Gå til innhold

Nettpris vs butikkpris elkjøp


Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe en printer i dag og sjekka litt priser på nettet før eg reiste for å kjøpe..

På elkjøp fant eg en multifunksjon skriver av merket HP til 399. Skulle ha en billig så den var perfekt.

 

Sjekka lager status og den var på lager så eg reiste for å kjøpe.

 

Kom inn i butikken og fant ikke den printeren, Sjekka nettet via mobilen og den var på lager.

 

Så gikk eg bort i kassen og joda den var på lager. Men der kosta den 599.... men eg skulle få den for 499 sa hun i kassen...

 

Sa at eg betalte ikke 499 når eg kan få den til 399 på nettet og velge collect at store og så hente den i butikk for 399.. Ja nei då måtte eg reise hjem og bestille på nett så kunne eg komme igjen og hente den for 399 når det var gjort... (1.5 mil ca fra butikken og hjem).

 

Gikk ut i bilen irritert og inn på noen andre butikker.. Så gikk eg inn på mobilen og bestilte printeren via nett og valgte collect at store... Der fikk eg ordrebekreftelse og beskjed om at den kunne hentes om 2 timer og "i butikkens åpningstid" i parantes..

 

Eg reiste tilbake til elkjøp der det var 3-4 ansatte og maks 1 kunde (så de hadde ikke mye å gjøre akkurat). Sa eg skulle hente en printer eg hadde bestilt.. då spurte de om navn.. Eg sa det og nei de fant ikke noe på det.. De spurte om eg netopp hadde bestilt.. Bekrefta det. Då sa de at den er ikke klar før om 2 timer. Eg svarte med at de stenger jo om 25 min ca.. Ja sa de og ville ikke gjøre noe mer for å hjelpe meg. Då sa eg bare at då går eg heller på en annen butikk å handler.. Ingen kommentar fra de som eg hadde spurt om hjelp og de bare fortsatte å snakke med hverandre..

 

Håpløst!

 

Butikken det gjelder er Elkjøp Førde,

 

Når eg kom hjem på nettet og sjekka kundeavisen for neste uke så skal den printeren på salg for 399...................................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettpris og butikkpris er to ulike ting. Det står nederst på samtlige sider når du er inne på elkjop.no. Og den store frustrasjonen er at du ikke kunne komme valsende inn i butikken etter 25 minutter når det uttrykkelig sto 2 timer på ordrebekreftelsen din? Det slo deg ikke at denne perioden kanskje er for å verifisere betaling og få beskjed til butikken du valgte å hente hos at denne printeren skal hentes av deg?

Lenke til kommentar

Forklaringen i dette tilfellet er enkel. Nettbutikken satte ned prisene til annonserte priser i dag, lørdag. Elkjøp Førde gjør det mandag, som er den egentlige dagen annonsert pris gjelder fra.

 

Collect@store sine vilkår aksepterte du når du valgte å handle, og der står det svart på hvitt at ordren er klar 2 timer etter handel. At du velger å handle slik 1 time før butikken stenger er jo kjedelig, men du får trøste deg med at på mandag formiddag kan du dra rett dit og hente ut en slik printer til 399,- da den er reservert i navnet ditt :)

 

EDIT: Uansett, hva skal du bruke den printeren til?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Når eg var på Elkjøp kl 13.30 (1.5 time før de stengte) sa jo hun i kassen at eg bare kunne gå hjem å bestille på nett og komme tilbake å hente. Eg tolka ihvertfall det hun sa som at eg kunne hente den i dag..

 

Blir selvfølgelig irritert når eg ikke får den då når eg gjør som hun sier....

 

 

Printeren skal bare brukes til enkle utskrifter... mulig litt scanning/kopiering... og printeren er mer enn god nok til det den skal brukes til...

Når eg bestilte stod det at reservasjonen kun er gyldig i 24 timer.. Hvis eg kommer på mandag og skal hente den sier de vel at det er gått mer enn 24 timer siden bestilling....................

Lenke til kommentar

Det er vel ingen logikk i dette pris og servicetullet hos Elkjøp enn at man skal heve kjøpsterskelen mest mulig for de som er smarte og vil ha billig varer.

