Gå til innhold

Skal kjøpe touch mobil


Anbefalte innlegg

Iphone er ikke "inn" og vil heller ikke bli det før de lager telefonen MYE smartere enn dagens modeller, å det er ikke Apple intreserte i med det føste ;-)

Artig at du syns iPhone er så lite smart, men samtidig anbefaler Prada II. Og jo, iPhone er in, enten man liker det eller ikke. Dessuten ser den ut til å passe trådstarter bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@MasterS: Mange feil, fortielser og halvsannheter i den listen du har kopiert! Så her har du mine kommentar, som jeg har tatt meg bryet med å skrive selv, så kanskje folk slipper å bli villedet av den feilaktige listen din en gang til:

 

1) Pga større skjerm i iPhone. Har man små jentehender, så kan iPhone sikkert føles litt bred, men jeg synes den gir godt grep.

 

2) Glass er tyngre enn plast, men gjør skjermen til iPhone ripesikker.

 

3) Større skjerm med tilstrekkelig mange pixler slår mindre skjerm i min bok. Det er grenser for hvor mange pixler det er hensiktsmessig å pakke inn på en bitte liten skjerm.

 

4) Minnet i 5800 kan altså utvides opp til det som iPhone har innebygget. Same difference...

 

5) iPhone har multi-touch, og reagerer på lett berøring...sier ikke mer...

Gammeldags stylus og slikt på touch-skjermer var noe Apple drev med på 90-tallet.

 

6) iPhone: Cut&paste i mange applikasjoner, men enda ikke system-wide

Har _selvsagt_ støtte for tredjeparts-hodetelefoner, ringetoner, applikasjoner - 20.000 applikasjoner pr i dag - flere enn Nokia!

"Software bugs and other technical glitches" - hehe, hvem tror du at du lurer? Nokias smarttelefoner er _alt_ annet enn fri for slike problem.

 

7) Farger? Joda, må du ha en rød telefon som matcher skoene og håndvesken så er nok Nokia tingen... :p

 

8) Batteri, taletid i GSM-nettet: Nokia 5800: 8.8 timer, iPhone: 10 timer

Ganske uredelig å sammenligne taletid med 3G for iPhone med GSM for Nokia 5800

 

9) Kamera: Nokia marginalt bedre - men å prestere å nevne digital "zoom" er bare desperat...

 

10) Videosamtale: 1-0 til Nokia for denne unyttige gimmicken...har ærlig talt aldri sett eller hørt om noen jeg kjenner som faktisk bruker videosamtale på telefonen.

 

11) Videoopptak: Ikke standardfunksjon på iPhone, må installeres gjennom software

 

12) Musikknedlasting: Apple eier Nokia på dette området - og jeg liker å eie min egen musikk!

Og vi skal heller ikke glemme at iPhone er en bedre musikkspiller på alle måter!

 

13) Voice dialling: Flere iPhone applikasjoner for dette i App Store

 

14) Voice recording: Mange applikasjoner for dette også

 

15) Web browser: Hyggelig at Nokia bruker Apples WebKit...og hyggelig at man slipper plagsom Flash-reklame på iPhone ;)

 

16) Radio: Ikke tilgjengelig i iPhone. Jeg har mp3-spiller nettopp for å slippe å høre på pjatteradio....liker å bestemme selv hva som kommer inn i ørene mine.

 

17) Blåtann: Fungerer ypperlig på iPhone til det Blåtann brukes til - handsfree telefoni.

Filoverføring gjør man selvsagt via Wi-Fi eller USB-kabel, kan ikke sitte hele dagen å vente på Blåtann-overføringer.

 

18) Messaging: Helt feil om iPhone. Jo, man kan slette flere meldinger, problemet noen har er at man ikke kan slette individuelle meldinger i en meldingstråd. Jo, man kan sende SMS til flere mottakere.

