Gå til innhold

Aktivere UPnP på routeren.


Anbefalte innlegg

Er egentlig komplett blank på området med routere så vær beredt på høy noobfaktor på følgende spørsmål.

 

1. Hvordan kommer jeg meg inn i routeren sine settings?

2. Jeg skal koble xboxen til pcen, og media center sier jeg må ha UPnP aktivert for å kunne gjøre dette. Tipper routeren har sperra et eller annet som gjør at pcen ikke finner xboxen i nettverket (og vica versa). Hvor kan jeg aktivere dette?

3. Hvordan åpner jeg porter i routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, glemte det. Har Netgear Rangemax Next Wireless N - WNR834B.

 

Kan også legge til at jeg har prøvd å koble til gjennom 192.168.0.1, 192.168.1.1 og 192.168.2.1 i nettleseren uten noe hell. Får bare opp "kan ikke koble til etc.".

Endret av Phantasy
Lenke til kommentar

Ok, leste bakpå selve routeren at jeg måtte logge inn på www.routerlogin.net. Prøvde dette men ble bare redirecta til netgears supportsider. Så prøvde jeg det samme på macbooken, og jeg kom inn!

 

Tingen nå er at UPnP står aktivert her inne, så hva som gjør at Xboxen ikke vises eller finnes av windows vet jeg ikke.

 

Noen som vet hvilke porter som bør forwardes her? Trodde UPnP gjorde det arbeidet, men tydligvis har denne vært på hele tiden.

Lenke til kommentar

Kan komme med en aldri så liten oppdatering.

 

Problemet er nå løst. Tabben var en så åpenbar at jeg fortjener å få øyeballene skrudd ut å kastet utfor en klippe.

 

Pcen var koblet til direkte i modemet, og ikke via ruteren. Dette gjorde at de ikke engang var i samme nettverket.

 

Superflau.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...