Gå til innhold

Guide: Slik bruker du et speilreflekskamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg foretrekker å bruke AE-L/AF-L til eksponeringslås i stedet.

Bruker du AF-C av og til? Hvis du gjør det skjønner jeg ikke helt at man kan foretrekke din løsning når man er klar over alternativet. Du mister jo ingenting med å bruke Anew sin metode? (Med forbehold om at jeg husker feil, siden det begynner å bli lenge siden jeg brukte D70'en noe særlig.)

 

Men som Anew sier, så krever det en del tilvenning. Så hvis man ikke bruker AF-C noe særlig er det ikke sikkert det er verdt det.

Lenke til kommentar
Bruker du AF-C av og til? Hvis du gjør det skjønner jeg ikke helt at man kan foretrekke din løsning når man er klar over alternativet. Du mister jo ingenting med å bruke Anew sin metode? (Med forbehold om at jeg husker feil, siden det begynner å bli lenge siden jeg brukte D70'en noe særlig.)
Kun når jeg faktisk må fokusere kontinuerlig for å følge noe. Og da er det ikke mye vits i å kunne låse fokus.

 

AF-L-knappen er for upraktisk plassert for min del til å bruke den til fokusering. Den er litt knotete til eksponeringslås også, egentlig (jeg klarer fort å flytte målepunktet når jeg roter rundt for å komme til den).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...