Og jo, man kan sende/motta MMS med iPhone, men da må man bruke en halvtime på å legge inn den uautoriserte installereren/pakkehåndtereren Cydia, som igjen gir mulighet for å installere en helt ypperlig MMS-støtte.

 

19) Pris: Grei nok for begge, i forhold til hva man får.

 

20) Erfaring. Apple har 30 års erfaring som ett av verdens ledende selskap innen utvikling av datamaskiner, elektronikkprodukt, operativsystem og applikasjoner. Også håndholdte enheter. Denne enorme erfaringen og brede kunnskapen som finnes i Apple er nok noe av forklaringen på at også Nokia ble tatt fullstendig på sengen av Apples iPhone, og brukte 2 år på å komme nesten ajour...

 

Så nei, Nokia har nok ingen iPhone-killer, men 5800 er sikkert grei nok den ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Iphone er ikke "inn" og vil heller ikke bli det før de lager telefonen MYE smartere enn dagens modeller, å det er ikke Apple intreserte i med det føste ;-)

Artig at du syns iPhone er så lite smart, men samtidig anbefaler Prada II. Og jo, iPhone er in, enten man liker det eller ikke. Dessuten ser den ut til å passe trådstarter bra.

 

Kjøpte ikke Prada 2 fordi det var den smarteste telefonen på markedet(for de har jeg hatt og gikk lei)

Noe jeg aldri kommer til å kjøpe er en Iphone telefon,jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som har gått god for det kjøpet(selvsagt vil mange her inne som har kastet bort mye penger på en telefon som kan ringe og spille musikk gaule nå)

Jeg har prøvd den men ser ikke sjarmen i telefonen i det hele tatt

jeg anbefaler aldri noen å gå for akkuratt den telefonen,men selvsagt må folk få lære og feile selv(akkuratt som jeg selv gjør med alle kjøpene mine)

 

Å til slutt.....NEI, Iphone er ikke inn

Lenke til kommentar
Sånn, da var det annskaffet. En Nokia 5800 Tube som den også kalles.

Hvorfor denne, jo den er bedre på mange områder enn iPhone.

 

Bare les:*snap*

Den mangler multitouch som er en veldig god grunn til at iPhone er bedre.

 

Henger meg på denne tråden som en stolt iPhone eier :cool:

 

Greit nok at Iphone har noen mangler. men hvem bruker videotelefoni eller sender MMS? I løpet at mitt liv har jeg kanskje sendt 30 MMS. noe som tilsvarer 0,1 MMS i måneden. Sender lettere sakt aldri MMS.

 

Hvor ofte tar mann stemme opptak med mobilen?

Kamera greit nok med 2 Mp. tar 3-4 bilder i måneden.

 

Den dagen HTC kommer med Mulititouch og Microsoft kommer med bedre OS, skal jeg sterkt vurdere å bytte fra Iphone, men jeg har ikke bruk for en svin dyr telefon som kan litt mere enn iPhone. Har ikke bruk for noen jobb telefon med Word, Excel og alt mulig man finner på dataen, tviler på at man skriver noe særlig arbeids oppgaver på telefonen uansett.

 

Jeg var ute etter en kjapp mobil som var brukervennlig, god på musikk/video morsom og kult design. Da falt valget på iPhone som jeg er knall fornøyd med, Har alt jeg trenger på den. Jeg har musikk, filmer og telefon i en enkel sak. Som i tillegg har verdens mest brukervennlige OS.

 

kommer sikkert til å få noen som er helt imot meg og iPhone! Men hallo vi er forskjellige ;) Og det er bra for vis ikke ville verden vært utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
@MasterS: Mange feil, fortielser og halvsannheter i den listen du har kopiert! Så her har du mine kommentar, som jeg har tatt meg bryet med å skrive selv, så kanskje folk slipper å bli villedet av den feilaktige listen din en gang til:

Så fint at du kommer med DINE kommentarer, som du har tatt bryet å skrive selv.

Andre kaller ting fakta, og i motsettning til Apple trenger man ikke å finne opp hjulet hver gang, eller er det ikke lov å kopiere ??