 

Dersom du ikke er prisbevisst så ville du ha gjort følgende:

 

1. Fått varen med en gang.

2. Vært sååå fornøyd med prisen p.g.a. all reklamen som sier at Elkjøp er sååå billige.

 

Istedenfor har du selv gjort det vanskelig og fått en ubehagelig opplevelse hos Elkjøp som har opptråd helt korrekt ihht. sine egne "spilleregler".

 

Et helt annen ting er om Elkjøp er tjent med å lage et så tullete system over tid..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Når eg var på Elkjøp kl 13.30 (1.5 time før de stengte) sa jo hun i kassen at eg bare kunne gå hjem å bestille på nett og komme tilbake å hente. Eg tolka ihvertfall det hun sa som at eg kunne hente den i dag..

 

Blir selvfølgelig irritert når eg ikke får den då når eg gjør som hun sier....

 

 

Printeren skal bare brukes til enkle utskrifter... mulig litt scanning/kopiering... og printeren er mer enn god nok til det den skal brukes til...

Når eg bestilte stod det at reservasjonen kun er gyldig i 24 timer.. Hvis eg kommer på mandag og skal hente den sier de vel at det er gått mer enn 24 timer siden bestilling....................

Printen er uansett annonsert til 399,- fra mandag av.

Lenke til kommentar

Selv om Elkjøp hadde sitt på det rette så er det likevel dårlig kundeservice, mener jeg.

 

Hva er egentlig forskjellen på å få varen i butikk med en gang, eller bestille det Collect to store? Kan nesten ikke skylde det på leiekostnader av lokale i og med at varen allerede er i butikken enten man går på nett, bestiller for så og hente den selv, eller går til butikken og betaler nettprisen med en gang.

 

Når jeg kjøpte speilrefleks på Lefdal, kosta den 4990 på nett og 5500 i butikk.

 

Jeg spurte fint om jeg fikk det til nettpris eller må jeg kjøre hjem og bestille det, for så og hente det om 2 timer. Selgeren sjekka nettprisen, og sa at jeg slipper å kjøre hjem. Hadde han sagt at jeg måtte kjøre hjem å bestille hadde jeg valgt en av de andre kjedene i nærheten.

 

Men jeg går ut ifra at selger i trådstarters tilfelle ikke gidda å være vennlig siden varen bare kostet 399. :hrm:

Lenke til kommentar

Taper dere som selgere % av salget (lønnen?) deres på og gi nettpriss på en vare som er i butikken?

 

Men, bra og høre att enkelte fremdels gir service. Elkjøp her i byen er en dritt butikk. Samme gjelder lefdal. Expert har faktisk ett par selgere som kan det de snakker om. Jeg sier ikke att de skal kunne alt om alle produkter, det er urimelig. Men en viss interesse for hva de selger hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Nettpris og butikkpris er to ulike ting. Det står nederst på samtlige sider når du er inne på elkjop.no. Og den store frustrasjonen er at du ikke kunne komme valsende inn i butikken etter 25 minutter når det uttrykkelig sto 2 timer på ordrebekreftelsen din? Det slo deg ikke at denne perioden kanskje er for å verifisere betaling og få beskjed til butikken du valgte å hente hos at denne printeren skal hentes av deg?

 

Collect@store kan du også betale i butikk når du henter. Jeg har opplevd noe lignende, skulle hente noe etter 2 timer, ankom 3-4 timer etter jeg bestilte, og dem hadde ikke lagt av noe vare. Så sa jeg at hva jeg skulle ha, men da kunne de ikke gi meg den prisen jeg hadde fått på nett..

Lenke til kommentar
Jeg gjør også det samme om jeg opplever at kunder kommer til min butikk med internettprisen. Synes det er god kundebehandling :)

 

:thumbup:

 

Gir du god kundeservice til en som tar et småkjøp til 3-400 kroner, kan det godt hende samme kjøper neste gang, kommer til deg og handler en vare til 10000,-

 

Husker jeg kjøpte et pc spill som var priset til 399 kr i hylla, som jeg absolutt skulle ha.

 

-----

Selger smilte lurt og sa at jeg ikke burde kjøpe det spillet. Jeg sa jo , det er akkurat spillet jeg er ute etter.

Selger svarte: Velg heller spillet som står i hylla ved disken. Jeg kikka bort og der var akkurat samme spill til 79 kroner.

 

Jeg sa til ham at hvis han ikke hadde sagt no, så ville han fått et salg til 399. Og takket.

