Gå til innhold

Weekend sale - Defender of the Crown


Anbefalte innlegg

Stardocks Impulse har i helga et herlig tilbud på Defender of the Crown som sikkert mange av dere kjenner fra før.

De har laget en flott remake som virkelig fanger stemningen, og virkelig leverer!

 

Normal pris: 19.99$

Weekend pris: 3.99$

 

Les mer på:

http://www.impulsedriven.com/def

 

--------

 

Jeg kjøpte spillet i sted, og har spilt det jevnt etterpå. Dette er skikkelig moro, og det bringer virkelig frem nostalgien!

 

cell.logo.def.ss1.full.jpg

 

cell.logo.def.ss3.full.jpg

 

cell.logo.def.ss4.full.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 20-30 kr så så dette veldig lovende ut.

 

Feilen med NES-versjonen, er at bueskytinga er for vanskelig. Eller for lett. Som 10-åring så lærte jeg meg timinga, og hadde null problem å defende slottet mitt. Ingen bom, og en sånn kamp varte vel i et par minutter. Det taktiske med fotsoldater og hester skjønte jeg aldri. Ikke taktikken heller, var vel fire valg. Fikk lyst til å finne fram Nintendoen nå :)

 

Så, hvordan er gameplayet i dette spillet? Hvordan styrer man?

Lenke til kommentar

Spillet går i all hovedsak ut på å tjene penger slik at man kan bygge seg store hærer. Jo mer land man har, jo mer inntekt. Jo mer penger, jo større hærer kan man kjøpe.

Man kan bygge tårn eller borger i landene man overtar.

Man har også "fame" man tjener når man vinner store slag, eller turneringer. Jeg er litt usikker på akkurat hva "fame" utover at det er en score.

Det som er nytt i fra de gamle versjonen er at man får kort med spesieller bonuser man kan bruke i slag. Dette kan være kort som gjør dine bueskyttere 100% sterkere, eller fiendens riddere 50% svakere.

Når man har samlet opp nok land, og hærer skal man gå til angrep på en av motstanderne.

Dette gjør man ved å bygge seg noen katapulter, og prøve å rive ned motstanderens murer. Når man har gjort dette kan man prøve å lobbe noen brennende kuler, eller kuler med gift over veggene slik at en prosent av motstanderens hær dør.

Man kan også redde prinsesser, eller kidnappe dem fra motstanderen for moralbonuser og lignende.

Har man lite penger kan man raide en av motstandernes borger.

 

Spillet er turbasert, og styres med mus.

Anbefales på det sterkeste!

 

Spillet er lett å lære seg, men vanskelig å mestre.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...