 

1) Pga større skjerm i iPhone. Har man små jentehender, så kan iPhone sikkert føles litt bred, men jeg synes den gir godt grep.

- Jatta, er din synsing god for alle ??

 

2) Glass er tyngre enn plast, men gjør skjermen til iPhone ripesikker.

- Glasset til iPhoner er på ingen måte ripesikkert, glass generelt er ikke ripesikkert.

 

3) Større skjerm med tilstrekkelig mange pixler slår mindre skjerm i min bok. Det er grenser for hvor mange pixler det er hensiktsmessig å pakke inn på en bitte liten skjerm.

- Igjen din synsing, ikke fakta. Men i DIN bok...

 

4) Minnet i 5800 kan altså utvides opp til det som iPhone har innebygget. Same difference...

- Og når man vil øke til 32Gb og mer ??? Godt å kunne gjøre noe selv.

 

5) iPhone har multi-touch, og reagerer på lett berøring...sier ikke mer...

Gammeldags stylus og slikt på touch-skjermer var noe Apple drev med på 90-tallet.

- Så input metode er multi-touch ?? Forskjellen er varme og trykkfølsomhet.

 

6) iPhone: Cut&paste i mange applikasjoner, men enda ikke system-wide

Har _selvsagt_ støtte for tredjeparts-hodetelefoner, ringetoner, applikasjoner - 20.000 applikasjoner pr i dag - flere enn Nokia!

"Software bugs and other technical glitches" - hehe, hvem tror du at du lurer? Nokias smarttelefoner er _alt_ annet enn fri for slike problem.

- Hvis du ser i "grunnpakken" til telefonene så er iphone på bar bakke. Når man sammenligner app-store og ovi-store, så vil alle apps bli relativt like etterhvert.

 

7) Farger? Joda, må du ha en rød telefon som matcher skoene og håndvesken så er nok Nokia tingen... :p

- Kanskje du ikke ønsker at telefonen matcher skoene DINE, men det er fint å ta det valget selv.

 

8) Batteri, taletid i GSM-nettet: Nokia 5800: 8.8 timer, iPhone: 10 timer

Ganske uredelig å sammenligne taletid med 3G for iPhone med GSM for Nokia 5800

- Bare det å kunne ta ut batteriet selv er fordel nok for nokia, uten å bryte garantien.

 

9) Kamera: Nokia marginalt bedre - men å prestere å nevne digital "zoom" er bare desperat...

- iphone sitt kamera er bedre enn hva det skulle tilsi, men Nokia gruser på kamerafronten mellom disse 2.

 

10) Videosamtale: 1-0 til Nokia for denne unyttige gimmicken...har ærlig talt aldri sett eller hørt om noen jeg kjenner som faktisk bruker videosamtale på telefonen.

- Hvor bor du egentlig ? (La meg tippe: Glisgrente strøk eller ?)

Selv om du ikke har sett gud, finnes han ?

 

11) Videoopptak: Ikke standardfunksjon på iPhone, må installeres gjennom software

- Fortsatt ikke med i grunnpakken. En lada kan bli en porche

 

12) Musikknedlasting: Apple eier Nokia på dette området - og jeg liker å eie min egen musikk!

Og vi skal heller ikke glemme at iPhone er en bedre musikkspiller på alle måter!

- Apple vil nok også gi 1 års gratis nedlastning, eller not ? Og selv om DU vil, så bestemmer ??

 

13) Voice dialling: Flere iPhone applikasjoner for dette i App Store

- Fortsatt ikke med i grunnpakken. En lada kan bli en porche

 

14) Voice recording: Mange applikasjoner for dette også

- Fortsatt ikke med i grunnpakken. En lada kan bli en porche

 

15) Web browser: Hyggelig at Nokia bruker Apples WebKit...og hyggelig at man slipper plagsom Flash-reklame på iPhone ;)

- Så hyggelig at vi er forskjellige

 

16) Radio: Ikke tilgjengelig i iPhone. Jeg har mp3-spiller nettopp for å slippe å høre på pjatteradio....liker å bestemme selv hva som kommer inn i ørene mine.

