av/på tlf.

 

 

Det går ann å lagre voluminstillingene. Bare trykk på "back up" etter du har justert inne på *#0002*28346#

Takker ;)

Lenke til kommentar

Har satt opp RoadSync mot vår Exchange-server, og dette fungerer jo i prinsippet greit. Men er det ingen mulighet for at den skal skjønne at den skal bruke evt tilgjengelige WLAN automatisk?

 

Nå må jeg i RoadSync enten velge et WLAN når jeg er på jobb og når jeg kommer hjem så må jeg inn på innstillingene og endre WLAN fysisk. Eller så kan jeg velge Easy WLAN, men da popper det konstant opp spørsmål om hvilket WLAN jeg vil bruke.

 

Under tilkoblinger så ligger det jo en prioritert rekkefølge på hvilke nettverk som skal brukes for internett - så lenge en klarer å koble seg til med noen av de, så skulle det være unødvendig å få spørsmålet hver eneste gang?

Lenke til kommentar
Har satt opp RoadSync mot vår Exchange-server, og dette fungerer jo i prinsippet greit. Men er det ingen mulighet for at den skal skjønne at den skal bruke evt tilgjengelige WLAN automatisk?

 

Nå må jeg i RoadSync enten velge et WLAN når jeg er på jobb og når jeg kommer hjem så må jeg inn på innstillingene og endre WLAN fysisk. Eller så kan jeg velge Easy WLAN, men da popper det konstant opp spørsmål om hvilket WLAN jeg vil bruke.

 

Under tilkoblinger så ligger det jo en prioritert rekkefølge på hvilke nettverk som skal brukes for internett - så lenge en klarer å koble seg til med noen av de, så skulle det være unødvendig å få spørsmålet hver eneste gang?

 

Klassisk symbian. Litt primitivt på akkuart det område, virker det som:(Noen programmer velger automatisk det wlan'et jeg har lagret, uten spørsmålet) merkelig

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Postet jo egentlig dette som en ny tråd i en annen forumdel, men jeg siterer meg selv, jeg : )

Kjøpte meg nylig en Omnia HD, og er storfornøyd.

Er kun to ting jeg stusser litt på.

For det første, nettleser... jeg irriterer meg grenseløst over den innebygde til tider.

Saken er at jeg ikke en gang får besøkt Hotmail.com med den. Hvilke innstillinger må egentlig gjøres?!

Er noe sikkerhet regner jeg med, men finner ikke noe om det i innstillingene.

Og finnes det nettleseralternativer til denne telefonen som fungerer 100% smooth?

Synes det generelt er betydlig mer hakkete å bruke internett enn på iPhone, i hvert fall med den innebygde leseren.

 

Og ja, jeg har prøvd Opera. Finner dog ikke ut hvilken versjon jeg trenger av Mobileversjonen, så har bare testa Mini. Helt ok, den, men så sykt små knapper å trykke på. Da tenker jeg på knappene som på en måte er integrert i Opera, altså.

 

Og ellers... applikasjoner. Er det virkelig så dødt? iPhonebrukere kan bare laste ned i bøtter og spann. Finnes det en god appside for Omnia HD?

 

Ellers er jeg fantastisk fornøyd.

 

Takker veldig for hjelpen på forhånd

Lenke til kommentar
Postet jo egentlig dette som en ny tråd i en annen forumdel, men jeg siterer meg selv, jeg : )
Kjøpte meg nylig en Omnia HD, og er storfornøyd.

Er kun to ting jeg stusser litt på.

For det første, nettleser... jeg irriterer meg grenseløst over den innebygde til tider.

Saken er at jeg ikke en gang får besøkt Hotmail.com med den. Hvilke innstillinger må egentlig gjøres?!

Er noe sikkerhet regner jeg med, men finner ikke noe om det i innstillingene.

Og finnes det nettleseralternativer til denne telefonen som fungerer 100% smooth?

Synes det generelt er betydlig mer hakkete å bruke internett enn på iPhone, i hvert fall med den innebygde leseren.

 

Og ja, jeg har prøvd Opera. Finner dog ikke ut hvilken versjon jeg trenger av Mobileversjonen, så har bare testa Mini. Helt ok, den, men så sykt små knapper å trykke på. Da tenker jeg på knappene som på en måte er integrert i Opera, altså.

 

Og ellers... applikasjoner. Er det virkelig så dødt? iPhonebrukere kan bare laste ned i bøtter og spann. Finnes det en god appside for Omnia HD?

 

Ellers er jeg fantastisk fornøyd.

 

Takker veldig for hjelpen på forhånd

 

 

Hei. Etter oppdateringen er den intergrerte netleseren blitt en del bedre. Er du ikke fornøyd med den, last ned Opera mini 5 beta. Den har kinetic scrolling og er veldig touch vennlig. Se tilbake noen sider på forumet, så finner du hvilke innstillinger du treng for å kunne ta i bruk mailen din.

 

Det fins mangen gode programmer til mobben, bare jævla trist at de fleste er kun design'a for nokia telefoner

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Skal forsøke en oppdatering, og se hvordan det går, takk = )

 

Når det gjelder programmene, forsvant gnisten litt da jeg skulle laste ned noen småfete ting, som visstnok skulle fungere finfint, men som var helt messed up på Omniaskjermen :(

 

Da var telefonen oppdatert. Nå virker nettleseren MYE bedre. Ser ut som om min versjon av SW var litt gammel.

 

I tillegg lurer jeg på om folk har noen programmer, praktiske og nyttige, som de vil anbefale, og som fungerer perfekt på telefonen?

Endret av Nanophus
Lenke til kommentar
Skal forsøke en oppdatering, og se hvordan det går, takk = )

 

Når det gjelder programmene, forsvant gnisten litt da jeg skulle laste ned noen småfete ting, som visstnok skulle fungere finfint, men som var helt messed up på Omniaskjermen :(

 

Da var telefonen oppdatert. Nå virker nettleseren MYE bedre. Ser ut som om min versjon av SW var litt gammel.

 

I tillegg lurer jeg på om folk har noen programmer, praktiske og nyttige, som de vil anbefale, og som fungerer perfekt på telefonen?

 

Den oppdateringen du nettopp tok, har vi ventet på i flere måneder. Du har nå bedre lyd på video-opptak. Også 3d multitasking blandt annet.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting.. hvor lenge varer batteriet til dere andre her på forumet?

Opplever dere forskjellig batteri tid etter hvilket tema dere bruker?

 

Jeg synes batteriet holdt bedre etter at jeg skiftet til dette temaet:

http://www.pizero.net/archives/1427

 

Er det noen sammenheng mellom temaer og hvor mye strøm de sluker?

Kanskje noen av dere andre kan prøve dette å se om dere merker forskjell? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...