 

Han svarte at neste gang jeg handler husker jeg ham sikkert igjen, og det hadde han helt rett i. Man husker gode selgere.

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar
Collect@store kan du også betale i butikk når du henter. Jeg har opplevd noe lignende, skulle hente noe etter 2 timer, ankom 3-4 timer etter jeg bestilte, og dem hadde ikke lagt av noe vare. Så sa jeg at hva jeg skulle ha, men da kunne de ikke gi meg den prisen jeg hadde fått på nett..

 

Kan se for meg at noe her har skjedd som gjør at ordren din ikke har gått igjennom. Har ikke opplevd at dette har skjedd med noen kunder i min butikk, men feil i systemet kan sikkert skje.

 

Skjer det at det er lagerfeil eller sånt skal man få tilbud om alternativ vare til samme pris.

 

Jeg gjør også det samme om jeg opplever at kunder kommer til min butikk med internettprisen. Synes det er god kundebehandling :)

Gir du god kundeservice til en som tar et småkjøp til 3-400 kroner, kan det godt hende samme kjøper neste gang, kommer til deg og handler en vare til 10000,-

Selvfølgelig, det er jo ren logikk. Samtidig hater jeg følelsen av at kunder går fra butikken med "grrrrrr"-tanker i hodet, om du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

De gode selgerne husker man, de dårlige husker man sjeldent. De virkelig dårlig glemmer man aldri.

 

Men det er ekstremt viktig og ta vare på en kunde, uansett hva man driver med. En ufornøyd kunde kan fort bli 100 salg mindre. Snakk sprer seg fort. En fornøyd kunde blir kanskje 0-5 salg mer. Ironisk eh?

 

Jeg som mange andre, handler heller litt dyrere og får en god service enn og handle billig og ikke få service i det hele tatt.

 

Men elkjøp glimter til innimellom, både på godt å vondt. Kjøp av datautstyr er en vond opplevelse. Kjøp av vaskemaskin og barbermaskin var en nytelse. Forskjellen var selgerne.

Lenke til kommentar

Det hører med til historien at jeg kjøpte varen (en Harmony One) til 1299 i butikk. Det var like før jul, og jeg var desperat..

 

Var litt usikker på hva nettprisen da jeg stod i butikken, men jeg trodde den var 999. Jeg spurte dama bak kassen om hun ikke kunne sjekke nettprisen, fordi det var den prisen jeg skulle betale grunnet "collect@store". Hun sa hun ikke hadde mulighet til å gå på nett med den PCen, og hun fant ingen bestilling på meg i systemet.

 

Jeg endte opp med å få kontrollen for 1299, vanlig pris i butikk var 1499 eller 1599. Da jeg kom hjem sjekket jeg prisen på nett en gang til, og der var den 999. En halvtime før stengetid, 5-6 timer senere, ringte de meg og sa varen var lagt av bak kassen. Der hadde den ligget hele dagen. Jeg reiste ned igjen og forklarte hva som hadde skjedd til en annen i kassen, og fikk selvsagt mellomlegget igjen. Alternativet ville være å kjøpe varen til 999, stille meg bakerst med kvitteringen fra tidligere på dagen og få igjen 1299,-

 

Synes uansett det er en uting at man kan bestille en vare på nett, vente de tilmålte 2 timene, for så å bli avvist når man ankommer butikken. Da burde de hatt en bekreftelse via sms eller mail.

Lenke til kommentar
De gode selgerne husker man, de dårlige husker man sjeldent. De virkelig dårlig glemmer man aldri.

 

Men det er ekstremt viktig og ta vare på en kunde, uansett hva man driver med. En ufornøyd kunde kan fort bli 100 salg mindre. Snakk sprer seg fort. En fornøyd kunde blir kanskje 0-5 salg mer. Ironisk eh?

 

Jeg som mange andre, handler heller litt dyrere og får en god service enn og handle billig og ikke få service i det hele tatt.

 

Men elkjøp glimter til innimellom, både på godt å vondt. Kjøp av datautstyr er en vond opplevelse. Kjøp av vaskemaskin og barbermaskin var en nytelse. Forskjellen var selgerne.

Om valget er -100 eller +5 så er ikke valget vanskelig i det hele tatt. Dette ueavhengig om fortjeneste fra de 100 varene forsvinner i andre utgifter (rabatter dyrere selgere...) så syns jeg fortsatt valget er enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...