- Så hyggelig at iphone er bedre for at DU ikke liker radio

 

17) Blåtann: Fungerer ypperlig på iPhone til det Blåtann brukes til - handsfree telefoni.

Filoverføring gjør man selvsagt via Wi-Fi eller USB-kabel, kan ikke sitte hele dagen å vente på Blåtann-overføringer.

- Prøvd å sende et bilde eller noe fra en iphone til en annen via bluetooth ?

Igjen, selv om DU ikke liker det eller bruker det, er det derfor iphone er bedre ?

 

18) Messaging: Helt feil om iPhone. Jo, man kan slette flere meldinger, problemet noen har er at man ikke kan slette individuelle meldinger i en meldingstråd. Jo, man kan sende SMS til flere mottakere.

Og jo, man kan sende/motta MMS med iPhone, men da må man bruke en halvtime på å legge inn den uautoriserte installereren/pakkehåndtereren Cydia, som igjen gir mulighet for å installere en helt ypperlig MMS-støtte.

- Og siden du ikke bruker MMS, så er iphone bedre igjen ?

Og noen ganger er det vel greit å slette en og en melding, ikke hele samtalen ?

 

19) Pris: Grei nok for begge, i forhold til hva man får.

- Hmmmmm. Slo du ihjel argumentet nå eller ??

 

20) Erfaring. Apple har 30 års erfaring som ett av verdens ledende selskap innen utvikling av datamaskiner, elektronikkprodukt, operativsystem og applikasjoner. Også håndholdte enheter. Denne enorme erfaringen og brede kunnskapen som finnes i Apple er nok noe av forklaringen på at også Nokia ble tatt fullstendig på sengen av Apples iPhone, og brukte 2 år på å komme nesten ajour...

- Du sa det, 30års erfaring på datamaskiner. Som mobiltelefonprodusent er de rene skjære barnet.

Men, Apple kom med et grensesprengende brukergrensesnitt når de først kom på banen. All ære til de..

 

Så nei, Nokia har nok ingen iPhone-killer, men 5800 er sikkert grei nok den ;)

- Neida, ikke noen iphone-killer. En mobiltelefon, akkurat som iphone.

Lenke til kommentar
@MasterS det er ikke no og bli frekk for...og du kommer ikke med noen bra argumenter mot iphone. Newton kom med mangebra, og jeg foretrekker iphone foran nokia. Nokia er så tungvin.

Newton kom med mange argumenter for hvorfor han foretrekker Iphone, ikke hva som nødvendigvis er fakta.

Lenke til kommentar
15) Web browser: Hyggelig at Nokia bruker Apples WebKit...og hyggelig at man slipper plagsom Flash-reklame på iPhone

 

16) Radio: Ikke tilgjengelig i iPhone. Jeg har mp3-spiller nettopp for å slippe å høre på pjatteradio....liker å bestemme selv hva som kommer inn i ørene mine.

Dette blir for dumt.

 

15: Haha. Hvis en telefon har flash-støtte, så kan man ha det av som standard, og skru det på ved behov (= man betaler ikke for å laste inn flash-reklamer i tide og utide). Med iphone har man ikke den muligheten, og det er altså POSITIVT?

 

16: Jaha? Hva får deg til å tro at FM-radioen skrur seg på av seg selv? Jeg liker også å kunne bestemme selv hva som kommer inn i ørene mine. Noen ganger er det mp3-filer jeg vil ha avspilt, andre ganger vil jeg ha nyheter. Da er det greit å kunne sette på radio, hvis jeg bestemmer meg for det. Igjen, hvordan er det positivt at dette mangler? At man har en mulighet mindre?

Lenke til kommentar
@MasterS det er ikke no og bli frekk for...og du kommer ikke med noen bra argumenter mot iphone. Newton kom med mangebra, og jeg foretrekker iphone foran nokia. Nokia er så tungvin.

Newton kom med mange argumenter for hvorfor han foretrekker Iphone, ikke hva som nødvendigvis er fakta.

Vel, nå var det ikke akkurat fakta den punktlisten MasterS hadde kopiert heller. Mine punkt er både fakta og subjektive meninger, jeg antar at de fleste er i stand til å skjønne det, og hva som er hva...og jeg er rimelig sikker på at min synsing er like gyldig som synsingen til bloggeren MasterS har kopiert fra... ;)

 

 

 

@MasterS: Du ser ikke helt ut til å ha skjønt konseptet med en smartphone med en innebygget App Store...hele poenget er at "grunnpakken" ikke _trenger_ å inneholde alle slags applikasjoner som man kan finne bundlet med en del andre telefoner, så lenge de fleste av disse finnes lett tilgjengelig.

 

Et par faktakorreksjoner:

2) Alt er relativt; glass er generelt ekstremt ripesikkert sammenlignet med plast.

 

4) Minnet i N5800 _kan_ ikke utvides til 32GB og mer.

"Expandable up to 16GB" http://europe.nokia.com/A41271011

 

5) Multi-touch skjermen til iPhone registrerer ikke berøring gjennom varme eller press, men bruker elektrisk kapasitans

http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitive_display#Capacitive

 

20) Har du så elendige leseferdigheter? Jeg sa at Apple har 30 års erfaring med "datamaskiner, elektronikkprodukt, operativsystem og applikasjoner", ikke kun datamaskiner. Forskjellen mellom en PDA (som Apple var først ute med, på 90-tallet) og en smarttelefon er svært liten - det handler stort sett om en radiodel og noen antenner, og er noe av det mest banale med å designe/bygge en mobiltelefon, siden de fleste produsentene bruker ferdige, tredjeparts chipsett til dette. Nøkkelen til en vellykket smarttelefon ligger ikke bare i hardware, men vel så mye i softwareutviklingen, og få eller ingen gjør dette bedre enn Apple.

 

Og for å korrigere et par av dine heller tåpelige antagelser om meg: Jeg bor i en by med over 100.000 innbyggere - har alltid bodd i by. Og jeg har MMS-applikasjon på min iPhone, bruker MMS en sjelden gang, og det fungerer helt greit til sin begrensede bruk.

Lenke til kommentar
15) Web browser: Hyggelig at Nokia bruker Apples WebKit...og hyggelig at man slipper plagsom Flash-reklame på iPhone

 

16) Radio: Ikke tilgjengelig i iPhone. Jeg har mp3-spiller nettopp for å slippe å høre på pjatteradio....liker å bestemme selv hva som kommer inn i ørene mine.

Dette blir for dumt.

 

15: Haha. Hvis en telefon har flash-støtte, så kan man ha det av som standard, og skru det på ved behov (= man betaler ikke for å laste inn flash-reklamer i tide og utide). Med iphone har man ikke den muligheten, og det er altså POSITIVT?

 

16: Jaha? Hva får deg til å tro at FM-radioen skrur seg på av seg selv? Jeg liker også å kunne bestemme selv hva som kommer inn i ørene mine. Noen ganger er det mp3-filer jeg vil ha avspilt, andre ganger vil jeg ha nyheter. Da er det greit å kunne sette på radio, hvis jeg bestemmer meg for det. Igjen, hvordan er det positivt at dette mangler? At man har en mulighet mindre?

15) Inntil noen kan fortelle meg hvorfor jeg skal belemre min telefon med Flash, så er det positivt, ja. Ser absolutt ingen fornuftige bruksområder for det på en telefon, og Flash-blokkering er alltid noe av det første jeg legger inn i enhver ny datamaskin eller nettleser.

 

16) At jeg ikke savner radio går kun på min subjektive preferanse. Jeg har da ikke fremstilt det som noe annet heller. Jeg sier ikke at det er positivt for alle andre, og har aldri sagt noe mot at andre telefoner har radio innebygget. Men for meg og mange andre er radio fullstendig uvesentlig.

Lenke til kommentar
Vel, nå var det ikke akkurat fakta den punktlisten MasterS hadde kopiert heller. Mine punkt er både fakta og subjektive meninger, jeg antar at de fleste er i stand til å skjønne det, og hva som er hva...og jeg er rimelig sikker på at min synsing er like gyldig som synsingen til bloggeren MasterS har kopiert fra... ;)

 

 

 

@MasterS: Du ser ikke helt ut til å ha skjønt konseptet med en smartphone med en innebygget App Store...hele poenget er at "grunnpakken" ikke _trenger_ å inneholde alle slags applikasjoner som man kan finne bundlet med en del andre telefoner, så lenge de fleste av disse finnes lett tilgjengelig.

 

Et par faktakorreksjoner:

2) Alt er relativt; glass er generelt ekstremt ripesikkert sammenlignet med plast.

 

4) Minnet i N5800 _kan_ ikke utvides til 32GB og mer.

"Expandable up to 16GB" http://europe.nokia.com/A41271011

 

5) Multi-touch skjermen til iPhone registrerer ikke berøring gjennom varme eller press, men bruker elektrisk kapasitans

http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitive_display#Capacitive

 

20) Har du så elendige leseferdigheter? Jeg sa at Apple har 30 års erfaring med "datamaskiner, elektronikkprodukt, operativsystem og applikasjoner", ikke kun datamaskiner. Forskjellen mellom en PDA (som Apple var først ute med, på 90-tallet) og en smarttelefon er svært liten - det handler stort sett om en radiodel og noen antenner, og er noe av det mest banale med å designe/bygge en mobiltelefon, siden de fleste produsentene bruker ferdige, tredjeparts chipsett til dette. Nøkkelen til en vellykket smarttelefon ligger ikke bare i hardware, men vel så mye i softwareutviklingen, og få eller ingen gjør dette bedre enn Apple.

 

Og for å korrigere et par av dine heller tåpelige antagelser om meg: Jeg bor i en by med over 100.000 innbyggere - har alltid bodd i by. Og jeg har MMS-applikasjon på min iPhone, bruker MMS en sjelden gang, og det fungerer helt greit til sin begrensede bruk.

En smarttelefon som ikke er en smarttelefon, annet enn at den kan installere applikasjoner godkjent av Apple?

 

2. Glass er mer motstandsdyktig mot riper ja, men ikke ripesikkert. Dessuten skal det ikke så veldig mye til for at glass knuser kontra plast. Jeg kjenner til flere som har mista Iphonen/ipoden i bakken og fått knust skjermen.

 

4. SDHC støtter minnekapasitet opp til 32 GB, men siden det ikke er (eller var) annet enn 16 GB minnekort så blir det litt vanskelig enda.

 

5. Prøv med kalde fingre, og så hvor bra dne registrerer da. Blir ikke helt feil å si at den registrer varme.

 

20. Apple var ikke først ute med PDA. Casio kom for eksempel med en PDA på starten av 80-tallet. Det hjelper heller ikke med god software når den har såpass mange begrensninger at den blir overgått av det negative, med mindre man velger å hacke telefonen.

 

 

15) Inntil noen kan fortelle meg hvorfor jeg skal belemre min telefon med Flash, så er det positivt, ja. Ser absolutt ingen fornuftige bruksområder for det på en telefon, og Flash-blokkering er alltid noe av det første jeg legger inn i enhver ny datamaskin eller nettleser.

 

16) At jeg ikke savner radio går kun på min subjektive preferanse. Jeg har da ikke fremstilt det som noe annet heller. Jeg sier ikke at det er positivt for alle andre, og har aldri sagt noe mot at andre telefoner har radio innebygget. Men for meg og mange andre er radio fullstendig uvesentlig.

15. Fordi flash brukes til mye annet enn reklame.

 

16. Du fremstiller det som om det er positivt at den mangler radio fordi du ikke har bruk for det.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Newton, du virker som en fanboy som er vanskelig å rikke. Spesielt å få til å forstå at det finnes andre ting på markedet som er bedre, like bra og dårligere enn eple-produkter.

 

Hvis du går igjennom listen en gang til og leser det som står der, vil du se at det er fakta ting som står der.

Og legg vekk app-store, ta for deg grunnpakken iphone og grunnpakken nokia 5800 og sammenlig de.

 

Hvis du samtidig klarer å legge vekk dine egne meninger om produktene så vil du se hvor lista legges henne.

Lenke til kommentar
Newton, du virker som en fanboy som er vanskelig å rikke. Spesielt å få til å forstå at det finnes andre ting på markedet som er bedre, like bra og dårligere enn eple-produkter.

 

Hvis du går igjennom listen en gang til og leser det som står der, vil du se at det er fakta ting som står der.

Og legg vekk app-store, ta for deg grunnpakken iphone og grunnpakken nokia 5800 og sammenlig de.

 

Hvis du samtidig klarer å legge vekk dine egne meninger om produktene så vil du se hvor lista legges henne.

Tar du frem fanboy-"argumentet" i en slik diskusjon og begynner å kalle folk det ene eller det andre, så beveger du deg hinsides det saklige, og du har tapt.

 

Ja, _selvsagt_ finnes det ting på markedet som er bedre, like bra eller dårligere enn Apple-produkt. Hva som er "best" er totalt avhengig av individuelle behov, og dessuten mange subjektive vurderinger og preferanser. Det som er best for deg er med stor sannsynlighet ikke best for meg. Skal du f.eks ha en telefon med best mulig støtte for Microsofts proprietære kontorstøtteprogram, så er ikke iPhone best. Ingen er best på alt, så det koker alltid ned til hvilke egenskaper hver enkelt vil prioritere.

 

Når det gjelder listen, så har jeg påpekt flere direkte faktafeil, som jeg har dokumentert eller kan dokumentere. Listen inneholder også svært mange subjektive vurderinger, som jeg har kontret eller nyansert med mine subjektive vurderinger. Hva er problemet ditt med å godta at listen du har kopiert ikke er fasiten?

 

Hvorfor skal jeg ta vekk App Store? Den er jo en del av grunnpakken i iPhone!

 

Og hvorfor skal jeg legge vekk mine meninger, når det jeg kommenterer er meninger? God regel: Ta en titt i speilet og betrakt dine egne handlinger, før du ber andre om å endre adferd... ;)

Lenke til kommentar
Tar du frem fanboy-"argumentet" i en slik diskusjon og begynner å kalle folk det ene eller det andre, så beveger du deg hinsides det saklige, og du har tapt.

 

Ja, _selvsagt_ finnes det ting på markedet som er bedre, like bra eller dårligere enn Apple-produkt. Hva som er "best" er totalt avhengig av individuelle behov, og dessuten mange subjektive vurderinger og preferanser. Det som er best for deg er med stor sannsynlighet ikke best for meg. Skal du f.eks ha en telefon med best mulig støtte for Microsofts proprietære kontorstøtteprogram, så er ikke iPhone best. Ingen er best på alt, så det koker alltid ned til hvilke egenskaper hver enkelt vil prioritere.

 

Når det gjelder listen, så har jeg påpekt flere direkte faktafeil, som jeg har dokumentert eller kan dokumentere. Listen inneholder også svært mange subjektive vurderinger, som jeg har kontret eller nyansert med mine subjektive vurderinger. Hva er problemet ditt med å godta at listen du har kopiert ikke er fasiten?

 

Hvorfor skal jeg ta vekk App Store? Den er jo en del av grunnpakken i iPhone!

 

Og hvorfor skal jeg legge vekk mine meninger, når det jeg kommenterer er meninger? God regel: Ta en titt i speilet og betrakt dine egne handlinger, før du ber andre om å endre adferd... ;)

 

Hehe, du er morsom. Definisjonen på fanboy. Og hvorfor sier jeg det, jo svarene dine bekrefter det. Når du kommer med fakta-opplysninger om at du synes, nei, det kalles ikke fakta.

 

Prøv å gå igjennom en gang til og dokumenter dine fakta om iphone.

Gleder meg til å se det.... Og hold deg til harde, kalde fakta.

Endret av MasterS
Lenke til kommentar

Faktafeil 1: "The iphone is bigger in size"

Fakta: Vi snakker om tredimensjonale objekt, så størrelse=volum. Volum iPhone: 87,9 cm3, Nokia: 89,0 cm3

Ergo: iPhone er _ikke_ "bigger in size".

 

Faktafeil 2: "Nokia owners can expand memory size according to needs which the Iphone guys can’t do."

Fakta: "Expandable up to 16GB", altså _ikke_ "according to needs" hvis behovet f.eks er 32GB. Kilde: Nokia selv...

http://europe.nokia.com/A41271011

 

Faktafeil 3: "no support for third party headphones"

Fakta: Selvsagt har den det. Kilde: Apple Store, for noe av utvalget:

http://store.apple.com/us/browse/home/shop...ets?mco=MTE5MTg

 

Faktafeil 4: "no support for third party (...) ringtones"

Fakta: Fakta: Selvsagt har den det. Her er ett eksempel på hvordan man kan lage sine egen ringetoner:

http://theappleblog.com/2008/10/30/tutoria...-in-garageband/

 

Faktafeil 5: "no support for third party (...) applications"

Fakta: Fakta: Selvsagt har den det. Kilde: App Store, 20.000 tredjeparts applikasjoner, and still counting... ;)

http://www.apple.com/iphone/appstore/

 

Faktafeil 6: "Iphone: 5 hrs talk-time"

Fakta: Inntil 10 timer med GSM (varierer selvsagt etter hvordan telefonene er satt opp, og andre forhold, akkurat som Nokias tall). Kilde: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_3g-2424.php

Ikke bare det, Apple holder faktisk ofte hva de lover, og iPhone klarer mer enn de oppgitte 5 timene i 3G-nettverk i denne testen fra PC World:

http://www.pcworld.com/zoom?id=148348&...1&zoomIdx=1

 

Faktafeil 7: "Voice Dialing

Iphone: Not Available"

Fakta: Tilgjengelig. Mange alternativ i App Store. Kilde, med en av de mange applikasjonene: http://www.makayama.com/iphonevoicedial.html

 

Faktafeil 8: "Voice Recording

IPhone: Not Available"

Fakta: Tilgjengelig. Mange alternativ i App Store. Kilde, med en av de mange applikasjonene:

http://www.nfinityinc.com/quickvoiceip.html

En litt uvanlig vri: http://blog.wired.com/gadgets/2009/02/iphone-voice-re.html

 

Faktafeil 9: "Iphone: It does not support (...) multiple SMS deletion

Fakta: Jeg kan slette flere SMS-meldinger i én operasjon. No problem. Problemet er at man ikke kan slette individuelle SMSer i en SMS-samtale. SMS-meldinger på iPhone organiseres nemlig i tråder, knyttet til person. Svært hendig, bortsett fra at jeg kun kan slette hele tråder - altså alle meldinger til/fra den personen i én operasjon - og ikke individuelle meldinger innen en tråd.

Kilde: http://support.apple.com/kb/TA38622

 

Faktafeil 10: "Iphone: It does not support (...) sending SMS to multiple recipients

Fakta: http://www.gearlive.com/gallery/image_full/772

Kilde: http://support.apple.com/kb/TA38622

 

Det er 10 eksempler på kalde, harde fakta som var feil i listen du kopierte. Ha det morsomt så lenge, mens du koser deg med å prøve å finne én feil i den listen - og husk å dokumentere... :D

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...